obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding niet stabiel
maikel1990
Hallo,

Wij hebben sinds een maandje of 2 nu ook Ziggo, een hele opluchting zou je denken. Na dat de modem was aangesloten de beveiliging door mij was ingesteld SSID en WPA sleutel verandert gelijk met mijn pc een speedtestje gedaan. Toch een net resultaat 1760299500

Tot dat de problemen kwamen telkens werd er door de wifi gebruikers gemeld dat de internet het weer niet deed, diagnose wel verbinding met het netwerk maar geen internet. Na een aantal keer van kanaal verandert te zijn zo ongeveer alle kanalen wel gehad maar na 3 a 4 dagen toch weer hetzelfde probleem, zelfs kanaal 7 wat het meest stabielste kanaal zou moeten zijn gehad.

Uiteindelijk had ik een geniaal idee, schakel de wifi verbinding van de Ubee modem uit en zet er een andere router achter. Dit is uiteindelijk een Linksys E3200 geworden, maar wat mijn verbaast de verbinding is aardig stabiel maar af en toe verliest die wel de connectie met de modem waardoor niemand dus internet heeft.

Heb de modem geconfigureerd aan de hand van deze pagina https://www.ziggo.nl/#help/internet/h...uter-ubee/ en de router de standaard instellingen laten overnemen. Hierdoor is de ping bij games enorm hoog en met een speedtest haal ik ook vele lagere snelheden 1859464036, in een situatie waar in niemand gebruikt maakt is de ping rond de 16ms en download max 20Mb/s

De instellingen in de router heb ik ook al veranderd aan de hand wat hier op het forum aangeraden werdt.
IP-adres: 192.168.123.254
Subnetmasker: 255.255.255.0
Begin IP-Bereik 192.168.123.1

Dus enige suggesties etc welkom want hier wordt het er dus niet beter op!

Groetjes Maikel
 
Nicholas
Kijk voor de zekerheid of de laatste firmware in de Linksys zit (21-2-2012.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
maikel1990
De laatste firmware staat er al op!
 
kobus1960
Eind IP bereik 253 gehouden? Anders krijg je genoemd probleem.
En, ja echt het werkt, zet een tijdschakelaar voor het modem, elke nacht
of net wat jou uitkomt dat modem een half uur van stroom. Bewezen.
Anderen verklaren ons voor gek, maar als het werkt, waarom niet. Boxing
 
maikel1990
Eind ip bereik is inderdaad 253, ik heb de modem er effe een halfuur uit gehouden maar steeds dezelfde problemen rechtstreeks haal ik gewone de maximale snelheid.

Heb met linksys support chat de mtu size op 1200 gezet maar dat hielp ook niet. Mss dat de router defect is of? Of zijn er nog andere opties?

Overigens vindt ik het raar waarom Ziggo modem geen stabiel wifi geeft. (circa 10 a 15 netwerken in de omgeving) maar de linksys blijft het wel gewoon doen op het feit na als niemand verbinding heeft.
 
kobus1960
De MTU gewoon op 1500 zetten, da's het beste.
Even met het WiFi kanaal van de Ubee spelen, als er nog 5 Ubee's in
de buurt zitten, allemaal standaard heb je daar last van, overlap.
 
maikel1990
Zitten geen ubee's in de buurt allerlei verschillende types, speedtouch (kpn), linksys, sitecom em nog een aantal de ze zijn netjes gespreid allemaal. Zowel op de 20 als 40 band ztten ze. Heb al van alles geprobeerd overigens nadat ik de mtu weer terug heb gezet valt de verbinding constant weg.
 
Nicholas
Hee Maikel, kijk ook eens even op de onderstaande pagina. Daar staan een aantal goede tips m.b.t. linksys wireless connection problemen. Uitschakelen van UPNP kan bijvoorbeeld ook helpen. Ook vreemde karakters in je passphrase kunnen voor problemen zorgen (weet ik ook uit eigen ervaring.)

http://www6.nohold.net/Cisco2/GetArti...onnections
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Waar ik goede ervaring mee heb gehad is het toepassen van een
WPA(2) wachtwoord van 13 tekens, dat werk namelijk altijd goed.
Dat doe ik dus altijd. Heb dat eens ergens gelezen in het verleden.
 
MisterSenseo
En wat ik al jaren doe is 16 tekens........Wink
Maar die tip van die website heb ik reeds ingevoerd en ga dit nu een tijdje testen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding niet stabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie