obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
de Ziggo helpdesk
ajjkuipers
Begin 2011 heb ik bericht van Ziggo gehad dat ik een nieuw modem zou krijgen waarmee hogere snelheden mogelijk zijn dan de Atlanta van max. 22Mb/s.
Een paar maanden later heb ik gebeld of dat modem nog komt en kreeg ik te horen dat er vertraging was ontstaan bij het uitleveren.
Nu is het april 2012 en ik heb nog steeds een 22 Mb/s snelheid terwijl dat volgens Ziggo al 50 Mb/s is. Dat nieuwe modem heb ik nog steeds niet.
Nu bel je niet voor je plezier naar Ziggo want de wachttijden zijn lang, je wordt eindeloos doorverbonden en de klantvriendelijkheid rond ik af op nul.
Toch maar bellen en ja hoor, Ziggo heeft een computerstoring en kan niets voor mij doen. Ik heb wel recht op dat nieuwe modem maar als men dat doorgeeft
aan collega's komt het waarschijnlijk niet goed dus ik moet over twee dagen terug bellen. M.a.w. we hebben intern de zaken niet op orde dus probeer het later nog eens.
Door eerdere ervaringen met Ziggo wijs geworden zeg ik dat de interne problemen bij Ziggo niet mijn zaak zijn en dat ze maar gewoon zorgen dat ik dat modem krijg als
ik daar recht op heb, ik ga niet terugbellen omdat Ziggo iets niet intern door kan geven. En zie daar: ineens kan het wel intern geregeld worden en krijg ik binnen 3 weken
een nieuw modem. Zucht. Dan praat ik nog even over het feit dat ik al een jaar betaal voor een 22 Mb verbinding terwijl dat dus veel hoger had kunnen zijn als ik dat
modem had gekregen die ze beloofd hadden. Belofte maakt schuld nietwaar ? Wordt doorverbonden met de afdeling betalingen, die kunnen niets doen vanwege die
computerstoring. Ik had er zelf voor gekozen om na het horen van een bandje door te gaan met bellen. Niet dus want ik heb geen bandje gehoord over een storing,
dan had ik zeker opgehangen. Mijn gegevens opnemen en zelf terugbellen willen ze zeer zeker niet doen, ik moet het later nog maar eens proberen.
Als ik zo met klanten om zou gaan kon ik binnen een maand de zaak sluiten, Ziggo is hier de enige kabelaar en de telefoonlijn gaat niet sneller dan 3Mb/s.
Het wordt de allerhoogste tijd dat er serieuze, professionele bedrijven gaan concureren op de kabelmarkt.
 
kobus1960
Welk pakket neem je af bij Ziggo??
Voorts zijn de snelheden officieel per 1 April jl. omhoog gegaan.
De helpdesk is niet geweldig, doch in vergelijk met bv. Tele2 best aardig.
 
ajjkuipers
Ik heb Ziggo alles in een plus. Ik ken de helpdesk van Tele2 niet maar ik zou de helpdesk van Ziggo zeker niet aardig noemen. Toen ik van KPN naar Ziggo overstapte faalde de overstapservice van Ziggo waardoor ik met twee abbo's kwam te zitten. Het heeft me uren bellen gekost om dat rechtgebreid te krijgen. Vorig jaar sloot men ons af i.p.v. de buren die verhuisd waren. Dat heeft me twee uur bellen gekost voordat het gecorrigeerd werd. Naar mijn mening is er veel te weinig toezicht op deze markt en ook veel te weinig concurrentie. Als er een alternatief was zou ik er niet aan denken om zaken te doen met een bedrijf als Ziggo.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 21 2012 11:28:50:
Editje; Vanaf april 2011 is de snelheid ook al verhoogd naar 40 Mb/s, die verhoging heb ik dus ook gemist.
Gewijzigd door ajjkuipers op 21-04-2012 11:28
 
kobus1960
Er zijn altijd alternatieven. Je bent zo ontevreden met dit product, ik denk niet
dat er een voor jou aanvaardbaar antwoord mogelijk is. Succes!
 
ajjkuipers
Kobus, je slaat de spijker precies op z'n kop. Het enigste alternatief is hier (ruraal Groningen) het brakke telefoonkoper van KPN en consorten. Dat weten ze bij Ziggo maar al te goed. Vandaar de houding van; staat je ons gepruts niet aan dan stap je toch op ?
 
Black Tiger
Ik heb de zaak even verplaatst naar het klachtentopic.
Zo te zien ben je net een van die mensen die men bij elke provider wel tegen komt, die net overal tussen de wal in het schip vallen en dan ook niet adequaat genoeg geholpen worden.

Ik kan me voorstlelen dat je dan wel klaar bent met een bedrijf als Ziggo, maar geloof me, ik heb in de loop der jaren de nodige providers gehad en beheerder geweest op betreffende forums en op computerforums, je komt het echt overal tegen.
Kan dus iedereen bij elke provider gebeuren, het is alleen gewoon echt super rot als jij net degene bent die het overkomt. En inderdaad, meestal komt dan niet 1 ongeluk alleen maar alles tegelijk, aansluiting, telefonie, dan werkt dit weer niet, dan zus weer...
Het is alsof de kabouters ermee spelen.

Ziggo heeft een paar keer storingen gehad met het telefonie, zodat je bij het bellen van de helpdesk ergens anders uit komt. Daar kan de helpdesk in feite niets aan doen.
Ik zou voor de snelheid gewoon nog eens bellen, als je toch alles in 1 hebt kun je gratis bellen middels 1200 en dan over die snelheid gaan klagen. Dat moet gewoon beter kunnen.
Greetings, Black Tiger
 
ajjkuipers
Black Tiger, inderdaad heb je dit bij andere providers ook. Dan kan ook haast niet anders want ze werken volgens hetzelfde model. Vanuit de top is er grote druk om zoveel mogelijk klanten binnen te halen en de winst te maximaliseren.
Klachten van klanten worden alleen interessant als het de winst naar beneden haalt, voor de rest is het pappen en nathouden. De mensen op de werkvloer zitten tussen die top en de klanten in en dat dat niet leuk is merk je aan hun ongeinteresseerde en onprofessionele houding. Eigenlijk zou de overheid vanwege het belang van internet en telecom in moeten grijpen op deze markt maar in de praktijk zal ik maandagavond nog maar weer eens naar Ziggo bellen.
 
Black Tiger
Ik bedoelde eerder dat er altijd mensen zijn die net tussen wal en schip vallen en ook nog eens niet goed geholpen worden.
Er zijn ook mensen met veel pech die wel goed geholpen worden. Het is alleen net rot als je tot die beperkte groep behoort die dus overal alles misloopt, ook bij de hulp. En inderdaad is dan vaak het best om over te stappen.
Raar genoeg kan het zo zijn dat als zo iemand een paar jaar later terug komt, hij wel weer alle service en hulp krijgt en iemand die vroeger tevreden was weer naast de boot valt. Zal wel een fact of life zijn ofzo.

Ik duim voor je dat het snel beter gaat!
Anders kan misschien webcare nog iets betekenen voor je, die zijn vaak stukken beter dan de helpdesks.
Greetings, Black Tiger
 
ajjkuipers
Ik heb niet het idee dat ik een uitzondering ben, ook vrienden en kennissen die klant zijn bij Ziggo hoor ik over technische en administratieve problemen die niet goed worden opgelost. Ziggo heeft een beroerd imago wat dat betreft. Bedankt in ieder geval voor de tip over dat webcare team. Overstappen is hier geen optie, toen ik nog klant bij KPN was heb ik een monteur over de vloer gehad die mij aanraadde om Bison vochtvreters onder de vloer naast de telefoonkabel te zetten. Hij zag net zo goed als ik dat het kurkdroog was onder mijn vloer maar dat de stukken oliepapierisolatie aan alle kanten uit de openliggende telefoonkabel pulkten. Ik heb toen maar een kop koffie voor die man gemaakt, het was een mistroostige vertoning. Morgenavond ga ik wel weer met Ziggo bellen en anders is die webcare misschien een optie. Ik post hier nog wel even over de afloop.

m.v.g.
Jan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'de Ziggo helpdesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie