Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem/router Wireless, verbinding valt weg na 5 minuten
DannyM
Ik heb al enige tijd de Ubee router met wireless van Ziggo Om over het bereik en prestatie van Wireless maar niet te praten (Heb een andere wireless gateway), erger ik mij dood aan dat als ik een verbinding actief heb (Een SSH, FTP, VPN etc). Welke 5 minuten inactief is, dan wordt de verbinding gelijk afgekapt en moet ik weer opnieuw verbinden. Met de vorige modem heb ik hier totaal geen last van gehad.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit opgelost hebben? Of kan ik beter Ziggo bellen en vragen om een andere modem/router ?

Zippo
Ik dacht dat de oplossing hier gegeven werd. SSH problemen op hoge poorten bij Ziggo.

Maar volgens mij zijn de resultaten nog niet definitief.

Gebruik je Putty voor SSH? Bij connections kun je een keepalive interval opgeven. Misschien dat dat werkt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 03 2012 23:37:20:
Dit onderwerp ook nog gevonden voor je.
FTP & SSH verbindingen timeout op de achtergrond
Gewijzigd door Zippo op 03-05-2012 23:37
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

DannyM
Zojuist geprobeerd om de Firewall uit te zetten, ICMP heb ik ook weer aangezet. Beide oplossingen mochten helaas niet baten.

Ik maak gebruik van zeer veel programma's. Console van Mac OS X, Console van Ubuntu, Putty, WinSCP, enz. enz. enz. Niet overal kan ik dit instellen.

Bedankt voor de antwoorden eigenlijk Smile

Black Tiger
Ja het is irritant te noemen, dit gebeurt niet bij veel providers, althans bij Online en Telfort bestaat dit probleem niet.
Waarom bij Ziggo wel is me helaas niet duidelijk en heb ook geen idee er over of ze dat ooit gaan fixen. Leuk is het in elk geval niet.
En als je met veel programma's werkt zoals jij doet, zullen er vast bij zijn waar je die timeout of noop niet kunt instellen. Maar dat is eerder een uitzondering dan regel dek ik.
Winscp moet dat volgens mij wel kunnen, Putty kan het ook.
Met ssh vanuit linux console kan het ook via de commandline.
Kijk maar eens naar options, dus ssh -o ServerAliveInterval. Als Mac OS X ook van zo'n ssh client gebruik maakt moet dat daarmee ook kunnen.
Dat kun je evt. in een batch scriptje zetten.

Ik heb tot nu toe nog niets gezien waar je het niet kunt instellen. Maar dat het irritant is ben ik met je eens.
Greetings, Black Tiger

mesa57
Het is altijd mogelijk om het router/wifi gedeelte van de ziggo modem/router door de helpdesk te laten uitschakelen en vervolgens je eigen (professionele) router er achter te hangen. Dat lost in 99,99% van de gevallen de problemen wel op.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem/router Wireless, verbinding valt weg na 5 minuten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Advertentie