obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Single port forwarding in Ubee EVW3200
briolet
In zijn algemeenheid is het eenvoudiger om met 1 netwerk te werken, dus met 1 router. De andere moet dan in brugmode gezet worden.

Welk van de twee router moet blijven, hang zó erg van de netwerk inrichting af dat daar geen standaard antwoord voor is. Maar ook hier geld dat de router dicht bij het modem handiger is omdat je pas vanaf de router kunt vertakken. Dus als de Ubee kwaaalitatief goed genoeg is voor je wensen zou ik dat als router laten en de rest in brugmode zetten.

Zelf heb ik ook de Ubee evw 3200 als router met erachter twee eigen routers in brugmode. Dat zijn dan 2 pure wifi accesspoints (in mijn geval hangt er bij elk accesspoint nog een HD aan voor netwerkopslag/backup)
 
fbrug
EVW hangt beneden in de kamer, daarvandaan gaat er een CAT 6 kabel naar zolder, waar mijn router staat.

Van zolder af gaat er weer een kabel naar beneden naar een splitter die bij de EVW ligt voor mijn mediaplayer en Humax 2052.

Op de eerste verdieping heb ik nog een draadloos accesspoint om het signaal te versterken voor eventuele WiFi verbindingen

De EVW heeft 2 utp uitgangen, dus daar zou ik mijn Humax 2052 aan kunnen hangen toch?

Nogmaals jouw advies??

Kan ik de 3 camera's bij de EVW forwarden?

Hoe zet ik dan mijn router op zolder (linksys) in de brugmode?

Wat een vragen he
 
fbrug
Ondertussen gezien, dat de EVW 4 LAN poorten heeft en de Humax er al op aangesloten. Werkt prima
 
briolet

Quote

fbrug schreef:Hoe zet ik dan mijn router op zolder (linksys) in de brugmode?


De nieuwe linksys E serie heeft daar een menu optie voor. De oude die jij hebt kan dat waarschijnlijk niet. Je kunt het routerdeel wel by-passen door de 2e router niet via de WAN, maar via de LAN ingang aan te sluiten.

Daar komt echter nog meer bij kijken. Zoek op dit forum maar op "LAN-LAN aansluiten" dan moet je diverse tipt handleidingen tegenkomen, als er niet al een tussen 'artikelen' staat. (Links van dit scherm)
 
fbrug
Beste Briolet,

Ik heb een heleboel gelezen en het is mij nog steeds niet duidelijk.

Ik heb een nieuwe router nog in de verpakking liggen en durf deze nog niet open te maken, omdat ik dit eerst in orde wilde hebben.
Misschien moet ik hem maar in gebruik nemen.
Het is de Linksys EA6300 oftewel de AC1200.

Verschillende stappenplannen heb ik doorgenomen, maar ik kom er iet echt uit, omdat mijn kennis misschien onvoldoende is.

Wat is graag wil als het kan is:

- de EVW wel als router blijven gebruiken voor de apparaten, die ik bij de EVW heb staan (mediaplayer, humax en tv)
- de oude linksys of nieuwe linksys ook als router blijven gebruiken, zodat ik daarin de poorten die ik heb geforwarded open kan zetten voor mijn 3 camera's

Daarbij komen natuurlijk de volgende vragen bij mij op:

- Moet ik de DMZ van de EVW weer terugzetten, of moet ik deze aan laten staan?
- Zal ik de nieuwe router in gebruik nemen, zodat ik hem in bridge kan zetten en wat moet ik daarbij nog meer doen? DHCP uitzetten? Vast ipadres opgeven? Ik weet het niet.
- Moet ik de kabel van beneden in een LAN poort steken of in de WAN poort?

Voor jou is het misschien allemaal appeltje eitje, maar voor een leek is het toch anders.
Ik ben hartstikke blij met je hulp en leer er steeds meer van.
Misschien kun je mij stap voor stap wat op weg helpen.
 
briolet
Het probleem voor mij is dat elke router weer anders werkt en ik alleen de Ubee en de airports goed ken.

Als de 2e router geen bridge mode kent, kun je hem altijd nog lan-lan aansluiten. Maar over die houtje-toutje methode is hier al zoveel geschreven dat ik daar niets aan kan toevoegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee..

De Linksys EA6300 kent echter wel een expliciete bridgemode. Dus ik zou die aansluiten als 2e router. In de handleiding staat een hoofdstuk om hem als accesspoit te configureren. De nieuwere handleidingen van de Linksys routers zien er altijd duidelijk uit, dus zou aansluiten geen probleem mogen geven. Met de 2e router in bridge hoef je daar ook niets in te forwarden en kun je alle forwards naar de cameras vanuit de Ubee instellen. De 2e router is dan alleen een Wifi punt en eventueel een netwerkopslag omdat je er volgens mij ook een harde schijf aan kunt hangen.
 
fbrug
Oké, dat ga ik morgen dan doen.

- Moet ik de DMZ van de EVW weer terugzetten, of moet ik deze aan laten staan?

Wat is het ipadres, wat ik van buitenaf, dus bijvoorbeeld vanaf de camping moet intikken om bij mijn camera's te komen? Waar kan ik dat ipadres vinden, want dat zal niet 192.168.178.1 zijn.
 
mesa57
http://www.myip.nl/ Smile
 
fbrug
Blijft deze vraag nog staan:


- Moet ik de DMZ van de EVW weer terugzetten, of moet ik deze aan laten staan?
 
briolet
DMZ is niet nodig dus die kan uit (=0). De rest uit de procedure om de 2e router een vast IP te geven moet wel aan blijven. Via dat IP kom je straks nml. bij je instellingen van de 2e router als hij in brugmode staat en niet meer via het oorspronkelijke adres.

Maar zoveel ervaring heb ik ook niet met dat soort modems. Met mijn Apple airports hoef ik geen IP adressen te gebruiken voor de instelpagina.
Gewijzigd door briolet op 21-12-2013 16:33
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Single port forwarding in Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Advertentie