obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
lan en draadloos constante storing
pimkrook
hallo,
ik ben nieuw op het forum met meerde malen een monteur en klanten service gesproken en thuis gehad te hebben
heb ik nog STEEDS het probleem dat mijn internet steed weg valt
ik heb diverse computers,laptop,gsm's
maar bij allen het zelfde probleem
als ik op internet ga het zij chrome of spel
valt mijn verbinding om de haveklap weg op de ubee modem wordt aangegeven dat er wel een active verbinding is
heb al diverse dingen geprobeerd
oa modem van motorola aangesloten,draadloos op ubee uitgezet en alleen via de lan
of zelf windows diverse keren opnieuw geinstaleerd
maar blijf het probleem behouden
als ik ziggo bel zeggen ze we starten de modem op nieuw op ( steletje lamballen) Geen beledeging
en als de monteur langs komt zegt hij we kunnen het probleem niet vinden
ik kan je zeggen als dit zo blijft blijf ik niet lang meer bij ziggo wel jammer want als ik internet heb gaat het wel snel
hoop op snel een reactie
tevens
DIT IS NIET ALLEEN BIJ DRAADLOOS MAAR OOK BIJ DE LAN VERBINDING
 
Nicholas
Even nog wat aanvullende vragen:

* Welke zaken heeft de monteur gechecked ? (aansluiting, verbinding van aansluiting naar Ubee, etc.)

* Is de PC rechtstreeks aangesloten aan de UBEE of via een switch ? Weet je zeker dat de netwerkkabel goed is (Cat5e.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
pimkrook
de monteur heeft de modem na gekeken onze verbindingen aanslutingen ook de kabel was van zeer goede kwaliteit zij hij
ook heeft hij het kastje buiten na gekeken daar zat de kabel van ziggo maar die was een beetje geoxideerd zij hij dit heeft hij op gelost
tevens al zou het aan onze kabel liggen dat zou ik er toch draadloos geen lst van hebben?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 15:06:01:
inderdaad cat5e

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 19 2012 15:06:01:
inderdaad cat5e
Gewijzigd door pimkrook op 19-09-2012 15:06
 
Nicholas
Nee, draadloos zou inderdaad dan gewoon moeten werken. Maar het kan zijn dat de draadloze instelling niet helemaal goed is en dan valt je verbinding ook weg.

Vandaar dat je eerst alleen bedraad moet kijken. Kun je voor de zekerheid niet eens even bijvoorbeeld je laptop (met een korte UTP kabel) als enige aan de Ubee hangen en kijken wat er dan gebeurd?

Als dat ook niet werkt zou ik het verder niet weten. Dan lijkt het toch echt aan het modem te liggen. Kijk ook eens in de firewall logs van de Ubee en op de startpagina naar de Up-downstream waarden. Misschien daar een aanwijzing?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Ik heb zelf wel een last gehad van wegvallend internet, maar dat loste zich steeds op als ik het modem bewoog. In het begin dacht ik nog aan toeval, maar uiteindelijk was het toch een slecht contact in één van de stekkers. Maar een monteur zou dit gemerkt hebben, en dan had je niet via WLAN hetzelfde probleem.

Ik zou zeggen had het in het modem zit, of in de verbinding naar buiten. Als je naar de startpagina van het modem gaat (inloggen -> geadvanceerde instellingen -> tab Basic) zoals Nicholas aangeeft krijg je daar verbindings gegevens. Daar staan verbindings data waar experts informatie uit kunnen halen. Maar ook hier zou ik verwachten dat de monteur dit bekeken heeft en geconcludeerd dat het goed is.
 
pimkrook
dit wordt er weer gegeven op de basis pagina
misschien dat jullie er wijs uit worden
maar ik heb de laptop al aan gesloten op een kabel (alleen de laptop)
draadloos uitgeschakeld en nog steeds het zelfde probleem
ik neem idd ook dat een monteur had gezien dat de kabels niet goed waren dat het dan ook gezegt wordt maar als hij zegt dat ze goed zijn dan weet ik het ook niet meer
van morgen alles weer opnieuw aangesloten en werderom het zelfde probleem
kom er maar niet uit

de up/down stream worden allebij af gevinkt
en als ik ziggo bel zeggen ze bij ons doet hij het gewoon helaas maar jammer dan u krijgt geen nieuwe modem

kwaliteit vind ik net zo min als de service die ik tot nu toe daar heb ontvangen

Basic

Docsis

This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 242000000 Hz -2.1 dBmV 39.5 dBmV
2 Locked QAM256 250000000 Hz -2.3 dBmV 39.5 dBmV
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.5 dBmV 39.0 dBmV
4 Locked QAM256 266000000 Hz -2.5 dBmV 39.2 dBmV
5 Locked QAM256 274000000 Hz -1.1 dBmV 39.2 dBmV
6 Locked QAM256 282000000 Hz -0.6 dBmV 39.0 dBmV
7 Locked QAM256 290000000 Hz -0.2 dBmV 38.8 dBmV
8 Locked QAM256 298000000 Hz -0.8 dBmV 38.6 dBmV

Correctables Uncorrectables
3078 63


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 0
 
Nicholas
Zo op het eerste gezicht ziet het er ok. uit. Ben niet zeker van de eerste 4 waardes: daar zit je op: Hz -2.5 dBmV. (hoe dichter bij 0 hoe beter) Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets met jouw probleem te maken heeft.

Mogelijk heeft een van de ziggo webcare-medewerkers hier nog een idee over ?? Helpless
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Ik heb geen gevoel voor goede waardes van die power, maar bij mij zitten ze alle 8 rond de +11 dBmV. En hier vond ik een geval van iemand anders met verbinding problemen waar de problemen verbeterden na installeren van een signaal versterker. Daar ging het echter om een trage verbinding en niet een uitvallende.

Verder zou een data output van het moment dat de verbinding weg is, ook informatie kunnen geven als dat dan afwijkt van de waarden als er wel verbinding is. b.v. het wegvallen van enkele van de 8 kanalen.
 
Bitfreak
De signaal-ruisverhoudingen zien er prima uit,ook de powerwaarden zijn volkomen normaal.

Een modem kan signalenwaarden aan tussen de -15dBm t/m +15dBm .

Als er een versterker wordt gebruikt i.v.m. interactieve tv zie je dat het upstream signaal een stuk hoger is.
 
pimkrook
hallo
als vast bedankt voor alle berichten
maar zodra de verbinding weg valt kom ik ook vaak niet in de modem (apart toch)
gisteren weer met ziggo gebeld en geeist dat ik een nieuwe modem krijg mischien dat het dan werkt zal wel niet
eerst zeggen ze dat het niet mogelijk is als een klant dat zelf vraag
maar dat een monteur dat moet doen
dus maar weer een monteur langs laten komen vandaag
kijken wat er gebeurt
laat iets weten zodra hij weg is

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 21 2012 10:00:17:
net lag het internet er weer uit en kon op de modem (zeer traag dus weet niet of het iets uit maakt


This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 242000000 Hz -1.9 dBmV 39.5 dBmV
2 Locked QAM256 250000000 Hz -2.1 dBmV 39.6 dBmV
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.4 dBmV 39.3 dBmV
4 Locked QAM256 266000000 Hz -2.3 dBmV 39.3 dBmV
5 Locked QAM256 274000000 Hz -0.7 dBmV 38.9 dBmV
6 Locked QAM256 282000000 Hz -0.2 dBmV 39.0 dBmV
7 Locked QAM256 290000000 Hz 0.0 dBmV 39.1 dBmV
8 Locked QAM256 298000000 Hz -0.4 dBmV 38.9 dBmV

Correctables Uncorrectables
3604 64


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.2 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 0

channel 3 is met 0.1 omlaag gegaan ook hier weet ik niet of het iets uit maakt hoor graag meer
Gewijzigd door pimkrook op 21-09-2012 10:00
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lan en draadloos constante storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
storing op haaf 230 Storing : 3 27-08-2017
Storing Family 7 Storing : 4 21-07-2017
Storing Midden NL Storing : 5 22-06-2017
Storing HD zenders Storing : 3 06-04-2017
Advertentie