obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW320B update Firmware v 9.9.5005
Tropby
Tot mijn verbazing zag ik dat er nieuwe firmware op mijn Ubee modem stond.

Zie bijlage

Firmware
This page displays system firmware.
Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.5005
Cable Modem Serial Number EVW320B
CM certificate Installed
 
MisterSenseo
Hartstikke fijn dat je dit met ons wilt delen, maarre.............wat kunnen we met die informatie ?
Er zijn reeds meerdere topics gewijd aan deze upgrade, welke al een aantal weken geleden online is gezet door Ziggo, hihi
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
En gewoon slecht dat ziggo deze veranderingen ook niet documenteert. Vooral de port forwarding page is zo veranderd dat je een expert moet zijn om die nieuwe pagina te begrijpen. Met de handleiding (handlijding ?) alleen komt de gemiddelde gebruiker er vast niet uit.

Ik heb net gecheckt: Ook vandaag staat er alleen nog versie 1.0 van de Ubee handleiding uit voorjaar 2011 op de ziggo site.

Stuitend gewoon. Ik zelf werk hobbymatig ook al 5 jaar aan een groot programmeer project (JavaScript en objective-C). Elk half jaar tot 1 jaar komt er een nieuwe release uit. We zorgen altijd dat de nieuwe handleiding klaar is op het moment van release. Volgens mij hoort dat ook zo.Clap
Gewijzigd door briolet op 25-11-2012 09:51
 
Nicholas

Quote

briolet schreef:
En gewoon slecht dat ziggo deze veranderingen ook niet documenteert.


Mee eens, heb ik ook al eens gemeld. Wat is er zo moeilijk om een informatiepagina te maken op de ziggo site? En het minste wat je kan doen is inderdaad wel de handleidingen up to date houden. Ziggo zou hiermee zijn service echt kunnen verbeteren. En ik vind het nog steeds belachelijk dat je voor Ziggo+ service extra moet betalen. Bij XS4all werd je netjes doorgeschakeld met een kundig persoon als een minder deskundige helpdeskmedewerker er niet uit kwam. Geen kosten aan verbonden.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
sdr
Ik heb dit UBEE modem,
EVW320B00016015

En ik wil een poort forwarding doen, echter de hele opzet is gewijzigd en nu
lukt het ons niet meer om een poort open te zetten.

Er is alleen een oude handleiding te vinden waar je niets aan hebt.

Wie kan helpen om dit voor elkaar te krijgen, bellen met ziggo heeft geen zin want is al dagen in gesprek, bel een andere keer maar terug krijg je dan te horen.
En ben niet van plan om 65 eurocent te betalen voor speciale hulp.

Dus wie weet hoe de neiwue forwarding werkt om een poort open te zetten.

evt. via teamviewer als laatste optie.
 
briolet

Quote

Dus wie weet hoe de neiwue forwarding werkt om een poort open te zetten.

Het is allemaal behoorlijk zelf verklarend. De enige onduidelijkheid is het externe ip adres. Dat moet je op de default 0.0.0.0 laten staan. (Tenzij je een heel speciale instelling wilt doen.)

Bij interne en externe poort steeds dezelfde nummers gebruiken, tenzij je ze wilt laten om-nummeren.
 
sdr
Ik had wel een vermoeden, heb dus zowel 0.0.0.0 als het ipv4 adres erin gehad en beide werken niet

Dus ipadres van de pc waar het om gaat
poort .... open gezet (dat zie je na apply 4 x staan)
0.0.0.0 en andere ip erin gehad.

En nog werkt het niet. (windows 7)
In de oude situatie werkte het allemaal wel.
 
j0j0
in de oude firmware heb ik gebruik gemaakt van een "passthrough mac address" (instelbaar via Gateway Options) om mijn apple airport extreme met een eigen ip adres connectie te laten maken met ziggo. Voordeel hiervan is dat ipv6 via hurricane prima werkt. Na de upgrade werkt dit nog steeds al is de snelheid van IPv4-verkeer gemeten met de ziggo speedtest ongeveer gehalveerd. Het is nu niet meer mogelijk om de ubee configuratie te veranderen terwijl dit wel nodig kan zijn als bijvoorbeeld de airport extreme vervangen moet worden. Daarnaast ben ik natuurlijk niet blij met een verbinding die veel langzamer is dan tot nu toe. De snelheid vanaf een pc direct gekoppeld aan de ubee router in de huiskamer blijft overigens keurig op 120 Mb/s maar de wireless van de ubee is wat zwakjes zodat ik bijna altijd via de apple airport extreme verbonden ben. Wie weet of er een oplossing is met behoud van IPv6? P.S. Ik heb hierbij even screenshots toegevoegd van de oude en de nieuwe versie van het Gateway-Options menu, de oude heb ik uit een handleiding van het Ubee modem, de nieuwe net zelf gemaakt. http://dl.dropbox.com/u/61897580/Ubee...s_Old.tiff
http://dl.dropbox.com/u/61897580/Ubee...s_New.tiff
 
sdr
Wat ik heb gedaan weet ik niet , maar hetw erkt nu wel ondanks dat er toch niets is veranderd aan de instellingen.

Verschillende keren handmatig gedaan, opnieuw opstarten alles weer verwijderd en weer erin gezet en weer verwijderd opnieuw opstarten enz. enz.
Toen Simply Port Forwarding prog gebruikt, werkte ook niet.

Uiteindelijk alles weer verwijderd opnieuw opgestart, het werkte niet.
Volgende dag komt mijn zoon naar me toe en zegt YES het wekt weer hoor.

Schiet mij mij maar in een doosie .
 
Nicholas
@sdr: Mooi dat het weer werkt ! Cheer Gelijk maar een backup van de instellingen maken. Mogelijk had het iets te maken met windows 7... afijn. blijft gissen. Het werkt in ieder geval.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW320B update Firmware v 9.9.5005', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
verouderde firmware? Firmware : 18 25-06-2018
Horizonbox Update Firmware : 6 19-12-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie