obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW320B update Firmware v 9.9.5005
Nicholas
Ja, dat zou mooi zijn als je toestemming moet geven. Ik weet echter niet of ze dat gaan doen. Dat is nog afwachten.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Dat is wel de opzet, als je toestemming geeft, kan je zelf ook hotspots
gebruiken, zo niet, dan ook niet.
 
almodovaris
Dit firmware had ik ook, het is inmiddels teruggedraaid door Ziggo en weer 9.9.2009 heb.

Update: Net geflashed met 9.9.5007. Uiteraard door Ziggo verstuurd naar mijn modem. Ik had het gisteren op 23:55 eruit gezet en vandag na 0:00 weer aangezet. Daarna hij haalde de allerlaatste firmware.

Qua uiterlijk en functionaliteit lijkt het sterk op 9.9.5005. Er is wel een mogelijkheid om WPS uit te schakelen (onder Geavanceerde Instellingen / Wireless / Primary Network / Automatic Security Configuration).

Voor de gewone thuisgebruiker, IPv4 firewall veiligheid moet op Low staan, anders krijg je geen verbinding met de internet (op enkele ports na).

Volgens mij, de Telephony Security statusweergave is verdwenen.
Gewijzigd door almodovaris op 03-04-2013 00:41
 
briolet
0.0.0.0

Bij elk ander Extern IP adres, wordt de poort je alleen vanaf dat IP adres doorgegeven.
 
lorenzoajax
Ik heb een probleem,
ik heb altijd een minecraft server gehad en alles werkte perfect, maar nu heb ik het probleem dat de port dicht blijft als ik bij een port checking site kijk, vrienden kunnen de server dan ook natuurlijk niet joinen...
bij forwarding heb ik het volgende gedaan:
192.168.178.x 25565 25565 0.0.0.0 25565 25565 BOTH Minecraft Yes
bij firewall heb ik de firewall op low gezet zodat er geen behinderingen waren in de firewall.
verder heb ik alle settings gelijk gelaten.
weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?
 
almodovaris

Quote

lorenzoajax schreef:

Ik heb een probleem,
ik heb altijd een minecraft server gehad en alles werkte perfect, maar nu heb ik het probleem dat de port dicht blijft als ik bij een port checking site kijk, vrienden kunnen de server dan ook natuurlijk niet joinen...
bij forwarding heb ik het volgende gedaan:
192.168.178.x 25565 25565 0.0.0.0 25565 25565 BOTH Minecraft Yes
bij firewall heb ik de firewall op low gezet zodat er geen behinderingen waren in de firewall.
verder heb ik alle settings gelijk gelaten.
weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Zover ik weet, bij andere programma's verschillende porten van een extern IP kunnen beroep doen op een bepaald port op de modem.

Ik zou dus adviseren de intern IP op 0.0.0.0 te laten (of wellicht iets als 192.168.178.13 gebruiken met een static lease) en de externe porten onbeperkt te laten (bijvoorbeeld 0 t/m 65535).

Of een port trigger gebruiken i.p.v. forwarding.

Nog een andere manier is je server in de DMZ zetten (maar dit is onveilig).
 
lorenzoajax

Quote

almodovaris schreef:

Quote

lorenzoajax schreef:

Ik heb een probleem,
ik heb altijd een minecraft server gehad en alles werkte perfect, maar nu heb ik het probleem dat de port dicht blijft als ik bij een port checking site kijk, vrienden kunnen de server dan ook natuurlijk niet joinen...
bij forwarding heb ik het volgende gedaan:
192.168.178.x 25565 25565 0.0.0.0 25565 25565 BOTH Minecraft Yes
bij firewall heb ik de firewall op low gezet zodat er geen behinderingen waren in de firewall.
verder heb ik alle settings gelijk gelaten.
weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Zover ik weet, bij andere programma's verschillende porten van een extern IP kunnen beroep doen op een bepaald port op de modem.

Ik zou dus adviseren de intern IP op 0.0.0.0 te laten (of wellicht iets als 192.168.178.13 gebruiken met een static lease) en de externe porten onbeperkt te laten (bijvoorbeeld 0 t/m 65535).

Of een port trigger gebruiken i.p.v. forwarding.

Nog een andere manier is je server in de DMZ zetten (maar dit is onveilig).


Ik heb nu alle poorten opengelaten, dit werkte super en alles is nu gewoon open. Maar kon het ook zo zijn dat je gewoon een paar minuten moet wachten voordat het pas echt aan is?
 
almodovaris

Quote

Ik heb nu alle poorten opengelaten, dit werkte super en alles is nu gewoon open. Maar kon het ook zo zijn dat je gewoon een paar minuten moet wachten voordat het pas echt aan is?

Check tenminste of de andere computers keurig kunnen internetten. Ik heb het vermoed dat alle externe porten sturen naar een bepaald port problemen kan geven met andere computers.

Ik zou port trigger bij voorkeur gebruiken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 09 2013 22:21:30:
Nu heb ik firmware 9.9.5010 met ondersteuning voor HotSpots (staat nu op disabled).
Gewijzigd door almodovaris op 09-05-2013 22:21
 
mesa57
Port trigger werkt alleen als je eerst een bericht naar buiten stuurt via een bepaalde poort. En niet als je een server wilt bereiken die staat te wachten op een bericht via een bepaalde poort.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW320B update Firmware v 9.9.5005', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
verouderde firmware? Firmware : 18 25-06-2018
Horizonbox Update Firmware : 6 19-12-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie