Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
Pagina 1 van 2: 12
|
Geen signaal bij National Geographic HD
|
|
Pqck |
Geplaatst op 12-12-2012 15:12
|
Activiteit » Moerkapelle » 2751bv » TV + Internet Z1 » Ubee EVM320B » FritzBox » TV Standaard Berichten: 5 Lid sinds: 12-12-2012 |
Sinds een week komt het digitale signaal van National Geographic Channel HD (bij mij op kanaal 18) niet meer door. Ik heb inmiddels de volgende acties ondernomen: 1: Alle aansluitingen losgekoppeld behalve de antennekabel naar de televisie. 2. Samen met een Ziggo medewerker een reset en een reload van de televisiekanalen uitgevoerd, 1x zonder smartcard + 1x met smartcard. 3. Ik heb de Smartcard met een doekje schoongeveegd , misschien is het een eventueel contactprobleem. 4. Volgens de medewerker van Ziggo is de Smartcard vermoedelijk defect. Vraag: Kan de Smartcard defect zijn op één kanaal? Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem? Peter |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 12-12-2012 15:36
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Nog niet van gehoord, sommigen missen weleens iets, maar dat is meestal verholpen door even opnieuw kanalen laten zoeken. Een smartcard defect op 1 kanaal al helemaal nooit van gehoord. Maar, als de Ziggo medewerker dat aan- geeft is het toch simpel. Vraag Ziggo om een nieuwe. |
|
|
Pqck |
Geplaatst op 12-12-2012 16:34
|
Activiteit » Moerkapelle » 2751bv » TV + Internet Z1 » Ubee EVM320B » FritzBox » TV Standaard Berichten: 5 Lid sinds: 12-12-2012 |
Bedankt voor uw snelle reactie Kobus 1960. Het antwoord van de Ziggo medewerker was iets uitgebreider: 1. Test de kaart in een ander toestel. 2. Test ook de module in een ander toestel. 3. Als de kaart + module daar wel werken is uw televisie kapot. 4. Ziggo laat de klant het uitzoeken en biedt uit zichzelf geen andere kaart aan. (wat kan dat nu kosten ) Laatste optie: Tja, koop anders maar een nieuwe televisie......ik blijf het merkwaardig vinden. Volgens mij werkt de Smartcard wel of hij werkt niet en de doorgifte van stations wordt met software geregeld. Heeft u nog andere suggesties voor mij om te proberen? Ik ga in ieder geval (proberen) om een nieuwe kaart te krijgen bij Ziggo. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 12-12-2012 16:55
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
TV is niet stuk bij het ontbreken van 1 zender, laat je niet foppen. Check even al je kabels, zeker als je stekkers zelf gemonteerd hebt. Laat je TV nog 1 keer alle digitale zenders opnieuw scannen. Werkt NG HD als enige nog niet, vraag een nieuwe kaart. |
|
|
Pqck |
Geplaatst op 12-12-2012 17:10
|
Activiteit » Moerkapelle » 2751bv » TV + Internet Z1 » Ubee EVM320B » FritzBox » TV Standaard Berichten: 5 Lid sinds: 12-12-2012 |
Thanks ! Het vervolg en hopelijk de oplossing van dit probleem schrijf ik op dit forum. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 12-12-2012 17:26
|
Beheerder » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Quote Pqck schreef: Thanks ! Het vervolg en hopelijk de oplossing van dit probleem schrijf ik op dit forum. Graag, daar leren wij en anderen het meest van. Gebruikers-ervaringen doen meer dan handleidingen....... Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Nicholas |
Geplaatst op 13-12-2012 10:24
|
Expert » het Brabantse land (in de matrix) » Matrix » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard » Humax iRHD-5000c Berichten: 560 Lid sinds: 02-02-2012 |
Je tv stuk ? Tja.... da's ook een manier. Wel een duur grapje trouwens. En dan straks nog steeds het probleem hebben. Wat je nog wel kan doen is de Firmware van je televisie checken en deze updaten. Dat hele ci+ gedoe geeft nogal eens problemen. Ik heb er zelf ook flink last van gehad. Met een nieuwe update waren de meeste problemen opgelost. Toch kreeg ik later ook op een bepaalde zender weer problemen. Slechts een zender gaf op HD kwaliteit problemen. TV liep soms zelf vast. Ik had geen zin om support van Sony aan te schrijven en er waren op het forum van Sony ook geen klachten m.b.t. mijn specifieke problematiek. Heb het uiteindelijk opgelost door de NIET hd versie van het kanaal Comedy Central maar in te stellen. Die deed het wel goed. Leuk die beveiligingen allemaal en allerlei verschillende fabrikanten van TV's en CI+ modules (Smit en Neotion.) Om nog maar niet te spreken over HDMI handshake problemen o.a. door copy protection (HDCP) die wordt toegepast. Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
|
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 13-12-2012 13:12
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Quote Pqck schreef: Bedankt voor uw snelle reactie Kobus 1960. Het antwoord van de Ziggo medewerker was iets uitgebreider: 1. Test de kaart in een ander toestel. 2. Test ook de module in een ander toestel. 3. Als de kaart + module daar wel werken is uw televisie kapot. 4. Ziggo laat de klant het uitzoeken en biedt uit zichzelf geen andere kaart aan. (wat kan dat nu kosten ) Laatste optie: Tja, koop anders maar een nieuwe televisie......ik blijf het merkwaardig vinden. Volgens mij werkt de Smartcard wel of hij werkt niet en de doorgifte van stations wordt met software geregeld. Heeft u nog andere suggesties voor mij om te proberen? Ik ga in ieder geval (proberen) om een nieuwe kaart te krijgen bij Ziggo. Wat ik mij afvraag (wat in dit geval belangrijk is om te weten): Welke foutmelding krijg je ? Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Pqck |
Geplaatst op 13-12-2012 14:19
|
Activiteit » Moerkapelle » 2751bv » TV + Internet Z1 » Ubee EVM320B » FritzBox » TV Standaard Berichten: 5 Lid sinds: 12-12-2012 |
De oplossing is gevonden ! Mede door de tips van andere Forum-gebruikers. Ik kreeg een tip van Kobus1960 om de bekabeling en de connectoren extra te checken. Hierbij kwam ik de videorecorder tegen die met de antenne in serie geschakeld staat met de televisie. Nadat ik de recorder uit het circuit had genomen was het kanaal weer beschikbaar. Blijkbaar veroorzaakt de recorder een verzwakking in het TV signaal. P.s. De actie van Nicholas heb ik daarom niet hoeven toepassen , wel bedankt voor de tip trouwens ! |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 13-12-2012 14:55
|
Beheerder » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
En weer een ogenschijnlijk groot probleem heel simpel opgelost. Dank je wel voor deze feedback, hieruit blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om alles op orde te hebben. Veel plezier weer met je verbinding........... Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen signaal bij National Geographic HD', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi | Eigen netwerk | : 9 | 20-09-2020 |
Advertentie