Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
trage snelheid en slecht bereik
|
|
Titia |
Geplaatst op 25-01-2013 10:10
|
Activiteit » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3925 WiFi » netgear Berichten: 3 Lid sinds: 25-01-2013 |
Hallo, Wij hebben sinds lange tijd problemen, dus wordt even een wat langer verhaal om het duidelijk te maken. We hebben sinds vorig jaar september ziggo alles-in-1 plus. Modem gekregen: cisco 3925. Snelheid beneden ok, maar boven en op het terras buiten beroerd. Dus onze oude router er aan (sitecom) gehangen, knapte niet echt op. Range extender er aan gekoppeld (sitecom). Drama, geen verbinding mogelijk. Regelmatig wegvallende verbinding, dus etlefoons die overschakelen naar betaald ipv wifi. En geen verbinding kunnen krijgen met sites en zo. Blijft maar zoeken. Helpdesk Ziggo herhaaldelijk en uren lang gebeld. Conclusie: een en ander was niet compatibel. Oplossing volgens Ziggo: andere router benodigd volgens Ziggo. Aangeschaft via Ziggo een netgear router. Resultaat: we hebben boven wel bereik nu: maar echt werken op de router danwel via de extender is een drama. Weinig snelheid en loopt voortdurend vast en verbinding valt soms weg. Meest stabiel is nog werken via het ziggo modem en die is uiteraard niet snel. Snelheid beneden op de laptop via modem: rond de 40. Boven (waar wij een werkplek hebben en dus een vaste computer): variƫrend van 7 tot hooguit 20 en bij inloggen op mijn werk hooguit 7. resultaat: een constant vastlopende computer waarop zo goed als niet te werken is. Ook onze andere apaaratuur geven boven alleen maar problemen. Misschien staan de instellingen van onze router niet goed. Wij weten het niet meer. En bij Ziggo verwijzen ze alleen maar naar de snelheid dichtbij het modem (en die is ok) en zeggen dat ze verder niets kunnen doen. Wie weet raad? Alvast dank! |
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 25-01-2013 15:45
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Quote Titia schreef: Hallo, Wij hebben sinds lange tijd problemen, dus wordt even een wat langer verhaal om het duidelijk te maken. We hebben sinds vorig jaar september ziggo alles-in-1 plus. Modem gekregen: cisco 3925. Snelheid beneden ok, maar boven en op het terras buiten beroerd. Dus onze oude router er aan (sitecom) gehangen, knapte niet echt op. Range extender er aan gekoppeld (sitecom). Drama, geen verbinding mogelijk. Regelmatig wegvallende verbinding, dus etlefoons die overschakelen naar betaald ipv wifi. En geen verbinding kunnen krijgen met sites en zo. Blijft maar zoeken. Helpdesk Ziggo herhaaldelijk en uren lang gebeld. Conclusie: een en ander was niet compatibel. Oplossing volgens Ziggo: andere router benodigd volgens Ziggo. Aangeschaft via Ziggo een netgear router. Resultaat: we hebben boven wel bereik nu: maar echt werken op de router danwel via de extender is een drama. Weinig snelheid en loopt voortdurend vast en verbinding valt soms weg. Meest stabiel is nog werken via het ziggo modem en die is uiteraard niet snel. Snelheid beneden op de laptop via modem: rond de 40. Boven (waar wij een werkplek hebben en dus een vaste computer): variƫrend van 7 tot hooguit 20 en bij inloggen op mijn werk hooguit 7. resultaat: een constant vastlopende computer waarop zo goed als niet te werken is. Ook onze andere apaaratuur geven boven alleen maar problemen. Misschien staan de instellingen van onze router niet goed. Wij weten het niet meer. En bij Ziggo verwijzen ze alleen maar naar de snelheid dichtbij het modem (en die is ok) en zeggen dat ze verder niets kunnen doen. Wie weet raad? Alvast dank! Bij gebruik van WiFi verbindingen heb je helaas veel factoren welke als storend kunnen werken en waardoor je dus een veel lagere snelheid haalt. Denk hierbij aan muren, plafonds en tegels waar het signaal doorheen moet. Daarnaast kunnen overige apparaten en/of signalen ook storen op je WiFi verbinding. aantal voorbeelden: Babyfoon, magnetron, luidsprekers, signaalkabels (zoals voor een luidspreker), alarm maar ook de router van de buren. Is de routerfunctie in je modem wel uitgeschakeld omdat je nu een eigen router aangesloten hebt? Mocht dit nog niet het geval zijn, dan mag je mij een PB sturen met je klantnummer, dan schakel ik de routerfunctie voor je uit. Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Titia |
Geplaatst op 25-01-2013 16:52
|
Activiteit » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3925 WiFi » netgear Berichten: 3 Lid sinds: 25-01-2013 |
dank voor het antwoord! Router functie van het modem is volgens ons niet uitgeschakeld inderdaad. Is dat wel handig ook, aangezien dit onze enige stabiele verbinding is? Dan kunnen we niet meer op het modem rechtstreeks werken toch? Als je dan nog steeds de keuze hebt tussen waar je in wilt loggen lijkt het ons wel een goed idee. Hoor graag van je |
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 25-01-2013 16:59
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Quote Titia schreef: dank voor het antwoord! Router functie van het modem is volgens ons niet uitgeschakeld inderdaad. Is dat wel handig ook, aangezien dit onze enige stabiele verbinding is? Dan kunnen we niet meer op het modem rechtstreeks werken toch? Als je dan nog steeds de keuze hebt tussen waar je in wilt loggen lijkt het ons wel een goed idee. Hoor graag van je Nee, op het moment dat we de WiFi functie uitschakelen, is de gehele routerfunctie uitgeschakeld. Houd dus in het draadloze deel en meerdere computers rechtstreeks met de modem verbinden, op 1 poort na, niet meer gaat. Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Titia |
Geplaatst op 25-01-2013 17:24
|
Activiteit » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3925 WiFi » netgear Berichten: 3 Lid sinds: 25-01-2013 |
Dus Cisco modem heeft dan alleen een doorgeef functie en de Netgear router regelt de 'rest'? Als de routerfunctie uitgeschakeld wordt, hoe werkt het dan? Dhcp staat in de netgear uitgeschakeld, die moet weer aan dan? En zijn er nog andere instellingen in de router waar we op moeten letten of veranderen om het werkende te krijgen? En is de range extender ook een storende factor in het geheel als we de nieuwe instellingen evt gaan toepassen? Veel vragen, maar willen dingen graag een beetje begrijpen en goed doen. Positief over het idee, nog niet geprobeerd en klinkt logisch. Hoor graag van je Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 27 2013 08:57:43: In afwachting van reacties ( we hebben de hulp hard nodig vrees ik) nog even iets anders geprobeerd. Ondanks dat bij verbinding op de router vanaf boven het signaal goed was ( en de snelheid rechts onder in het scherm super) een lange kabel aangesloten tussen het modem en de router en de router fysiek boven op de werkkkamer gezet. Signaal was (uiteraard) nog steed goed , maar nu werd met een ziggo speedtest een snelheid bereikt van boven de 40. Echter , in de andere slaapkamers weer een slecht bereik en de extender (ook boven) functioneert nog steeds niet goed. Datzelfde geldt voor net buiten het huis (op het terras). Wat zegt dit nu??? Hebben we nu weer een router aangeschaft die dit huis ook niet aankan? We wonen echt in een doodnormale 2- kapper met maar 4 slaapkamers, waar we wel bereik moeten hebben (studerende kinderen). Kunnen toch moeilijk nog meer routers aanschaffen om die in elke kamer neer te gaan zetten? N.B. Dit is de derde poging al om dit bericht te plaatsen. Snelheid is op dit moment 2,5 en plaatsen is dus erg moeilijk. Gewijzigd door MisterSenseo op 27-01-2013 13:49 |
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 28-01-2013 16:32
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Quote Titia schreef: Dus Cisco modem heeft dan alleen een doorgeef functie en de Netgear router regelt de 'rest'? Als de routerfunctie uitgeschakeld wordt, hoe werkt het dan? Dhcp staat in de netgear uitgeschakeld, die moet weer aan dan? En zijn er nog andere instellingen in de router waar we op moeten letten of veranderen om het werkende te krijgen? En is de range extender ook een storende factor in het geheel als we de nieuwe instellingen evt gaan toepassen? Veel vragen, maar willen dingen graag een beetje begrijpen en goed doen. Positief over het idee, nog niet geprobeerd en klinkt logisch. Hoor graag van je Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 27 2013 08:57:43: In afwachting van reacties ( we hebben de hulp hard nodig vrees ik) nog even iets anders geprobeerd. Ondanks dat bij verbinding op de router vanaf boven het signaal goed was ( en de snelheid rechts onder in het scherm super) een lange kabel aangesloten tussen het modem en de router en de router fysiek boven op de werkkkamer gezet. Signaal was (uiteraard) nog steed goed , maar nu werd met een ziggo speedtest een snelheid bereikt van boven de 40. Echter , in de andere slaapkamers weer een slecht bereik en de extender (ook boven) functioneert nog steeds niet goed. Datzelfde geldt voor net buiten het huis (op het terras). Wat zegt dit nu??? Hebben we nu weer een router aangeschaft die dit huis ook niet aankan? We wonen echt in een doodnormale 2- kapper met maar 4 slaapkamers, waar we wel bereik moeten hebben (studerende kinderen). Kunnen toch moeilijk nog meer routers aanschaffen om die in elke kamer neer te gaan zetten? N.B. Dit is de derde poging al om dit bericht te plaatsen. Snelheid is op dit moment 2,5 en plaatsen is dus erg moeilijk. Waarschijnlijk komt dit doordat het signaal naar de overige kamers (dus niet de kamer welke recht boven de router staat) en het terras door muren met isolatie en(ditzelfde geld voor vloeren) met (gewapend) beton heen moet. Denk bij isolatie aan glaswol wat geplakt is op een laag zilverfolie. Ik denk dat in dit geval dat de oorzaak is. Een makkelijke oplossing is er dan ook niet, behalve een netwerkkabel aansluiten naar de 2e verdieping. Mogelijk kun je het verbeteren door de range extender in de kamer boven de modem te zetten, mogelijk is het signaal van de extender dan goed genoeg om internet op de overige kamers te kunnen hebben. Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage snelheid en slecht bereik', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
belscript en slecht informeren nieuwe klanten | Klacht over Ziggo | : 4 | 13-12-2020 |
Trage internet | Algemeen | : 4 | 10-11-2019 |
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk | Ziggo nieuws | : 1 | 16-10-2019 |
internet snelheid | Snelheid | : 7 | 18-12-2017 |
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht | Klacht over Ziggo | : 12 | 16-12-2017 |
Advertentie