obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
ping spikes van 2000
shawnsteinz
ik heb sinds 3/4 weken last van ping spikes van 2000 om de 5 seconden en soms wat langer. Als ik aan het skypen ben valt er steeds een stukje uit me verhaal gewoon weg. tijdens het spelen van league of legends heb ik ook om de 5 seconden dat ik even stil sta en dan weer veder kan lopen. ik heb met verschillende computers geprobeerd modem te resetten en een laptop rechtstreeks aan het modem te leggen maar het probleem blijft. ik heb een tracert gedaan op verschillende sites en soms zit er één tussen die bij de 2de stap in de tracert een ping van 2000 heeft zo als in het bijgevoegde plaatje

mvg

shawn

http://img706.imageshack.us/img706/29...1/zztx.jpg
 
kobus1960
Staat de Hotspot van je modem ingeschakeld?
 
shawnsteinz
volgense mij staat dat aan ja kan het nu niet checken.
 
kobus1960
Oke, zet die uit, laat dan even weten wat het resultaat is.
 
shawnsteinz
dankjewel voor de tip de connectie lijkt nu stabiel op iets van 20ms te blijven.

maar waarom brengt ziggo de hotspots uit als zo de connectie van de gebruiker zelf slechter wordt?
 
briolet
Ziggo wil dit er gewoon doordrukken zonder de tijd te nemen om dit goed te testen op kleine schaal. Ze hebben in stad Groningen testen gedaan, maar gaan het dan landelijk uitrollen met andere firmware?? Hoe naïef kun je zijn.
 
shawnsteinz
ik ben een aantal weken niet thuis geweest maar de lag spikes zijn weer terug terwijl de hotspot uitstaat. Ik heb toen het modem gereset en toen gaf Windows aan kan geen verbinding maken met het netwerk(dit op 2 verschillende pc's). Toen ik het modem nog maal herstarte kon ik wel weer verbinding maken maar bleven de lag spikes aanhouden.

waar kan het nog aan liggen? ,of is misschien de modum niet helemaal goed meer?
 
mesa57
Je moet het proberen in 2 stappen terug te brengen naar de oorzaak.
Dat je ping spikes naar de server ergens in de wereld hebt is duidelijk.
Maar heb je die spikes ook naar ziggo.nl ?
En zo ja, heb je die spikes ook naar je eigen router (192.168.178.1) ?
Als de laatste 2 antwoorden NEE zijn dan ligt het ergens aan een router op het pad naar die server en zou je eens contact op moeten nemen met webcare.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ping spikes van 2000', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Random ping spikes elke 5-10 seconden Snelheid : 2 06-12-2014
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware : 10 03-09-2014
Latency Problemen (lag spikes) Klacht over Ziggo : 5 03-07-2014
Firmware Netgear JWNR 2000 updaten Firmware : 15 19-09-2013
Advertentie