obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Random ping spikes elke 5-10 seconden
genipapo
Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden liepen we tegen lagg aan in games, deze was er ineens zonder dat we ook maar iets hadden veranderd in de router. Na allereerst slecht geholpen te zijn via de telefonische helpdesk en ze geen oplossing wisten, heb ik het toen later op social media gegooid en daaruit kwam de oplossing dat we UPNP moesten uitzetten. Dit verhielp het probleem.

Nu twee maanden later is het probleem terug. Met UPNP nog steeds uit.

984e739dd42b3da98a7f6ba9548d995a

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Mvg,

Martijn
 
Black Tiger
Ik heb eens een ping trace uitgevoerd voor je.

Ziet er naar uit dat het probleem zich in Amerika voordoet.
Alles gaat goed tot en met:
209.85.248.118

Daarna is er vermoedelijk een load balancer of een andere router actief waar de inkomende aanvragen over verdeeld worden, want dan zie ik steeds wisselende ip's actief worden, onder andere deze:
209.85.253.249 (geeft vaker pieken)
72.14.238.153
En daar gaat het om de have klap mis, de ene keer gaat het goed, de andere keer is er op eens een ping van 118 ofzo.

Daarna gaat de routing verder via 216.239.49.36 en nog een ding wat niet op een ping reageert naar het uiteindelijke ip adres.

Ik heb niet gecontroleerd of dat bij hetzelfde datacentrum is. Maar het probleem doet zich met name op die router of loadbalancer voor, op die plek waar dat ip steeds wisselt elke paar seconden.
Helaas in Amerika, dus daar valt weinig aan te doen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Random ping spikes elke 5-10 seconden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware : 10 03-09-2014
Latency Problemen (lag spikes) Klacht over Ziggo : 5 03-07-2014
Verbinding wegvallen paar seconden (Ubee) Klacht over Ziggo : 2 15-08-2013
ping spikes van 2000 Klacht over Ziggo : 8 23-07-2013
Advertentie