obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 3928 moden reset constant en geeft geen verbinding
Eeldersingel
Heej,

We hebben sinds kort een nieuw abbo bij Ziggo met een Cisco modem.
Deze werkte de eerste dag goed en sindsdien niet meer.

Het modem reset constant (hier onder de volgorde):

1. Power lampje brandt
2. DS lampje groen
3. US lampje knippert
4. Vervolgens knipperen de DS, US en Online lampjes en reset het modem zich om weer opnieuw te beginnen....
Zwaar frustrerend natuurlijkSad

Dinsdag komt een monteur langs, maar ik zou het natuurlijk super vinden als iemand nu kan vertellen hoe we dit kunnen oplossenSmile
Want dinsdag is nog 2,5 dag zonder internet...

Groeten,
 
kobus1960
Heb je er een eigen router achter hangen?
Daar zien we veel problemen mee ontstaan hier.
 
Eeldersingel
Ja in eerste instantie wel (studentenhuis)
maar na dat het modem het niet meer deed(wat ik boven beschreef), probeerden we het ook zonden de router. Modem bleef hetzelfde doen als daarvoor..
 
kobus1960
Oke, en welk abbo heb je? Als je 150Mb hebt kan
elk apparaat wat die snelheid niet kan handelen
zorgen voor door jou genoemde problemen. Kan
uiteindelijk zelfs een PC zijn die de snelheid omlaag
haalt, zonder dat je het weet. (Uit eigen ervaring).
 
Eeldersingel
We hebben een abbo voor 65mb, maar we hebben net aangegeven te willen upgraden naar 100mb. Ik weet niet hoe snel die verandering plaats zou vinden (meteen/begin van volgende maand).

Als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat een pc met een slechte internetkaart ervoor kan zorgen dat het modem flipt, geen verbinding geeft en steeds reset? in dat geval zal ik 1 voor 1 de kabeltjes proberen om te kijken of het probleem zo te vinden is.
 
kobus1960
Ja, en niet alleen de netwerkkaart.
Ook een pc met brakke software
haalt alles naar beneden, en geeft
reset's. Het is nogal gevoelig, je zit
met de Cisco op een Gb netwerk.
 
Eeldersingel
Aah zo,
oke heb even wat getest:

mijn computer, geeft een oranje lampje op het modem wanneer ik um inplug.
computer van huisgenoot doet geen enkel lampje branden op het modem
mijn laptop geeft een groen lampje.

heb nu alleen mn laptop eraan omdat deze nieuw is en ik vrijwel zeker ben dat deze geen brakke software heeftPfft
nogsteeds hetzelfde probleem..

Verder nog suggesties?Smile
Thanks voor je snelle reacties trouwens
 
almodovaris
Nou, zoiets gehad in een oud gekraakte school (nu gebruikt voor woningen). DS lukte wel, US nooit. Reden: Ziggo niet kan werken in dat gebouw, weet ik niet precies waarom, iets met het aansluiting. TV signaal was ok.
 
briolet

Quote

almodovaris schreef: DS lukte wel, US nooit......, iets met het aansluiting. TV signaal was ok.


Waarschijnlijk zat er een antenneversterker tussen die niet retour geschikt was.
 
almodovaris

Quote

briolet schreef:

Waarschijnlijk zat er een antenneversterker tussen die niet retour geschikt was.


Dat kan, maar dat kon Ziggo zelf oplossen. Blijkbaar het was niet het eerste keer dat er problemen waren voor die adres. Bij Ziggo stond het pand bekend als niet geschikt voor Ziggo internet. Maar dat werd niet van tevoren vermeld aan de nieuwe bewoners. Dus het Ziggo abonnement werd beƫindigd, zij kregen ADSL van een andere bedrijf.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 3928 moden reset constant en geeft geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie