Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
VPN functie Draytek Vigor 2920n achter Ubee modem/router
Deepee
Hallo,

Sinds kort heb ik een Draytek Vigor 2920n router die ik achter het Ubee modem geplaats heb. In eerste instantie heb ik het Ubee modem in bridge mode laten zetten en de router functies (incl VPN) door de Draytek laten afhandelen. Dit werkte goed en het tot stand brengen van een VPN verbinding werkte prima. Echter, door het Ubee modem in bridge mode te zetten verliest deze de wifispot functie en daarmee ik zelf ook buiten mijn eigen wifi netwerk. Dit is ongewenst en wil de wifispot behouden. Vandaag dus het Ubee uit de bridge mode laten halen. Echter zit ik nu met het probleem dat ik mijn VPN server op de Draytek achter de Ubee niet kan bereiken via een externe internet verbinding. Ik heb me in de eerste situatie kunnen helpen met de wizards die in de Draytek voorhanden zijn m.a.w. ik heb geen diepgaande kennis om deze configuratie werkend te krijgen in de huidige configuratie.
De Ziggo handleiding router achter router heb ik uitgevoerd en kan via de Draytek via de Ubee wel op internet komen. Echter VPN van buiten via de Ubee naar de Draytek lukt niet.

Kan ik met de huidige configuratie de VPN server op de Draytek via de Ubee bereiken zonder de Ubee in bridge mode te moeten zetten? Wat moet ik daarvoor instellen?

briolet
Ik weet het ook niet waar het probleem ligt, maar ik heb zelf problemen om vpn via PPTP op te zetten. vpn via L2TP/IPSec werkt wel prima i.c.m. de Ubee.

Deepee
Briolet, oké, dan zal ik proberen een IPsec vebinding te configureren en kijken of het dan werkt. Op welke manier is bij jou de hardware aangesloten? Ubee --> (router achter router configuratie van Ziggo) --> Ubee Lan1 --> Wan tweede router?

briolet
Bij mij is de Ubee de enige router. Ik heb er een Synology nas achter staan die als vpn server werkt.

vpn via pptp heeft bij mij vroeger gewerkt. Intussen heeft de Ubee een geheel nieuwe firewall, maar ook mijn nas heeft een aantal firmware updates gehad. Dus het probleem zit in de Ubee of de nas, maar ik verwacht de Ubee.

Sinds de laatste firmware update van mijn nas, ondersteunt die ook L2PT en daar geeft de Ubee geen probleem mee. En omdat dit ook een veiliger protocol is, ben ik gestopt nog meer tijd in de PPTP methode te stoppen.
------

De firewall uit/aan heeft bij mij nooit effect gehad. Ik heb ook alle logische combinaties van opties geprobeerd. Als de 'PPTP PassThrough' uit staat, kan ik geen verbinding maken en krijg na enige tijd een 'time-out'. Zet ik deze optie aan, zoals nodig is, blijft de time-out weg en heb ik binnen een seconde al een verbindingsfout.

En ik heb elders al een keer gevraagd of een ander Ubee eigenaar een werkende vpn via pptp opgezet heeft. Ik heb hier nooit een positieve reactie op gehad van iemand die het wel werkend heeft met de huidige firmware.
Gewijzigd door briolet op 13-10-2013 11:40

Deepee
Tja, ik zou ook verwachten dat wanneer de protocollen met passthrough aangevinkt staan in de Ubee en de Draytek erachter in de DMZ zit deze het VPN kanaal toch normaal zou moeten 'uitluisteren'. Helaas werkt het voor wat VPN betreft niet zo blijkbaar. Router achter router werkend krijgen is nogal complex in te stellen vind ik.

Deepee
Het Ubee modem biedt ook de mogelijkheid om een LAN-LAN VPN tunnel op te zetten met een andere router. Indien deze verbinding opgezet wordt, is de VPN server dan zonder problemen te bereiken via de Ubee? De draytek beschikt over 32 gelijktijdige LAN-LAN of HOST-LAN verbindingen.
Zoals ik beredeneer wordt met een LAN-LAN tunnel de tweede router onderdeel van het hele netwerk en ook de functionaliteiten van deze tweed router. (Zal vast heel naïef denken zijn...)

Briolet: via L2TP/IPsec en router achter router configuratie krijg ik helaas geen verbinding vanaf internet naar de Draytek via de Ubee.

mesa57
Voor L2TP/IPsec moeten udp poort 500 en 4500 geforward worden. Ik weet niet of dmz dan voldoende is.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN functie Draytek Vigor 2920n achter Ubee modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Advertentie