obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
email op je mobiel
bergh08
Elke keer als ik een emailbericht op mijn pc. open,kan ik dit bericht niet meer lezen op mijn mobiel en/of ipad.
Mijn vraag is,wat moet ik in mijn outlook express aanpassen om die mail wel te kunnen lezen op zowel pc. ,ipad en iphone?
 
briolet
Bij de meeste pop accounts kun je instellen om de mail direct of pas na een bepaalde tijd op de server te deleten na ophalen. Ik denk dat daar nu 'direct' hebt staan.
 
bergh08
Beste Briolet,
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het volgende zonder succes geprobeerd.
Ik ben via Opties gegaan naar het tabblad emailinstellingen. Daar heb ik bij verzenden/ontvangen het vinkje weg gehaald bij :verbinding direct verzenden. Ik heb vervolgens via `n andere pc. een bericht naar mij gestuurd wat wel aankwam op de pc. maar na lezing op de pc. niet terug te zien was op de Iphone en Ipad.
Mijn vraag is:waar vind ik de emailaccount? Of was ik wel op de goede weg?
 
Zippo
Het vinkje bij verzenden/ontvangen kun je weer aanzetten, dat is niet de instelling die Briolet bedoelt.

Ergens bij de instellingen moet je iets over de server kunnen vinden.
In thunderbird is dat de instelling "leave message on server".
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
bergh08
Ik heb bij instellingen voor internet email `n vinkje geplaatst bij geavanceerd: een kopie van berichten op de server achterlaten.
En voila , het werkt. ik krijg al mijn email op zowel pc. als op Iphone en Ipad.
 
briolet

Quote

bergh08 schreef:een kopie van berichten op de server achterlaten.

Die bewoording is nieuw voor me, maar is wel wat ik bedoelde.

Mooi dat het gelukt is. Cheer

Een opmerking: Ik ken alleen de versie van "direct deleten", "na x weken deleten" en "nooit deleten". Als je nooit delete, zal je mailbox op den duur vol lopen. Dan moet je af en toe met webmail o.i.d. inloggen om e.e.a. te deleten. Houd dit dus even in de gaten of de mailbox niet gaat vollopen.
 
kobus1960
Om ook het serverruimte probleem op te lossen, én leesbaar op al je
apparaten. Gmail. En nogmaals, ik heb geen Google aandelen o.i.d.
 
Black Tiger
@Briolet:

Quote

Die bewoording is nieuw voor me, maar is wel wat ik bedoelde.

Kan het zijn dat je een Engelse versie van windows gebruikt ofzo? Want deze bewoording bestaat al jaren in OE.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik ken OE niet, maar de uitdrukking "kopie bewaren" is feitelijk fout omdat er helemaal geen kopie van het bericht bewaard wordt. Het is juist een kopie van het bericht dat naar de cliënt gestuurd wordt en het originele bericht wordt gewoon niet gewist op de server.

Voor de gebruiker maakt het natuurlijk geen bal uit wat er op de server gebeurd, als er maar iets achter blijft. Wink

Maar ik ben het met Kobus eens: Als je de mail vanuit meerdere apparaten wilt benaderen, dan moet je een mailserver gebruiken die IMAP ondersteunt. Ziggo doet dat niet, maar GMail wel.
Bij IMAP gebeurd alles op de server, dus ook de outbox staat op de server. Het voordeel daarvan is dat je ook de uitgaande mailtjes op al je apparaten ziet. (Plus nog veel meer voordelen)
IMAP lijkt in toegankelijkheid dus veel meer op webmail. Alleen bij IMAP is er doorgaans ook de optie om een kopie van de mail op je computer te bewaren zodat je ook bij je oude mail komt als je eens geen internetverbinding hebt.
 
Black Tiger
Natuurlijk ken je OE wel... OE is de afkorting voor Outlook Express.

De rest is maar hoe je het bekijkt, je zou ook kunnen zeggen dat het originele bericht naar de gebruiker wordt gezonden en een kopie op de server wordt bewaard. Bewijs maar eens dat het niet het origineel is. Smile
Maar het zal geheid zo genoemd zijn om het voor de gebruiker makkelijker begrijpend te maken.

Ik ben het overigens niet ermee eens dat je voor alle apparaten een mailserver zou moeten gebruiken die imap ondersteund. Het is een keuze die je maakt.
Je ziet inderdaad wel ales, ook uitgaande mailtjes, op alle apparaten.
Ik vraag me alleen af wat die "plus veel meer" dan uit zou moeten bestaan. Het heeft immers ook nadelen.

Quote

IMAP lijkt in toegankelijkheid dus veel meer op webmail.

Inderdaad uitsluitend qua bereikbaarheid van de mailbox, want webmail is niets meer dan een GUI om je mailbox op de server te kunnen benaderen. Imap is dan toch wel een groot verschil met webmail.
Maar da's weer een andere discussie. Ieder zijn keuze. Ik hou niet van webmail en imap en gebruik dus gewoon op alle apparaten pop3 en dat werkt voor mijn gebruik ook prima.

Men zal dus voor zichzelf moeten bekijken hoe men e.e.a. wenst te gebruiken en wat men het makkelijkst/fijnst vindt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'email op je mobiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Ziggo Mobiel Storing : 9 10-08-2016
Email groep in BCC Algemene computer en software vragen. : 3 05-02-2016
Vodafone mobiel beëindigt gesprekken met Ziggo Ziggo nieuws : 1 29-09-2015
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen Tips en Truuks voor Ziggo Mobiel Internet : 1 24-09-2015
Advertentie