obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
voip bellen met cisco epc3928as
ed123456789
hoi, ik heb een vraagje misschien kan iemand mij hiermee helpen, de ziggo klantenservice en ziggo +service snappen het niet helemaal

ik heb een ata (spa1001) aangesloten op mijn ziggomodem, de ata is een kastje om via voip te bellen. dit werkte perfect.
de opstelling is ziggo modem>netwerkkabel>ata>telefoonlijn.
nu heb ik mijn telefoonnummer van ziggo laten porteren naar mijn voip aanbieder en sinds de portering is de geluidskwaliteit zeer slecht, het gesprek over voip is niet te verstaan, terwijl het voor de portering glashelder was. ( ik heb die ata eerst 3 weken uitgeprobeerd voordat ik besloot tot portering)
er is, sinds de portering, niets aan de configuratie van het modem, noch de spa1001 of de kabels gewijzigd, ik heb zelfs al de spa1001 aangesloten bij mijn buurman, en dan is de geluidskwaliteit perfect.
omdat het slecht geworden is vanaf de portering, denk ik dat, zodra ziggo een telefoonlijn op inactief zet in het modem, er ergens in het modem nog iets geblokeerd wordt en dat daardoor de geluidskwaliteit slecht wordt, misschien is er een (voip) instelling uitgezet?

weet iemand hier iets voor?

bedankt
 
ed123456789
hoi ben ik weer, heb vandaag alle kabels losgemaakt, en alles vanaf het aansluitpunt waar het signaal van ziggo in huis komt, opnieuw aangesloten, en bij elke stap gecontroleerd of alles nog werkt, op een gegeven moment heb ik een telefoonsplitter verwijderd en nu werkt alles perfect, de geluidskwaliteit is weer zoals het hoort.
dus dit is opgelost, het blijft vreemd dat alles werkte en dat na portering er een probleem met de geluidskwaliteit was, en dat nu de splitter blijkbaar de veroorzaker was.

moet toch toeval zijn.Smile

maar gelukkig alles werkt nu goed! ROFL
 
kobus1960
Toeval of niet, het werkt, dat is het belangrijkst.
Dank voor de feedback!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip bellen met cisco epc3928as', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie