Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Krijgen niet waar we voor betalen
Polleke
Wij hebben het alles-in-1 abonnement met een snelheid van 180Mbps maar halen niet meer dan 88 mbps! Vanaf het moment dat het kon hebben wij het abonnement met de hoogste snelheid gehad, maar nog nooit gehaald. Ik heb al ik weet niet hoe vaak gebelt met Ziggo met deze klacht, maar elke keer ligt het aan ons: modem op de verkeerde plek? Wij hebben de verkeerde pc's! We zitten met teveel toestellen op de wifi. We zitten te ver van de router..... Enz enz.

Het kastje waaruit de kabel naar ons huis toe gaat staat op nog geen 10 mtr afstand, dus daar kan het niet aanliggen.
De kabel hiernaar toe is ook al eens doorgemeten en volgens zeggen zit daar geen breuk in.
DE cisco router is ook al een keer omgeruild voor een Ubee.
Heb met inSSIDer gekeken welk kanaal voor ons het beste was en de modem/router daarop gezet.
Het kastje waar de binnenkomende kabel ingaat is ook al eens vervangen.

Ik weet nu ook niet meer wat te doen.Wat je ook doet en wat je ook zegt je dringt niet door tot dat volk van de klantenservice. Shock
Als hier iemand is die ons kan helpen graag!!
 
MisterSenseo
Ik denk dat ik wel weet waar het hier om draait.
Je hebt Alles in Eén extra zegt u, maar in uw profiel staat TV+Ineternet Z1, dat is nu 20/2 Mbit en wordt vanaf mei 2014 30/3 Mbit.
U hebt het over inSSIDer, dus de gemeten snelheid is draadloos.
88 Mbit draadloos is fantastisch hoog......in mijn beleving voor Z1 zelfs onmogelijk hoog.
Dus de term "we krijgen niet waarvoor we betalen" is enorm overdreven te noemen.
De snelheidsverhoging begint Ziggo pas mee vanaf 1 mei 2014.
Ik denk dat dit wel iets meer duidelijkheid geeft.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Polleke
Wij hebben alles in-1. Bij het internet abonnement staat niets, bij telefonie staat Z1. Wij betalen maandelijks € 64,95 (ex belkosten). Dat is het abonnementsgeld voor het abonnement met de hoogste snelheid.
Ziggo heeft al een keer toegegeven dat wij niet krijgen waarvoor wij betalen door ons een bepaald bedrag als vergoeding te geven
Gewijzigd door Polleke op 10-04-2014 21:55
 
MisterSenseo
Okee ik zie dat u het profiel aangepast heeft.
Maar die snelheid van 88 Mbit heeft u draadloos gemeten, als ik goed gelezen heb ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Polleke
Nee, die 88mbps was aan de kabel. Via wifi mogen we blij zijn met 22 mbps. Ik ben het aan het bijhouden kan je de printscreens wel toesturen.
 
MisterSenseo
Kijk daarom is het zo belangrijk dat we zo veel mogelijk informatie krijgen.
Het kan inderdaad handig zijn om screenshots te plaatsen.
Geef ook aan wat voor apparatuur u gebruikt en welke netwerkkaarten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Er zijn nog veel routers, switches en PC's in omloop die met 100mbit kaarten werken. Of verkeerde/defecte kabels kunnen er ook voor zorgen dat het thuisnetwerk terugvalt op een 100mbit verbinding. En dan is een effectieve snelheid van 88 mbit heel mooi.
 
Polleke
Mijn netwerkkaart is: Atheros AR9285 Wireless Network Adapter in een Samsung R730
Die van mijn man is: HP hs2350 HSPA+ Mobile broadband Module Network Adapter in een elitebook van HP.

Om te meten gebruik ik een nieuwe kabel 5cat ofziets.
DE router/modem zit op de meterkast waar de kabel binnenkomt.
Voorheen hadden wij een linksys router en daar hadden wij minder problemen mee dan nu.

Heb even mijn word documentjes toegevoegd met de snelheden bekabeld en wifi.
 
MisterSenseo
Als het een CAT5 kabel betreft klopt het verhaal, die is 100 Mbit en dan is zoals Briolet zegt 88 Mbit prachtig.
Voor snelheden boven de 100 Mbit heb je echt CAT5E of CAT6 kabel nodig.
Dit zou het kunnen verklaren.
Met je draadloze kaarten ga je never nooit de hele snelheid halen.
11 Mbit = 5,5 Mbit, 54 Mbit = 22 Mbit, 300 Mbit = 70 Mbit maximaal dus dat is ontzettend misleidend vanuit de fabrikanten van draadloze netwerkkaarten
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Polleke
Op kabel staat: Cat. 5e

Het is niet alleen misleidend van fabrikanten van draadloze netwerkkaarten maar ook van Ziggo!! Zij moeten dan bij afsluiting contract aangeven wat jij in je mail zegt, op die manier weet een klant wat haalbaar is en betaalt niet jarenlang voor snelheden die niet gehaald kunnen worden!

Maar hoe verklaar jij de instabiele verbinding dan? Als hij nu constant slecht zou zijn kan ik me voorstellen dat het aan de netwerkkaarten ligt. Maar hier zijn er momenten dat het internet lekker snel en stabiel is maar ook momenten dat het super traag en vreselijk instabiel is, wat vaker voorkomt.

En de verbinding is hier wel goed geweest met een linksys router. Dit speelt sinds wij de nieuwe routers van Ziggo hebben gekregen.
Gewijzigd door Polleke op 11-04-2014 11:25
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijgen niet waar we voor betalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
Advertentie