Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Krijgen niet waar we voor betalen
kobus1960
Dat zou voor elk consumentenproduct moeten gelden.
 
Len

Quote

Polleke schreef:

Het zou mooi zijn als er bij het afsluiten van een abonnement een lijst door gegeven word waarin staat aan welke eisen je apparatuur moet voldoen om de zo dicht mogelijk bij de door jou "ingekochte"snelheid komt. Ik snap dat niet iedereen weet waar ze het zoeken moeten, maar dat is iets wat in een bijlage met plaatjes verteld kan worden? Of ben ik nou te optimistisch?
Het zou in ieder geval veel ergenis voorkomen.


Ik heb meer dan 60Mb/s download en meer dan 5 Mb/s upload via een laptop die met WIFI verbonden is met de Cisco router. Dat resultaat bereikte ik door op Ziggo.nl de aanbevelingen te lezen en wat tooltjes te downloaden. (inssider bv) Ik vind dat Ziggo juist heel veel aan voorlichting doet. Als ik 1200 bel krijg ik ook altijd netjes en adequaat antwoord. De call agents doen hun uiterste best om mij dan te helpen met de tools die hun ter beschikking staan. Ik heb op de bovenverdieping een repeater geplaatst om daar ook nog acceptabel met wifi te kunnen werken. Ik vind dat geen probleem. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door de drukte op het wifi net in de buurt en de bouwkundige omstandigheden. Ook speelt mee dat mensen maar wat doen bij het uitkiezen van de kanalen, waardoor je sowieso veel overlappende kanalen krijgt. Daar is natuurlijk geen kruid tegen gewassen. Ik heb zelden of nooit een storing die niet is op te lossen door het stroomloos maken van de Ziggo installatie. Vaak is dat na de uitrol van nieuwe software en / of snelheidsverhoging zoals we die nu ook weer hadden.
Dus, als ik naar de titel van dit draadje kijk dan krijg ik wel degelijk waar ik voor betaal bij Ziggo en nee ik werk daar niet.
 
rens51
Interessante discussie die mij meer doet begrijpen waar het allemaal fout kan gaan.
Ik zit in de parallelle discussie op dit forum over de "Ziggo verhoogt snelheden per 1 mei voor alle abonnees" http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4377
En vraag me dus af of ik krijg waarvoor ik al jaren betaal AiO-Extra, of dat het aan mijn eigen set-up ligt....Smile

Ik wil mijn hele huis upgraden van modem/router/switches en bekabeling, van cat 5/5E naar cat 6, en enkele wifi access points. In Computer Totaal! van vorig jaar stond een groot artikel hierover maar met mijn twee linkerhanden op dit gebied was eea mij nogal complex. Bv hoe creer ik een 2e wifi support punt op 2e verdieping zonder dat dit de overall snelheid negatief beinvloedt, dus bvk bekabeld?, geen stopcontact oplossing?, en wel achter mijn D-link router zit ivm security. en btw mijn printers en QNAP raid disks integreert
Het zou helpen als een vd experts op dit forum een suggestie heeft waar een duidelijke omschrijving te vinden hoe dit aan te pakken en aan welke specs de app moet voldoen.
Ik voel er niet veel voor om externe expertice binnen te halen, even los vd kosten, omdat je dan zelf nooit storingen kan oplossen of upgraden. Reacties Welkom!! Wink
 
Black Tiger
Feitelijk moet men uitgaan van de snelheid die men met goede apparatuur bereikt, bekabeld, rechtstreeks aangesloten op het modem.
Dan moet je feitelijk de juiste snelheid behalen.

Bij een abonnement boven de 100mbit moet je bij goede apparatuur dan denken aan Cat6 kabel en gigabit netwerkkaarten en/of switches etc. om de snelheid te kunnen halen.

Quote

Bv hoe creer ik een 2e wifi support punt op 2e verdieping zonder dat dit de overall snelheid negatief beinvloedt, dus bvk bekabeld?

Dit kun je bijv. bereiken met een tweede wifi router die je als switch gebruikt.

Overigens komt er vanavond een interessante uitzending hierover bij Kassa om 19.10 uur op Nederland 1. Dan gaat het over de beloftes van providers en de daadwerkelijke snelheden die men krijgt.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Het grote taboe, de huisinstallatie, blijft onbesproken.
Ik begin er ook niet meer aan, gezien de reactie die
dan volgt, kan niet, schuld ISP. Hoe durf je!!
 
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

Het grote taboe, de huisinstallatie, blijft onbesproken.
Ik begin er ook niet meer aan, gezien de reactie die
dan volgt, kan niet, schuld ISP. Hoe durf je!!


????????????????????? Verder alles goed?
 
MisterSenseo
Maar hij hep wel gelijk........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
@Polleke
Lees maar, Kassa vandaag, klakkeloos, ISP is schuldige.
Ik heb geen enkel belang bij Ziggo, KPN of Tele2, maar wat ik regelmatig zie.....

http://www.nu.nl/internet/3766857/dri...lheid.html
 
briolet
Ik heb me bij kassa uitzending ook weer zwaar zitten te ergeren. Kassa wil afkraken en heeft zelden zin om deskundigen te raadplegen. En als er al deskundigen zijn, worden ze niet echt aan het woord gelaten als het antwoord niet bevalt.

Ook hier weer. Men vraagt de mensen met een kabelaansluiting of zij de snelheid krijgen waar ze de ISP voor betalen. Vervolgens nemen ze klakkeloos aan dat de bevindingen kloppen en dat hat dan 100% aan de ISP ligt. Dat het probleem bij de klant kan liggen wordt niet eens over gesproken. — En als ik de ervaringen hier bekijk, ligt een lagere snelheid bijna altijd aan de klant. —

Verder is er blijkbaar ook vaak onduidelijkheid of de klant wel weet wat men moet krijgen. Bij UPC zaten er blijkbaar zoveel onduidelijkheden in dat ze die getallen maar weggelaten hebben uit hun onderzoek. Dat geeft ook twijfels aan de correctheid van de getallen van Ziggo klanten.

Conclusie: waardeloos onderzoek. De enige betrouwbare getallen krijg je als je de snelheid door een onafhankelijke deskundige laat uitvoeren. Maar dan krijg je te gunstige getallen en dat geeft dan weer geen uitzending die kijkcijfers trekt.
 
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

@Polleke
Lees maar, Kassa vandaag, klakkeloos, ISP is schuldige.
Ik heb geen enkel belang bij Ziggo, KPN of Tele2, maar wat ik regelmatig zie.....

http://www.nu.nl/internet/3766857/dri...lheid.html


Volgende keer dan misschien even bij je antwoord zetten dat je daar op reageert? Was nl in de veronderstelling dat je zo op mij reageerde Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijgen niet waar we voor betalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
Advertentie