obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485DVB HD DVR Firmware
fotofrank
Sinds de laatste firmware-update vertoont deze Cisco Harddisk-problemen, welke kennelijk niet meer opgelost gaan worden dmv een nieuwe firmware.

Wat ik me afvraag:
Gezien de gigantisch vele Ziggo-klanten die nu dit probleem hebben en dus met een onbruikbaar Ziggo-apparaat zitten, waarom Ziggo niet weer de vorige firmware als update uitbrengt.
Ik ben zeer benieuwd wat hiervoor de reden is.


Met vriendelijke groet,

Frank
 
Black Tiger

Quote

Gezien de gigantisch vele Ziggo-klanten die nu dit probleem hebben

Hoe kom je op het idee dat er zoveel klanten een HD probleem zouden hebben na de firmware update?
Heb je dat ergens gelezen ofzo? En zoja waar?

Het gebeurt namelijk niet snel dat een harddisk problemen gaat geven na een firmware update. Als dat gebeurt dan is het over het algemeen dat er al eerder problemen waren.
Het is bijv. wel bekend dat dit type Cisco ontvangers vaak problemen heeft. Gewoon problemen, niet specifiek met de harddisk.
Ik heb de mijne nu al 3 jaar en nooit HD problemen gehad, ook niet nu na de laatste firmware update.

Ik zeg dus niet dat je info niet klopt, maar dit is wel de reden dat ik me afvraag waarom je denkt dat zoveel mensen HD problemen zouden hebben sinds de firmware update?
Greetings, Black Tiger
 
fotofrank
Ik heb je maar even via een PB antwoord gegeven.
 
Black Tiger
Yep, gelezen, kan me er het nodige bij voorstellen. Thanks!
Misschien SATA kabel eens vervangen maar het is inderdaad wel een apart probleem wat je daar hebt.
Greetings, Black Tiger
 
fotofrank
Ik begin nu toch een beetje te twijfelen.

Wat ik nu doe voordat ik de HD terug zet in de Cisco, is hem formatteren als NTFS.
Misschien gebruikt de Cisco een eigen bestandssysteem.
Zou ik hem beter alleen kunnen partitioneren en NIET geformatteerd in de Cisco terug kunnen zetten?
Gewijzigd door fotofrank op 26-05-2014 16:42
 
Black Tiger
De Cisco gebruikt bij mijn weten geen NTFS dat kan ik je zo al zeggen.
Ik weet niet met zekerheid welk systeem maar volgens mij is het een eigen bestandssysteem zoals je zelf ook al zegt of EXT3 (linux).

Je kunt in elk geval eens proberen, Als de partitie maar aanwezig is. En dan formatteren met de Cisco.
Als dat niet lukt dan formatteren met FAT32 en dan in de Cisco opnieuw formatteren.
Greetings, Black Tiger
 
fotofrank
Dat van die EXT3 lijkt me zéér aannemelijk.
Mijn MEDE8ER werkte ook pas met een andere HD nadat ik die als EXT3 geformatteerd had.

Ik ga weer schroeven en hou je op de hoogte.

"The power of elimination" ;-)
 
fotofrank
Ik draai inmiddels alweer ruim een maand zonder enkel probleem met mijn Cisco. Cheer
In mijn geval bleek het om een fout in de sata-data kabel te gaan.
Deze heb ik, zoals Black Tiger als een optie had gegeven, vervangen en alle problemen zijn weg.

Het bleek dat, zodra de temperatuur boven een bepaald aantal graden uit kwam, er 1 van de connector-contactjes geen contact meer maakte.
Kwam de temperatuur beneden een bepaald aantal graden, dan maakte deze weer contact.


Deze oplossing heb ik inmiddels ook aan Ziggo doorgegeven.
'k heb ze gevraagd dat, als ze aan Cisco eigenaren het vervangen van de datakabel als oplossing doorgeven en dit inderdaad de oplossing is, ze mij voor 1 jaar kunnen voorzien van alles-in-1 Extra voor de prijs van Alles-in-1 Plus.

'k heb er zo mijn twijfels over dat ze dit gaan doen. Frown
 
Black Tiger
Nou da's geweldig om te horen.

Ook mooi dat je die oplossing doorgegeven hebt. Het zou wel erg leuk zijn als je misschien toch zo'n beloning zou krijgen. Want dit is niet echt een oplossing die je standaard tegen komt. Smile

Ik zal voor je duimen!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

fotofrank schreef:Het bleek dat, zodra de temperatuur boven een bepaald aantal graden uit kwam,.....


Ik heb nu al weer een half jaar een Humax 5200 als vervanging van deze Cisco. De behuizing van de Cisco zat vol gaten en ondanks deze ventilatie werd hij altijd behoorlijk warm. Bij de Humax was ik dus verbaasd dat ik eigenlijk geen ventilatie openingen zag. En daarna nog meer verbaasd – in positieve zin – dat hij nauwelijks warm werd.

Het steeds warm worden en weer afkoelen, is nooit goed voor de contacten. Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485DVB HD DVR Firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie