obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
HB (model 7401) geeft foutcode 8015
kezeltje
vandaag eindelijk de HB geïnstalleerd.
Alleen de TV-functies, geen modem (ik heb al een Cisco), geen WiFi (ik heb een hele goede Sitecom).
Maar geen replay-TV en geen MyPrime.
Steeds foutcode 8015.
Is er iemand die weet hoe ik daar van af kom?

Bedankt,

jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Matty
Beste Jan,

Misschien is het handig voor ons om even je opstelling samen te vatten.

Je hebt een los modem en je hebt een horizon box maar hoe staat je modem ingesteld (firewall etc.) en stta je horizon box kwa aansluiting achter je modem ?

je laat vele vragen ocer voor ons waardoor het lastig is om je te helpen..

groetejes

Matty
 
kezeltje
je hebt gelijk.
De HB fungeert als mediabox bij de TV.
als volgt aangesloten:
AOP
SQ601: data-aansluiting naar Cisco modem/bridge.(en verder naar een Firewall/router en een PP voor de ethernet-aansluitingen in huis)
TV-aansluiting naar een splitter: VFC0421
achter de splitter: coaxkabel naar een versterker (niet retourgeschikt!!!), waarachter een aantal coax-aansluitngen verspreid door het huis.
de andere uitgang van de splitter via een Koka799 naar de woonkamer-aansluiting.
Omdat de HB geen coax-uitgang heeft, moet ik in de woonkamer eerst weer splitsen om de HB en de Humax van coax te voorzien. (ook een coax tussen Humax en TV)
concreet dus:
een SQ601, stukje coax, een splitter, 20 meter coax, een wandaansluitdoos, een splitter en weer 1 meter coax.
De beide splitters zouden in principe retourgeschikt moeten zijn.

Op voorhand heb ik een Tratec-versterker FR-752 besteld, hopelijk lost dat veel op.

Ik hoor het graag.

groeten,
jAn

ps. de HB is via 1 LAN-kabel aangesloten op mijn huisnetwerk, achter de FW/router. (IP-adres van de HB=192.168.0.144, en WiFi is uitgeschakeld)
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Matty
Ik weet niet 100% zeker of de horizon box zijn data van de coax haalt of van de internet verbinding maar ik zie dat hij is aangesloten op een niet retourgeschikte coax aansluiting...

gezien de foutmelding die jij krijgt kan ik eigenlijk niet anders adviseren om eens te kijken wat hij doet als je hem rechtstreeks aansluit (zodat hij wel retour kan zenden.

Zelf woon ik in in een gebied waar de horizon box tevens modem is en als ik het zo bekijk heeft hij retour nodig om contact te maken met het ziggo netwerk zodat jou foutmelding verdwenen is.

groetjes

Matty
 
kezeltje
Hoi Matty,
de HB heeft idd een retour nodig. En dat gaat over de coax.
gisteravond met een lange coax door de gang naar de meterkast deed alles het prima.
ik heb al een Tratec-752 besteld. (die is ook retourgeschikt)
Ik vind het wel vreemd dat de zenderindeling van de HB anders is dan van de Humax.
B.v BabyTv zit op de HB op kanaal 510, maar bij de Humax op 310.
en Planet Turk staat bij de Humax op 775, maar op de HB vind ik hem niet.

groetjes,
jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Matty
Hoi Jan, goed om te horen dat je het probleem gevonden hebt en een oplossing hebt die beter is dan een lange kabel door je woonkamer heen Smile

zenderindeling etc tja ik verbaas mij ook iedere keer waarom ze de zenders allemaal zo indelen geen idee... Ik onthoud het op den duur welke ik graag kijk en die weet ik dan snel te vinden Smile


Groeten

Matty
 
kezeltje
Alles is nu in orde, de Tratec versterker is net voldoende.
all ouwe meuk eruit en niet gebruikte coax-kabels losgekoppeld.
Humax en Horizonbox werken naar behoren.

bedankt voor het meedenken.

groetjes,
jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Matty
Hoi Jan,

Blij om te horen dat je probleem is opgelost en we denken graag mee, 2 of meer weten meer dan 1 of komen misschien net op iets waar de ander niet aan denkt Smile


Matty
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HB (model 7401) geeft foutcode 8015', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foutcode 4002 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 11-05-2017
foutcode 8075 replay tv Storing : 4 03-02-2017
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Ubee modem geeft problemen met ziggo webmail Storing : 18 07-11-2015
Advertentie