obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Connectbox port forwarden naar Fritzbox
wimK
Ik heb het al. Werkt. Wel heel erg traag.
 
wimK
Ik heb overigens ook een trage (goedkope) snelheid bij ZiggoWink maar streamen is onmogelijk zo langzaam.

Wederom: dit werkt ALLEEN als ik ook op de connectbox poort 21 forward.

Maar let op: ook als ik het in de connectbox NIET forward zegt Shieldsup dat hij TOCH open is (net als wanneer de port wel geforward is).

Wim
 
Black Tiger
Dus FTP server wel maar alleen als je poort 21 apart forward?

Dat is vreemd, te meer dat ShieldsUp zegt dat ie toch open is als je hem niet forward.

Het enige wat je zou kunnen proberen is om via een ander ip (vriend/kennis/buurman/mij) eens te proberen een ftp verbinding te laten maken als er geen forward aanwezig is maar alleen een DMZ.
Als dat vanaf een apart extern ip (liefst niet Ziggo, daar heb ik er wel een paar van) ook niet lukt, dan kunnen we uitsluiten dat het evt. nog een raar routing probleem zou kunnen zijn.

Take your time, fijn weekend alvast, ik hoor het wel weer. Wink
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 WEL.
Bij mij: zoals gisteren.
Vanaf de iPad van mijn broer die geen Ziggo heeft:
Extern ip:9981 werkt WEL
ftp://extern ip werkt NIET


Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 NIET.
Bij mij: zoals gisteren.
Mijn broer: beiden werken WEL

Tot zover is de situatie dus duidelijk. Voor anderen werkt het normaal, voor mijn eigen toegang vanaf thuis moet ik TEVENS ports forwarden op de connectbox.
Bij mijn broer was het wisselen tussen de mappen bij ftp wel snel, een video streamen lukte hem niet vanwege geen geschikte speler.

Wim
 
wimK
Situatie: geen porten geforward in de connectbox. Vanaf pc (via fritzbox op connectbox aangesloten) werkt het, zoals tot nu toe steeds, NIET.

Als ik op mijn telefoon via wifi verbinding maak met de connectbox: het werkt NIET.
Als ik op mijn telefoon via wifi verbinding maak met ziggo hotspot: het werkt WEL!!!

Het lijkt erop dat in de connectbox iets niet goed gaat?

Wim
 
wimK
Mijn broer heeft vlc geinstalleerd op zijn iPad en kan nu ook streamen. Buffert, zoals verwacht, regelmatig maar niet te vergelijken met hoe het vanaf mijn pc gaat. Via wifi via ziggo hotspot werkt het soortgelijk.
 
Black Tiger

Quote

Tot zover is de situatie dus duidelijk. Voor anderen werkt het normaal, voor mijn eigen toegang vanaf thuis moet ik TEVENS ports forwarden op de connectbox.

Dat moet je dus niet doen anders ontstaan er externe problemen.

Ziet er inderdaad uit alsof er iets met de firmware update die gezorgd heeft voor NAT Loopback ondersteuning niet goed gegaan is als ik zie hoe het nu werkt.

Normaal met NAT loopback kun jij gewoon met je eigen externe 84.x.x.x ip kunnen inloggen.
Als er totaal geen Nat loopback ondersteuning is kan dat niet, ook niet als je zelf forwards gaat lopen maken.
Er is dus duidelijk iets mis met dat gedeelte van de interne box routing/forwarding.

Ik ga Webcare er eens even naar laten kijken, lijkt mij ook dat het modem niet helemaal lekker is.

Het werkt in elk geval zonder forwarding extern wel goed, maar dit kan toch tot bepaalde kuren gaan leiden met stated-related forwards, dus vandaar dat ik toch Webcare ga verzoeken of het niet beter is een nieuw modem te sturen.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Fijn dat we nu weten wat het probleem is. En jij bedankt voor alle hulp, wederom.
Ik wacht even af verder mbt eventuele vervanging van het modem.

Groeten,

Wim
 
Black Tiger
Graag gedaan.
Kan met deze dagen misschien iets langer duren voordat webcare tijd heeft , mede i.v.m. het weekend, maar dat komt wel goed.

Fijn weekend alvast!
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Nog iets vernomen van Webcare? Want we zitten nu toch al weer een dikke week in het nieuwe jaar.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectbox port forwarden naar Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo Connectbox herstart zichzelf Ziggo Gebruikers Groep : 8 08-03-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Advertentie