obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Connectbox herstart zichzelf
laptopleon
Nadat onze modem kapot was gegaan, belde ik Ziggo die een nieuwe opstuurde. Het was weekend dus geen internet is dan erg jammer. Dus zelf de voeding op goed geluk vervangen en voila, de modem deed het weer.

Maar toen had ik al een nieuwe onderweg dus kon niet meer geannuleerd worden..

Dit nieuwe modem (Connectbox) deed het beter qua WiFi dan de oude. De oude had ik in bridge mode staan naar een Apple Airport, zo slecht was de ontvangst.

Toch was ik niet tevreden omdat de nieuwe Connectbox zichzelf soms wel drie keer per uur herstartte. Dus de klantenservice opgezocht, meerdere keren. Van alles getest. Niets hielp. Zeer frustrerend en tijdrovend.

Wat het nog veel erger maakt is dat de chat-service op de site twee van de drie keer wegviel. Kun je doodleuk opnieuw beginnen. Chatten via Facebook is ook niet aan te raden want het duurt soms uren voor je een nieuwe zin kunt lezen als reactie.

Uiteindelijk een tweede modem gehad.. Wéér hetzelfde probleem. Wéér van alles getest. Weer die vermaledijde klantenservice. Ook als je belt komt het niet heel professioneel over, één keer had ik zelfs een klantenservicemedewerker met een huilende baby, waardoor het gesprek bijna onmogelijk werd. Ik snap dat mensen voor hun kleine kinderen moeten zorgen maar dit kan wat mij betreft niet. Dan kun je nog beter iemand even in de wacht zetten.

Uiteindelijk was ik het spuugzat en heb ik aangedrongen op een monteur. Ik moest echt aandringen, wat ik gek vind want dit duurde nu al weken.

Monteur mat het signaal, constateerde binnen 2 minuten dat ik een verouderde hoofdaansluiting / AOP had en verving die. Signaal was gelijk stukken sterker.

Hij vertelde dat het oudere type filter in de hoofdaansluiting vaak een bron van storing is omdat nieuwe modems daar niet tegen kunnen.

Onbegrijpelijk dat dit niet als mogelijke oorzaak bij Ziggo zelf in de checklist staat. Sterker nog: Ziggo kan precies weten dat juist bij vervangen van een oude modem, óók de hoofdaansluiting vernieuwd moet worden.

Kortom, tip van de dag: Heeft je nieuwe modem kuren? Laat je hoofdaansluiting controleren / vernieuwen. Dat de snelheid de meeste tijd prima is, zegt niets, die was bij mij ook prima.
 
Nietes
Best nog wel moeilijk voor de telefonische helpdesk om te zien wat jij in huis hebt Smile
Maar daar hebben ze weer een monteur voor die " helaas " na een paar keer bellen pas komt en een nieuwe modem sturen is vaak standaard
Stja Annoying
 
laptopleon
Op het moment dat Ziggo met een nieuw type modem komt, wat storingen krijgt van de bestaande hoofdaansluitingen… of in ieder geval de hoofdaansluitingen die iedereen een paar jaar geleden nog had..

Dan is het toch bizar dat daar geen rekening mee gehouden wordt? Dat je daar niet op let als je een nieuw modem opstuurt? Dat dat zelfs niet in de checklist staat?

Eerste wat de helpdesk zei toen ik me meldde was 'Ik zie dat u nog een oud modem heeft'. Dus dat constateren was het probleem niet eens.
 
Black Tiger

Quote

Dan is het toch bizar dat daar geen rekening mee gehouden wordt?

Dat valt wel mee als je weet dat jarenlang nieuwere AOP's zijn meegestuurd naar klanten die een kabel abo kregen.
Daar zijn ze op een gegeven moment mee gestopt omdat die dingen ook geld kosten, mensen het vaak niet monteerden maar ook omdat er relatief weinig woningen nog zijn waar zo'n oude aansluiting aanwezig is.

Er is wel iets voor te zeggen dat het niet in de checklist staat. Van de andere kant wel weer begrijpelijk. Ga als helpdesk eens aan een klant vragen welke type AOP hij heeft.
De meeste antwoorden zullen dan meteen zijn: "Een wat?".
Als men het al begrijpt of aan het verstand kan brengen, dan moet je nog het type zien te beschrijven. Wat er zijn de nodige oudere aops die ook modern zijn en aan de verwachtingen voldoen.
En als je ooit op een helpdesk gewerkt hebt, dan heb je er misschien wel een idee van hoe moeilijk het is ergens een fatsoenlijke beschrijving van te krijgen.
Het beste is dan echt nog een foto sturen.

Dus ja het hoort wel in de checklist, maar over het algemeen als niets in de checklist helpt, wordt er toch een monteur gestuurd en dan komt het probleem ook boven water.

Modems kunnen ze uitlezen dus dat ze konden zien dat je een ouder modem had is inderdaad niet moeilijk.

Mijns inziens mag ondanks alles de vraag omtrent de AOP toch als een van de latere punten wel in de checklist komen lijkt me. Maar ik wilde het verhaal even ietwat nuanceren dat het niet zo gemakkelijk is als dat men denkt of dat het er uit ziet.
Greetings, Black Tiger
 
laptopleon
Ik heb niet zo zeer kritiek op de helpdeskmedewerkers – want die krijgen ook maar een script voor hun neus en anders moeten ze ook maar roeien met de riemen die er zijn.

Maar dat is het hem juist:
1 Ziggo houdt niet bij welk model AOP een aansluiting heeft.
2 Ziggo vraagt ook niet welke AOP ik heb. Medewerker-script vraagt dus niet om een foto.
3 Heel het probleem van de juiste AOP wordt niet onderzocht.

Logisch gevolg is dat dit probleem dan niet gevonden kan worden. Even logisch dat niemand weet wat een AOP is aangezien dit een afkorting die Ziggo zelf bedacht heeft en verder nergens gebruikt wordt.

Tenslotte is het ook logisch dat die AOPs niet uit elkaar te houden zijn, want ze lijken sterk op elkaar en hebben duidelijke verschillen.

Als ik hier over zou gaan, zou ik een nieuwe AOP-versie een andere kleur geven. Of als dat te veel kost of zo, in ieder geval een duidelijk te onderscheiden nummer.

Andere, doodsimpele manier om dit te voorkomen zou zijn om de compatible AOP in de aansluitingshandleiding van de modem te zetten.

Maar ach, ik kan dit wel hier vertellen maar niemand van Ziggo leest dit natuurlijk.
 
Black Tiger
Nee ik begrijp wel dat je kritiek niet echt de helpdeskmedewerkers geld.

Maar:
1 Dat is schier ondoenlijk, temeer daar mensen dat zelf ook kunnen vervangen.
2 Dat klopt, maar gezien er meerdere callcenters zijn wordt een foto sturen nogal lastig.
3 Ik heb proberen aan te geven waarom dat moeilijk is. Maar ook dat ik het volledig met je eens ben dat die vraag wel in het script thuis zou horen.

Een kleur voor een AOP is in principe een goed idee. Maar zoals gezegd, mensen kunnen er zelf een kopen en plaatsen (ook goede) dus als Ziggo blauwe zou uitgeven en de klant zou zeggen wit, dan kun je er toch niet van op aan dat het een foute is.

Quote

Andere, doodsimpele manier om dit te voorkomen zou zijn om de compatible AOP in de aansluitingshandleiding van de modem te zetten.

Dat klopt, dat is wel een hele goede. Die heb ik er ook vaker bij zien zitten, maar dat schijnt niet altijd het geval te zijn en dat is jammer. Dus dat is wel een verbeterpunt.

Quote

Maar ach, ik kan dit wel hier vertellen maar niemand van Ziggo leest dit natuurlijk.

Er kijkt leest hier ook wel eens iemand van Ziggo.
Maar als je dit echt zou willen aangeven als verbeterpunt, dus bijv. altijd AOP handleiding bij modemruil als het om een oud modem gaat, dan zal zo'n tip vermoedelijk alleen effect hebben als het op het officiële forum gebeurt.
Greetings, Black Tiger
 
laptopleon
Ik was hier zelf nooit op gekomen.

Wat is de url van het officiële Ziggo forum?
 
Black Tiger
Ik weet niet of we die link hier kunnen plaatsen dus zal het even zo proberen.
community punt ziggo punt nl
Maar ik weet niet zeker of dat het goede is, het is pas verhuisd, maar ik dacht van wel.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Connectbox herstart zichzelf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie