Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
Onderzoek WiFi problemen met Ubee modem
|
|
briolet |
Geplaatst op 20-03-2014 14:11
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Dat hijacked zal wel komen doordat het programma nu al 4 jaar niet ge-update is. Ik zie bij elke DNS server test: www.google.com is hijacked: 74.125.136.99, 74.125.136.103, 74.125.136.147, 74.125.136.105, 74.125.136.106, 74.125.136.104 Zover ik kan zien, zijn dat legitieme google IP adressen. Ik denk dus dat ze ergens nog een lijst met IP adressen van deze firma's hebben staan uit 2010. En als extra feature waarschuwen ze dat de gevonden IP adressen niet overeenkomen met de lijst. Een mooie feature zolang die lijst maar actueel gehouden wordt. Maar als elke DNS server deze, gelijke 'foute' IP terug geeft, moet die wel goed zijn. Bij de test van vandaag komt er nu uit: 1e Ziggo 212.54.35.25, 2e DynGuide 216.146.35.35 en 3e OpenDNS 208.67.220.220 Het is wel steeds dezelfde DNS server van Ziggo, de andere scoort duidelijk lager. Google heeft ook twee IP's, maar Namebench geeft steeds aan dat dit dezelfde servers zijn. Als dat zo is heeft het geen zin om beide Google IP als 1e en 2e te gebruiken. Ik heb Google echter nog nooit in de advieslijst gezien. Het is steeds Ziggo en OpenDNS die terugkeren. Dat was een jaar geleden ook al zo toen ik dit programma gebruikte. Mijn PC's gebruiken al jaren OpenDNS, maar sinds een paar maand staat OpenDNS nu ook in mijn DHCP server zodat alles op mijn netwerk dat gebruikt. Ik vind ook de gratis opties van OpenDNS om IP adres per rubriek te kunnen blokkeren geruststellend. En met de hand kun je extra urls op een eigen blacklist zetten. Of juist adressen whitelisten die in de geblokkeerde domeinen staan. Al die opties missen bij Google of Ziggo. |
|
|
briolet |
Geplaatst op 20-03-2014 15:01
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Quote Dat hijacked zal wel komen doordat het programma nu al 4 jaar niet ge-update is. De controlelijst staat in het programma op "namebench/Contents/Resources/config/hostname_reference.cfg" Als ik die open met een tekst/code editor en zet een # voor de regel verouderde regels van Google en twitter, dan blijven die hijacked messages weg. Ik zag verder dat in de lijst op "namebench/Contents/Resources/config/be.cfg" alle IP's van de te gebruiken regionale DNS servers staat. Het zijn er een paar honderd, maar allen staan ze in België, Nederland en Australië. De autheur zal wel uit een van deze drie landen komen. De Ziggo DNS servers staan er niet tussen. Maar als je ze er tussen zet, gaat het nog mis omdat hij er maar 40 gaat testen en Ziggo zit er dan niet altijd bij. Voor testen op Ziggo moet je ze dus expliciet in het dialoog invullen. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 20-03-2014 17:02
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Ok, bedankt voor de toelichting. Als ik trouwens namebench start neemt die automatisch de dns servers van ziggo over. In mijn router heb ik het zo ingesteld dat deze doorgegeven worden aan het netwerk in plaats van de router als dns server te gebruiken. Dat was ook een van de tips van DNS bench van grc.com. Mocht je toch over een windows doos beschikken probeer dan toch eens dat programmaatje uit deze post. http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_30169 |
|
|
briolet |
Geplaatst op 22-03-2014 10:04
|
[volkomen off topic] Nu we hier toch naar DNS servers afgedwaald zijn: Ik lees net dat de hele Twitter blokkade in Turkije berust op het schrappen van de Twitter entry in de DNS database van Turkse ISP's. Als je dus een niet-Turkse DNS server gebruikt, merk je niets van die blokkade. Nu hoor ik Erdogan zelfs beweren dat deze blokkade laat zien hoe machtig Turkije wel niet is. Volgens mij geldt eerder het tegenovergestelde en is zo'n blokkade juist een zwaktebod. Zeker als het zo simpel te omzeilen is door een andere DNS server te gebruiken. De meeste mensen weten nu misschien niet hoe dat moet, maar het is een zeer simpele actie en de handleidingen zullen daar straks flink uitgewisseld worden. [/volkomen off topic] |
|
|
Arcom |
Geplaatst op 02-06-2014 20:48
|
Activiteit » Netherlands » 3311 AD » TV + Internet Z2 » Ubee EVW321B WiFi » TV Standaard » Humax iHDR-5300c Berichten: 2 Lid sinds: 02-06-2014 |
Even weer on-topic: Ik heb ook veel problemen met Wifi met de UBEE EVW321B in combinatie met een Ziggo TV en Internet Z2 abonnement. De wifi valt regelmatig (meerdere malen per dag) weg, zowel op 5G frequentie als de 2.4GHz frequentie. Het duurt dan enkele minuten en dan komt deze weer terug. Super vervelend. Ik zit er hard aan te denken om zelf een router aan te schaffen met fatsoenlijke wifi. Heeft iemand al geëxperimenteerd met de geavanceerde Wifi instellingen op het UBEE modem? |
|
|
briolet |
Geplaatst op 22-06-2014 01:19
|
Wegvallende wifi kan vele oorzaken hebben. Het kan b.v. zijn dat je buren actief Wifi gaan gebruiken en hun zender daardoor een sterker signaal uitzend. Als je de kanaal stelectie op auto hebt staan, kan dat betekenen dat je Ubee op zoek gaat naar een minder gestoord kanaal. In het algemeen is het vast instellen van een kanaal beter. Je moet dan wel regelmatig verifiëren of de buren niet ook een ander kanaal zijn gaan gebruiken. |
|
|
Arcom |
Geplaatst op 23-06-2014 08:15
|
Activiteit » Netherlands » 3311 AD » TV + Internet Z2 » Ubee EVW321B WiFi » TV Standaard » Humax iHDR-5300c Berichten: 2 Lid sinds: 02-06-2014 |
Bij mij is het nu opgelost doordat ik een eigen router heb aangeschaft (Asus RT-66U) en de UBEE modem door Ziggo in Bridge mode heb laten zetten. Dit was even bellen naar de klantenservice van Ziggo en klaar. Ze zetten hem dan gratis voor je in bridge mode (zelf kun je dat niet doen) en rebooten vervolgens de UBEE router. Hierna doet de router niets anders meer dan het WAN signaal doorgeven aan je eigen router. Je hoeft alleen maar je eigen router aan te sluiten op de eerste LAN poort van de UBEE en vervolgens kun je alles via je eigen router instellen. (wifi, firewall, UPNP, DHCP, etc.) Uiteraard wel een fatsoenlijke router aanschaffen. Met de Asus router die ik heb gekocht, is Wifi nu perfect stabiel op zowel de 5GHz als de 2,4 GHz fequentie en ook nog eens 4x zo snel als voorheen. Had ik veel eerder moeten doen. Die UBEE router is echt meuk... |
|
|
Polleke |
Geplaatst op 24-09-2014 22:16
|
Activiteit Berichten: 37 Lid sinds: 09-04-2014 |
Ook wij ervaren problemen met de Ubee. Inmiddels hangt er een Engenius ecb300 als acces point achter het modem. Deze heeft al een betere wifi dan de Ubee. Nou heb ik de Engenius ingesteld volgens wlanshop installatiehandleding, hierin staat dat hij nog krachtiger kan uitzenden, nl 29 dbm. Maar ik merk daar maar weinig van. Moet de Ubee en de engenius daarvoor in bridge mode gezet worden? Als ik op inSSIDer meekijk dan zie ik het signaal/RSSI rond de 55 hangen. Als we een hele slechte verbinding hebben zakt het signaal weg tot 90/95. Ik had al tips gekregen in mijn postvak maar die gebruik ik maar niet, degenen die ze gegeven heeft weet wel waar ik het over heb Meer tips zijn welkom. Ben bereidt om een andere router aan te schaffen. |
|
|
schapendoes |
Geplaatst op 01-05-2015 15:45
|
Activiteit » Venlo » 5926TE » Ubee Berichten: 10 Lid sinds: 04-10-2012 |
Wij hebben ook problemen met de UBEE model EVW3200. Die problemen worden steeds groter. Verbinding met de laptop gaat nog wel maar tablet en telefoon is balen. Hier is niet meer mee te werken. Afgelopen nacht zou Ziggo hier in de buurt weer gewerkt hebben aan alles????? Wij zijn leken op dit gebied en ik zou niet weten wat ik moet doen om verbetering te krijgen. Via de helpdesk van Ziggo heb ik al een paar keer via de laptop allerlei handelingen uitgevoerd maar het helpt geen zier |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek WiFi problemen met Ubee modem', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Waar is de 2,4 WiFi | Algemeen | : 6 | 17-12-2023 |
zonnepanelen verbinden met wifi | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 4 | 05-09-2023 |
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt | Klacht over Ziggo | : 3 | 22-08-2023 |
Wifi punt Zyxel Wap6807 | Algemene computer en software vragen. | : 8 | 16-01-2022 |
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 | WiFi, draadloos netwerk | : 12 | 15-02-2021 |
Advertentie