obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Firmware? Arris Touchstone TM 702B
kezeltje
Wat is momenteel de laatste firmware voor een ARRIS TM702G?
mijn modem draait nu met de volgende firmware:
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35

Is dat de laatste ?
en zo nee, hoe kan ik een update forceren?

Dank u wel.

Edit Gigabyte: Onderwerp iets aangepast.Smile
Gewijzigd door Gigabyte op 22-08-2009 14:05
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Gigabyte
Ziggo heeft de grootste moeite om alle Ubee en Arris modems online te houden.
Het registeren in het netwerk en online blijven is voor deze modems soms een zeer groot probleem.

Ziggo is met de leveranciers hard aan het sleutelen aan een juist werkend stukje firmware.

Indien mogelijk, Modem online houden en probeer resetten te vermijden.

De volgende problemen zijn hier al voorgekomen na een reset:
Modem start: DS, US, Online, Link, Tel1, Tel2, Tel2 gaat uit Tel1 knippert, vervolgens herstart die weer.

DS knippert om de minuut en laad niet verder, (na uren) handmatig herstart.

Modem start: DS, US, Online, Link, Tel1+ Tel2 Tel1 blijft branden online zou je zeggen maar modem zit vast, geeft op geen enkele manier gegevens aan router, herstart maar weer.

Modem start: DS, US, Online, Link, Telefoon werkt niet herstart maar weer!

Modem start: DS, US, Online, Link, Tel1+ Tel2, Tel1 blijft branden online !
Na test Upload nog maar 1 M/bit, herstart maar weer!

De bovenstaande problemen doen zich weer voor, het modem blijft zich niet normaal inladen na 7 uur (ff slapen hoor) modem weer spanning gegeven en loopt in een keer online, web interface niet bereikbaar modem is “lijkt”nog niet helemaal klaar.

Na 45 Minuten spontaan geen internet meer, modem “lijkt”vastgelopen al knippert Online nog wel gegevens modem zijn in router te verversen, maar geen internet. Angry

Om een lang verhaal kort te maken, Firmware komt er dus snel aan en je hebt nu de laatste uitgave. Shock
Gewijzigd door Gigabyte op 22-08-2009 13:33
Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
kezeltje
Mijn dank.
Ik prijs mij gelukkig dus.
In het log van het modem staat dat er een firmware update is afgebroken. Zie copy-paste uit log:
SW Upgrade Failed Before Download - Server not Present SW file: TS070074_021509_EU.MODEL_7.USB.img - SW server: 213.51.144.39

sindsdien is het modem on-line gebleven.
helaas is de snelheid (nog) niet hoger dan voorheen.

We wachten maar af.

bedankt.
Gewijzigd door kezeltje op 22-08-2009 13:42
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Gigabyte
Je kan de klantenservice bellen om je profiel te controleren maar het is erg druk vanwege deze problemen.
Ik heb ze 2 uur geleden nog gesproken en kan je vertellen dat zij er ook niet vrolijk van worden Angry

Welke snelheid haal je nu ?

Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
kezeltje

Quote

Gigabyte schreef:
Je kan de klantenservice bellen om je profiel te controleren maar het is erg druk vanwege deze problemen.
Ik heb ze 2 uur geleden nog gesproken en kan je vertellen dat zij er ook niet vrolijk van worden Angry

Welke snelheid haal je nu ?


DS: 9-10 Mbs
US: 2,5 -3 Mbs

(ook in Utrecht)
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Gigabyte
Heb je het modem reset knopje geprobeerd ? (10 seconde indrukken)
Ik kan je niet garanderen dat alles weer oké komt gezien de problemen.
Bij sommige, en bij mij was dat de oplossing.Smile
Gewijzigd door Gigabyte op 22-08-2009 15:04
Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
kezeltje

Quote

Gigabyte schreef:
Heb je het modem reset knopje geprobeerd ? (10 seconde indrukken)
Ik kan je niet garanderen dat alles weer oké komt gezien de problemen.
Bij sommige, en bij mij was dat de oplossing.Smile



idd.
en gezien de problemen, wacht ik nog wel een paar dagen met de 10s reset.
eens afwachten of er per 1 september iets gaat veranderen aan de snelheid.

Groet.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Gigabyte
Als je Alles in 1 extra hebt dan moet die nu al (door het aansluiten en activeren van je modem) de juiste snelheid hebben.

Groet terug. Smile

Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firmware? Arris Touchstone TM 702B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
verouderde firmware? Firmware : 18 25-06-2018
FirmWare update Firmware : 10 15-04-2017
Nieuwe firmware v3.2 UPC Horizon mediabox, binnenkort ook bij Ziggo. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 06-05-2015
Cisco epc3925 met ups firmware Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 19-04-2015
Advertentie