obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
UPC erkent knijpen internet! Wat doet Ziggo?
timbo25

Quote

jezzer schreef:
Ja ze knijpen 100%

Mijn abbo is down 25Mbit

Bij downloaden is de snelheid 2500kb/s

Na 2 sec tikt hij af naar 1500kb/sec

Dat is knijpen.

Daarnaast gaat ie dan schommelen tussen de 1200/1450 kb/sec

Ik krijg dus een 4e rangs internet verbinding terwijl ik betaal voor een premium verbinding en vervolgens is het nog niet eens stabiel ook.

Heb hier nu een maand last van, sinds de verhoging.

Als ik geen oplossing krijg aangeboden ben ik klaar met ziggo en neem ik een gaar 20 euro ADSL abbo, das altijd nog sneller dan een 50 euro Z3 abbo.


veel succes, ik ga juist van ADSL naar kabel, ADSL is brak geworden door overspraak, van de 16Mbit heb ik nu nog maar 10 over.
Ziggo knijpt niet, maar 1 type modem heeft probleem met het aantal connecties die je bij usenet gebruikt.
 
michael03
Het staat gewoon op de website hoor:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3
onder specificaties:

E-mail: 10 e-mailadressen (250 MB )
Ruimte voor website: 250 MB
Downloadsnelheid: 25 Mbit/s
Uploadsnelheid: 4 Mbit/s

Downloaden nieuwsgroepen: 12 Mbit/s
Quotum nieuwsgroepen: 100 gigabyte


Installatie door monteur: € 69,95

alles in een wordt niet geknepen. (volgens de site)
Gewijzigd door michael03 op 10-10-2009 13:50
 
Bitfreak
Hier staat de lijst met specificaties van alle abonnementen.

http://www.ziggo.nl/producten/interne...uwsservice
 
jezzer

Quote

michael03 schreef:
Het staat gewoon op de website hoor:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3
onder specificaties:

E-mail: 10 e-mailadressen (250 MB )
Ruimte voor website: 250 MB
Downloadsnelheid: 25 Mbit/s
Uploadsnelheid: 4 Mbit/s

Downloaden nieuwsgroepen: 12 Mbit/s
Quotum nieuwsgroepen: 100 gigabyte


Installatie door monteur: € 69,95

alles in een wordt niet geknepen. (volgens de site)



Dat betreft alleen de nieuwsgroepen via Ziggo.
Als je bv een 100mbit abbo hebt bij XSnews dan heeft die 12mbit daar geen betrekking op en dat quotum al helemaal niet.
 
jezzer

Quote

timbo25 schreef:

Quote

jezzer schreef:
Ja ze knijpen 100%

Mijn abbo is down 25Mbit

Bij downloaden is de snelheid 2500kb/s

Na 2 sec tikt hij af naar 1500kb/sec

Dat is knijpen.

Daarnaast gaat ie dan schommelen tussen de 1200/1450 kb/sec

Ik krijg dus een 4e rangs internet verbinding terwijl ik betaal voor een premium verbinding en vervolgens is het nog niet eens stabiel ook.

Heb hier nu een maand last van, sinds de verhoging.

Als ik geen oplossing krijg aangeboden ben ik klaar met ziggo en neem ik een gaar 20 euro ADSL abbo, das altijd nog sneller dan een 50 euro Z3 abbo.


veel succes, ik ga juist van ADSL naar kabel, ADSL is brak geworden door overspraak, van de 16Mbit heb ik nu nog maar 10 over.
Ziggo knijpt niet, maar 1 type modem heeft probleem met het aantal connecties die je bij usenet gebruikt.


Ik heb het niet alleen over Usenet, "probleem" is hetzelfde bij het downloaden van het testbestand ziggo's server.

En als ik een 16mbit ADSL lijn heb waarbij de snelheid effectief 10mbit is zoals jij zegt is dat altijd nog sneller dan de 4mbit die ik heb met een ziggo 25mbit lijn.
 
rob_kru
Het is heel simpel,

Waneer ik een corporate secure VPN opzet over een 25/4 Mb/s Ziggo abo dan wordt de bandbreedte geknepen naar EXACT 2.5Mb/s Up en 2.5Mb/s Down voor deze VPN connectie. Het maakt niet uit wanneer ik dit test; zondags, zaterdag, maandag. ochtend, middag, avond etc. Gewoon Ziggo internet access zoder VPN tijdens deze test waren 19Mb/s up en 3.6Mbit/sec down, daar ligt het dus niet aan.

Bij Ziggo helpdesk wordt er officeel gereageerd dat er geen poorten dicht gezet worden voor VPN. Vervolgens vraag ik of er ook Traffic Shaping gedaan (bandbreedte geknepen) wordt op VPN's, het officeel antwoordt hierop luid: "Ziggo support geen VPN" Dat is dus niet juist Ziggo support wel VPN. Maar op traffic shaping wordt niet gereageerd.

Doe ik de zelfde test op mijn xs4all 4/0.5 abo dan haal ik zomaar altijd 3.6Mb/s down met dezelfde laptop en VPN accesspoint.

Doe ik de zelfde test bijj de buurman met tweakDSL 12-24 dan haal ik zomaar 9.4Mb/s met dezelfde laptop en VPN accesspoint.

Erg jammer als je de hele dag met een vpn vanuit huis werkt met corporate web pages!, email etc.

HET IS DUS DUIDELIJK. TRAFFIC SHAPING

Maar ziggo blijft natuurlijk volhouden dat ze VPN niet supporten. Volgens mij support Ziggo alleen actief een subset van internet access en wel web surfen. Maar waar voor internet access ook voor bedoeld is in deze economische tijden en file leed ofterwel thuiswerken om je reistijd te vermijden en files te verkleinen.... stelt Ziggo nu 2.5Mb/s B-weggetjes open als je een corporate VPN link opzet. Van een White List heeft ziggo ook niet gehoord, Gewoon alle VPN traffic shapen! Bedankt allen die zo leuk aan het downloaden zijn waarvoor de Ziggo gewoon verkeer vervolgens ook gaan knijpen. Maar speciaal zou ik ziggo willen bedanken omdat ze de internet over-subscription in hun link naar de buitenwerld nog niet op orde hebben en beknibbelen op deze kosten. Als er nog iemand een creatief idee heeft om de VPN access wel op orde te kunnen krijgen met een Ziggo 25/4 abo hou ik me aanbevolen. Tot slot gewoon ziggo internet access waarde tijdens de test waren 19Mb/s up en 3.6Mbit/sec down.
 
rob_kru
en het officiele antwoord per email:

Helaas kan ik u niet verder helpen met uw VPN bottleneck probleem. We ondersteunen hier bij Ziggo officieel geen vpn verbindingen. Als u echt niet kunt werken met de 2,5 mbit die u nu haalt, zou ik inderdaad toch overwegen over te stappen. Excuses voor het ongemak.
 
zgeuAnne
Ik weet vrij zeker dat Ziggo niet knijpt.
Omdat ik Online een beetje zat begin te worden heb ik de technische jongens die ik bij Ziggo ken gevraagd wat voor beperkingen er zijn. Anders dan de bij het abonnement genoemde limieten zijn er dus niet. Er wordt niet aan traffic shaping gedaan en de fair use policy bestaat er uit dat je een bericht krijgt als je constant ver bovenmatig het netwerk belast.

Ze gooien niet zoals Online je internet verbidning dicht als je op een bepaald moment meer dan 40 poorten open hebt staan.
Zoiezo verbreekt Online sinds de modem update van juli elke nacht de verbinding zodat ik elke dag naar de meterkast moet om het modem te resetten. Dat is volgens de helpdesk een bekend probleem waar wordt aan gewerkt...
Daar ben ik wel een beetje klaar mee en daarom ga ik Zigog maar eens proberen.
Bevalt het niet kan ik altijd direct weer overstappen.

Anne.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC erkent knijpen internet! Wat doet Ziggo?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie