obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel een ipadres, geen dataverkeer!
MarcelloDH
Maandagavond (7 sept) rond 21:00 uur klapte mijn Internet en telefoon eruit (ik heb alles in 1 extra 50Mbit in de regio Den Haag). Gezien dit bij de buren ook het geval was en ik op een bandje, toen ik ziggo belde, te horen kreeg dat er een technische storing was in mijn regio (hoe weten ze dat trouwens als ik mobiel bel met een afgeschermd nummer?) heb ik het voor die avond maar zo gelaten.

De volgende ochtend nog steeds geen Internet en telefoon, daar waar mijn buren het inmiddels wel al hadden. Dus maar "even" gebeld met de helpdesk. Weer de melding over storing in de regio en dat de wachttijden langer dan normaal waren. Maar goed, toen ik een helpdeskmedewerker aan de telefoon kreeg wist hij te melden dat de storing nog niet was opgelost en dat ik geduld moest hebben. Ik ben die ochtend naar iemand geweest met een werkende Internet verbinding en op de site van Ziggo gekeken en zag daar tot mijn verbazing geen storing (meer) staan op mijn postcode. Thuisgekomen nog steeds geen Internet en telefoon., dus maar weer bellen.

De melding over de regio storing kreeg ik niet meer, dus dat was mooi. De helpdeskmedewerker die ik te spreken kreeg liet me de standaard handelingen uitvoeren (kabel rechtstreeks op pc en niet via de router, modem uit/aan, coax loskoppelen etc.). Ik vertelde deze jongeman dat het probleem niet aan mijn bekabeling/netwerk lag (ik werk al twaalf jaar in de IT en heb er wel een beetje kaas van gegegeten) omdat ik ook geen telefoon meer heb. Ook als er geen lan kabel in mijn modem zit en dat het lampje van telefoon 1 constant blijft knipperen. Meneer vond het toch nodig om de virusscanner uit te zetten en nog meer van dat soort onzin (ik heb vier pc's/laptop thuis met verschillend operating systems en virusscanners en geen van alle werkt meer). Uiteindelijk wist hij het ook niet meer en melde dat het waarschijnlijk nog de naweeën van de groepsstoring was. Ik vertrouwde het geenszins en toen ik na een paar uur nog steeds geen Internet en telefoon had heb ik weer gebeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik weer de melding over de storing in de regio en natuurlijk dat de wachttijden langer dan normaal waren. De medewerker die ik toen te spreken kreeg snapte wel dat het probleem niet bij mij lokaal lag (zijn collega die ik er voor had gesproken had dus een aantekening gemaakt dat het probleem bij mij lag!) en wist me te vertellen dat dit een bekend probleem is met de nieuwe Arris (ik heb een ARRIS Touchstone EuroDOCSIS TM7028) modems. De modem geeft wel een IP adres af maar laat geen dataverkeer door (Default gateway is niet te pingen of benaderbaar). Op de vraag dat als het een bekend probleem is dat het dan wel snel opgelost zou zijn wist hij geen antwoord. Gelukkig heeft wel een taak voor de tweede lijn aangemaakt.

Ik ben nu in afwachting hiervan. Helaas zit ik nu op mijn werk en kan niets controleren en moet ik wachten tot vanmiddag laat om te checken of alles het weer doet. Dit is even in het "kort" mijn verhaal. Ik ben benieuwd of het vanmiddag is opgelost en zo niet of ik dan een monteur kan eisen? Iemand hier ervaring mee of me een beetje raad/advies kan geven hoe te handelen in deze?

Alvast bedankt,
Marcello.
 
Gigabyte
Hier hetzelfde probleem met de Arris wel IP geen telefoon en internet.

Vanavond voor de 3e keer laten activeren zonder resultaat.

Hier klapte het modem er ook spontaan uit, om vervolgens nooit meer online te komen.
Het schijnt een ramp te zijn met deze modems.Sad

Ze zijn nog steeds bezig een firmware in elkaar te knutselen, die lekker werkt met het netwerk van Ziggo.

Ik heb mijn oude Motorola weer laten activeren, die werkt gewoon maarja die gaat niet sneller.
Als dit nog lang duurt dan zet ik mijn abonnement terug naar Plus.

ShockShock Ziggo had toch weer voor een Motorola gekozen !!! ShockShock
Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
MarcelloDH
Ik kwam gisteren thuis van het werk en alles werkte weer. Het kan dus wel binnen een dag geregeld worden. Waarschijnlijk moet je geluk hebben met wie je spreekt bij de helpdesk! Er hoeft dus (in mijn geval) geen monteur langs te komen. Het kan gewoon van afstand geregeld worden...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel een ipadres, geen dataverkeer!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie