obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
supertraag internet
pvliexs
Graag wilde ik het volgende probleem aan jullie voorleggen.

Sinds enkele weken wonen wij 4 studenten in een huis in Tilburg, een goede internetverbinding is dus noodzakelijk. Deze hebben wij dan ook via ZIGGO laten verzorgen (enige kabelexploitant in Tilburg). Wij hebben dan ook gekozen voor het 3 in 1 pakket extra, daar we daar een heel hoge snelheid van het internet kunnen hebben momenteel 50 mb oplopend tot 100 mb.

Verder heeft ziggo ook een router geplaatst de premium router met Wireless N-technologie (netgear), deze heeft een hoge snelheid en was perfect in samenwerking met het modem (acris).

Zo gezegd zo gedaan, op 6 september kwam dan een monteur alles aanleggen, hij begon al met te zeggen dat hij niks kon activeren bij ziggo daar er een storing was.
De installatie was chaotisch, kon hem niks vragen daar hij met ziggo aan het bellen was over de activatie van vorige aansluitingen die dag. Toen ik zei dat wij ook een router zouden krijgen, kwam hij erachter dat hij ook een verkeerd modem had gebruikt, dus alles weer opnieuw doen.

Onder het installeren door gaf hij en passant ook nog de serienummers van andere abonnementen door, dus het was echt chaotisch. Overal lagen dozen met nummers, heb ook zelf alles kunnen uitzoeken en opruimen.

Hij deelde mede dat in de loop van de dag alles geactiveerd zou worden, daar dit aan het begin van de avond nog niet het geval was heb ik maar zelf actie ondernomen totdat wij uiteindelijk op internet konden.

In een vorig schrijven heb ik reeds kennis gemaakt van het feit, dat bij ziggo niemand wist te vertellen wat de inlognaam van de router zou zijn. Deze info heb ik reeds via dit forum ontvangen.

Nu mijn vraag: het internet is supertraag en hebben er al van alles aan gedaan tot en met het resetten van de router. Ook hebben wij reeds de router beveiligd.

Een snelheid van 10 mb wordt niet eens bereikt. Hoewel we met zijn vieren er wonen zitten we zelden of nooit met ons vieren online. Mijn vraag is nu komt er gewoon te weinig snelheid naar binnen via het modem of kan het zijn dat de router verkeerd is ingesteld.

De router staat op een afstand van nog geen meter van het modem, wel in de buurt van de tv.

Verder heb ik nog een netgear usb stick op mijn pc zitten. (is dit niet dubbel dan usb stick en wifi op een laptop). Kan hier eventueel een storing door optreden.
Matchen het modem en de router wel met elkaar. Moet de router anders ingesteld worden?
Of is er gewoon een onjuiste snelheid welke binnenkomt.
Juist vandaag heb ik een nieuw modem ontvangen: de Eurodocsis 3.0, wellicht dat deze ook kan helpen alles te versnellen.

In de hoop dat iemand ons met al deze vragen wil of kan helpen.

Bedankt namens de studenten.
 
pebbles
Een eerste dat ik zou proberen is een laptop rechtstreeks aan de router hangen bedraad, er zeker van zijn dat de medestudenten niet zitten te downloaden en dan eens een speedtest doen, op deze wijze weet je in ieder geval zeker of het issue puur Wireless speelt. Dan kan je proberen de Wireless Router eens op andere kanelen in te stellen, dit kan de situatie verbeteren. Verwacht echter niet dat je Wireless altijd de snelheid van je Internet-verbinding haalt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'supertraag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie