obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
internet aansluiting na splitter
smithx
De tv kabel komt beneden het huis binnen, dan komt een (dure ) versterker en splitter en wordt het tv signaal in tweeen verdeeld.
Een kabel gaat naar de benedenverdieping en een naar de bovenverdieping o.a. naar de studeerkamer.
Is het mogelijk het kabelmodem niet beneden bij het begin van de tvkabel maar gewoon in de studeerkamer op de kabel aan te sluiten alsof daar het beginpunt van de tv kabel is?
Bedankt voor het antwoord.
 
Wout
Ik denk niet dat dat gaat werken omdat je versterker één richting verkeer is (ontvangst verdeler/versterker). Je moet ook 'zenden' en daar is je versterker niet op gebouwd.

Een UTP kabel is dan een betere keus om een aansluiting te maken.
 
smithx

Quote

Wout schreef:
Ik denk niet dat dat gaat werken omdat je versterker één richting verkeer is (ontvangst verdeler/versterker). Je moet ook 'zenden' en daar is je versterker niet op gebouwd.

Een UTP kabel is dan een betere keus om een aansluiting te maken.


De versterker is geschikt voor verkeer in beide richtingen.
 
Goort
Ik heb splitters zitten op de kabeldoos, elk TV toestel (4x) is aangesloten op een aparte coaxkabel, perfect beeld overal, zelfs op de zolderkamer.
Wel goede kwaliteit Coax gebruiken.
Dit alles zonder versterker..
 
mandersp
Ik zou het modem gewoon aansluiten op de inkomende kabel, dit is het allerbeste.
Natuurlijk moet wel de splitter ertussen die je van @home gekregen hebt.

En daarna of met een utp kabel of een draadloos modem werken.
Gewijzigd door mandersp op 10-01-2008 22:03
 
smithx
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik toch maar voor wireless ga.
Als ik een wireless router achter het kabelmodem zet, kan je dan het kabelmodem zoals bij ADSL in bridged mode zetten zodat de router als DHCPserver fungeert.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet aansluiting na splitter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie