obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Linksys wireless N router ultra range internet probleem
rstraatman
Hoi,

Ik heb sinds kort ziggo alles in 1 plus. Van onze goedheiligman een linksys wireles N router ultra range gekregen. Maar ik krijg het geheel niet aan de praat. Alles keurig gedaan zoals vermeld, maar het internet valt steeds weg zowel op de bekabelde aansluiting als op de wireless aansluiting. Verbinding hersteld of vanzelf of door softreset. Maar aangezien dit zeker iedere minuut gebeurt is er geen beginnen aan.

Het lijkt wel of de internetverbinding iedere blokeerd als ik een internetsnelkoppeling of verwijzing aanklik of een programma probeert verbinding te maken.

vb: Ik start internet explorer en de beginpagine (google) wordt niet geladen omdat er geen verbinding kan wordsen gemaakt. Als ik vervolgens in de werkbalk www.google.nl intype wordt de pagina wel gevonden. Als ik vervolgens een zoekopdracht uitvoer vind hij resultaten maar als ik op die resultaten klik kan er geen verbinding worden gemaakt.

mail ophalen werkt niet

ftd3 updates ophalen kan niet

antivirus software updaten kan niet.

Nou ben ik geen beginner als het gaat om netwerken en routers maar ik snap er werkelijk helemaal niets van.

Iemand gelijksoortoge problemen of nog liever een oplossing hiervoor???
 
Jungle73
Hoi,

Ooit in het verleden toen Ziggo nog Multikabel was heb ik ook internet van hun gehad.
Met hun eigen modem werkte alles prima.
Totdat ik er een wireless Linksys routertje tussen prikte.
Ik had met 1 pc verbinding maar zodra ik met een andere pc verbinding wilde maken
vloog de hele boel eruit. Niks werkte meer. Alles resetten maar niks hielp.
Na contact te hebben gehad met een kennis vertelde me die dat Multikabel een kanaal diend open te zetten zodat de router raad weet met het signaal en die kan verdelen.
Multikabel verdomde dit om te doen omdat er een Linksys tussen zat, met andere woorden moest ik gewoon bij hun een draadloos modem aanschaffen en zou het hele probleem opgelost zijn.

Ik heb na een maand me internet opgezegd. Het blijft een prut bedrijf.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar dit kwam in me op.

Jungle73
 
MisterSenseo
@rstraatman:

Welk type Router heb je ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
rstraatman
Type router:
Linksys N Ultra range plus WRT160N

Groet,
 
MisterSenseo

Quote

rstraatman schreef:
Type router:
Linksys N Ultra range plus WRT160N

Groet,


Raar verhaal,die staan er juist om bekend dat ze zonder al te veel problemen werken.
Staat de internetverbinding geheel automatisch ? ( DHCP )
Staat firewall standaard ?
Stappenplan:
Haal alle stroom van modem en router af............alle pc's uit...............ontkoppel router van modem..................stroom op modem,geheel laten starten,duurt ongeveer 5 minuten maximaal................koppel router aan modem,stroom op router en laten starten,1 pc aanzetten,laten starten,kijken wattie doet...............wanneer alles werkt dan pas 2e,3e,4e etc aan.

Als je het in deze volgorde doet,moet het werken en goed werken.
Zo niet is er toch iets met je Sinterklaascadeautje mis en moet je even naar de winkel terug om hem te ruilen voor een ander,mag eenzelfde zijn.
Het is bewezen een goeie router,ik heb zijn grote broer,de WRT610N,dus ik zal de router zeker niet afkraken.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys wireless N router ultra range internet probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie