Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Sporadisch verbinding met internet
Niels_d
Ik ben nieuw bij Ziggo sinds een week.
Hiervoor had ik UPC (waar ik erg tevreden mee was en ook mee door wilde gaan), maar waar ik nu woon kan ik alleen Ziggo over de kabel krijgen. Dus ik dacht, kabel is kabel, dus laten we dat maar doen.

Ik nog voordat ik het modem binnen had gekregen een WLAN setje gehaald van Sitecom (WL340 router en WL343 USB adapter, uit de 150N serie) en dat alvast klaargezet.

Toen ik mijn modem binnenkreeg (een UBEE EVM3200) heb ik deze meteen aangesloten en ben aan de slag gegaan met de activatie.
Hierbij merkte ik al op dat het laden van normale HTML pagina's, wat bij mijn 10Mbit UPC verbinding in een oogwenk gebeurd was, bij de 20Mbit Ziggo verbinding een eeuwigheid duurde (zeg ongeveer 5 minuten voor een simpele pagina).
Nouja, kan gebeuren denk je dan, dat zal wel weg gaan.

Nou niet dus...
Ik ben inmiddels al een week vanalles aan het proberen, maar ik krijg het niet beter.

Het WLAN gedeelte heb ik vooraf al optimaal ingesteld met behulp van inSSIDer en ik heb eigenlijk altijd een ontvangst van rond de -65dBm, wat naar mijn idee ruim voldoende moet zijn voor een stabiele verbinding.
Ik zit als enige in de buurt op kanaal 2, wat mij een mooi vrij frequentiebereik oplevert.

Ik heb mijn WLAN op B+G+N staan en gebruik WPA2 als beveiliging.
De firewall van de router heb ik op advies van de Ziggo helpdesk uitgeschakeld, maar dat helpt niets.

Als ik mijn router ping met het commando -t dan zie ik dat de router regelmatig niet te bereiken is en regelmatig reply tijden vertoont van meer dan 2 seconden! Het gaat echter ook soms goed, dan heb ik wel internet.

Ik heb met Wireshark een poos gekeken of ik vreemde dingen zie, maar dat is niet echt zo.
De router is gewoon bezig met ARP, IPv6 berichten en dergelijke, dus hij is wel actief op het netwerk, al lijkt hij op pings niet altijd goed te reageren. Ik heb de router al naar de laatste softwareversie geflashed, maar dat had geen resultaat.

Nu lees ik hier iets over problemen met het UBEE modem, maar wordt dat door Ziggo vanzelf opgelost, of moet je daarvoor een afspraak maken?

Ik heb nu na 1 week al de neiging om gewoon meer te betalen en de glasvezelkabel die hier voor de deur ligt aan te laten sluiten, want dit is echt werkelijk WAARDELOOS!
Gewijzigd door Niels_d op 02-01-2010 19:19

MisterSenseo
Als het goed is komt er binnen 3 weken nieuwe software op de server te staan,die wordt door het Ubee modem vanzelf gedownload en geïnstalleerd,hij zal zichzelf resetten,en daarmee moeten inderdaad de problemen weg zijn.
Je kunt als je een modemreset hebt ontdekt eigenhandig je modem resetten door met een satéprikker achterin het modem de restknop 30 seconden ingedrukt te houden,en het modem daarna 5 minuten de tijd geven om op te starten.
Dit opstarten kan wel 3 keer gebeuren,dit is normaal bij het Ubee modem.
Wel is een slim idee om het Ubee modem niet in de bijgeleverde splitter te doen maar in poort 1 van de signaalversterker die je bijgeleverd hebt gekregen.( de poort direct naast de ingang met groen stickertje,2e van links dus )
Splitter verwijder je uit de wandcontactdoos en de versterker dus direct in de wandcontactdoos.
Door het op die manier aan te sluiten heb je een grotere kans op stabiel internet,vraag mij niet waarom,Ziggo weet het ook niet,zelfs de monteurs niet,hihihihi
Deze oplossing heb ik van een ander forum en blijkt veel beter te werken dan de originele aansluitprocedure van Ziggo.

Je firewall in je router uitzetten is helemaal GEEN goed idee,gewoon aanzetten in de fabrieksinstellingen,dan laat hij voldoende door en is toch veilig genoeg.
Modem is namelijk totaal onbeveiligd dus router met firewall erachter is altijd een goed plan.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

Niels_d
Dank je wel voor je antwoord!

Ik had voorheen een UPC abbonnement, waarbij ik een splitter had die rechtstreeks in de kabel-aansluiting in de woonkamer paste en waar je geen dingen voor aan je wand-aansluiting hoeft aan te passen.
Toen ik die oplossing van Ziggo zag, heb ik die gewoon ingepakt gelaten en ik heb de oplossing van UPC gebruikt, die is gewoon echt veel handiger.

En dat een splitter verschil maakt tussen goed of slecht internet is een groot onzinverhaal.
Het enige wat een splitter doet is een extra aansluiting maken voor je datakabel, je kan dit dus zien als een kroonsteentje zoals je die voor de 220V gebruikt.
Of je nou een blauwe of een witte gebruikt, de functie is gelijk.

Ik heb inmiddels weer contact gehad met de Ziggo helpdesk en toen ik begon over de UBEE problemen waar ik over had gelezen op dit forum, gaven ze toe dat ze die hadden en ze zouden er in de 2e week van januari inderdaad een oplossing voor hebben.

Dat wordt dus wel geld terug vragen, want zo internetten is echt niet te doen.

Ik heb de firewall op de router maar weer aangezet, bedankt voor de tip!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sporadisch verbinding met internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing met internet/kabel en geen onderhoud gemeld Storing : 5 01-08-2025
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020