obey-robots.txt
23 November 2017, 08:29
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 36% [14 stemmen]
36% [14 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 64% [25 stemmen]
64% [25 stemmen]

Stemmen: 39
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

[engels] internet connection sooooo slow

Fynci
Hi all,

I'm hoping that somebody will be able to help here.

I have moved into a place with internet access included, however the speed is dreadful. I downloaded the latest version of Safari today, and it took 45 minutes!!!! - this is not normal....

The set-up has a SBV 5120E surfboard modem, and a Sitecom 300N router. It all connects together, and plugs into a wall socket, which has three cables coming out - the modem - the tv cable - the radio cable.

I have tried rebooting the modem, rewiring, trying wireless, trying hard wiring from laptop to router, the connection remains unusable.

Any ideas?
 
Fynci
Here's some screenshots, just to show how dreadful it is....

speed
ping
 
CnC4_King
Have you tried to turn of the power of both devices. After that turn the casema modem on first and when the online led comes up turn on the router. If the connection is still slow then there is something wrong.
Also check if the casema-modem is correctly connected (cables from the wall to modem).

I know that some people have free internet from ziggo that is very slow.
 
Fynci
CnC4_King schreef:
Have you tried to turn of the power of both devices. After that turn the casema modem on first and when the online led comes up turn on the router. If the connection is still slow then there is something wrong.
Also check if the casema-modem is correctly connected (cables from the wall to modem).

I know that some people have free internet from ziggo that is very slow.


Thanks. I tried that, but to no avail. I read through a number of forums, and tried a few things, and now I think there must be something badly wrong...

I did a ipconfig /all and the DHCP server was active, and the Default gateway/ DHCP server and DNS server all showed 192.168.0.1 - the modem is 192.168.100.1 and the Sitecom router is 192.168.0.1 - when I tried to do a ipconfig /renew it came up with "Unable to contact DHCP server", any ideas?
 
CnC4_King
From that screen shot i see that u now have an 83.xx.xx.xx number. What happens if you connect your laptop or pc directly to the ziggo-modem. Some people get a different ip like 94.xx.xx.xx. Anyway it doesnt matter but what is your speed if you disconnect the router en connect directly by cable to your pc or laptop?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[engels] internet connection sooooo slow', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 4 22-11-2017 21:01
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 10 08-09-2017 14:37
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing 7 09-06-2017 02:44
Geen internet Storing 5 02-05-2017 17:01
Qnap NAS krijgt geen internet toegang Eigen netwerk 2 03-04-2017 01:50
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:10:54
| Gilex01:20:48
| Justin2302:54:39
| Matty03:56:17
| MisterSenseo05:11:29
| Oliversaccount10:33:35
| wwdv10:40:16
| Black Tiger11:27:22
| hetapestaartje11:49:27
| Bitfreak12:46:51
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!

04-04-2017 18:17
Vragen a.u.b. op het forum, daar is de shout niet voor. Voor Canal Digitaal zijn er satelliet forums zoals bijv. https://www.satel.
..
die je daar wellicht antwoord op kunnen geven

21-03-2017 11:42
Ik heb een vraag over de diensten via satelliet dus via Canal digitaal. Is er in de komende tijd een uitbreiding van het pakket mogelijk of dat de sport golf eraf gaat en vervangen sport racing

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet