obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Telefoon en Internet valt uit
joop7890
Met grote regelmaat valt de telefoon en internet uit.
Uiteraard onder het bellen of internetten.
Na enige seconden tot pakweg 1 minuut is de verbinding dan weer hersteld.
Afgelopen maandag 22/6 is de monteur geweest. Hj constateerde een fout in het AOP en heeft dat helemaal vernieuwd. Helaas doet zich het probleem nog steeds voor. Zelfs 1 uurtje geleden tijdens contact met de helpdesk viel de telefoon uit. Even later weer contact gekregen en kreeg als advies de modem te resetten. 4 van de 5 telefoontjes vallen uit en tegelijkertijd valt internet uit.
Maar ik kan toch niet 4 van de 5 keer de meterkast in duiken.
Ik heb een Arris 702b/CE. Tel. 045-56xxxxx (ook pas een nieuw telefoontoestel gekocht, speciaal voor Ziggo).
Allemaal aardige mensen bij de helpdesk, daar niet van, maar ik kom geen stap verder.
Is er een soort van storingsanalyse die te hulp kan komen?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Joop uit Heerlen

Edit MisterSenseo : Uit veiligheidsoverwegingen maar even de persoonsgegevens verwijderd,ook foute mensen kunnen dit lezen...........;)
AUB alleen Uw persoonsgegevens in privébericht aan één van de Ziggo Webcare Officials doorgeven,zij springen er discreet mee om..........;)
Gewijzigd door MisterSenseo op 27-06-2010 00:09
 
mesa57
Ziggo kan op afstand storingsanalyse doen, maar blijkbaar zien ze niks bij jou.
Zou je eens een tracert naar www.google.nl kunnen doen en het resultaat hier posten ?
 
joop7890
MisterSenseo
Bedankt voor de alertheid.
Zondag 08.00 uur geen telefoon en internet.
Op verzoek tracert gedaan, resultaat 'kan tracert net omzetten'.
Na twee minuten weer verbinding.
Voor tracert zie bijlage.
 
Nel
Hallo.
Mijn telefoon ligt er ook uit en als ik mijn pc opstart moet ik eerst netwerkverbinding aanklikken om die te herstellen. Dan met moiete vaak internet terug.

Mag ik weten wat ...tracert is? Zou dat mijn probleem ook kunnen oplossen?
 
mesa57
De tracert lost het probleem helaas niet op. Wat het wel doet is aangeven welk pad er doorlopen wordt naar een bepaalde server en vervolgens kun je met ping nagaan welke server nou het probleem geeft.
 
Nel
Dank je voor het antwoord. Heb geen idee wat je dan moet doen maar heb al een monteur gehad hier en een nieuw modem en ga ze maar weer eens achter de broek aan zitten.
Er zijn diverse mensen in IJmuiden die ditzelfde probleem hebben. Alleen zijn dat mensen die geen zin hebben te bellen ( vertellen ze mij) want ze internetten niet vaak. Jammer want dan komen ze er misschien wel achter.
Ik heb dat ook gemeld aan Ziggo maar die kunnen daar niets mee.

Dank je voor je antwoord en fijne zondag.

Nel
 
mesa57
Heel vervelend zeg. Ik hoop dat Ziggo er wel wat aan gaat doen.
 
joop7890
Beste mensen
Mijn probleem is opgelost.
Dit onderwerp kan dus worden afgesloten (wie doet dat of hoe gaat dat?)

Probleem was: Steeds uitvallen van telefoon en internet.
Helpdesk was vriendelijk maar had geen oplossing.
Tweemaal een monteur ter plaatse geweest.
1e maal het AOP (aansluitpunt in meterkast) vervangen.
Probleem bleef.
2e maal een monteur met slim meetkastje ter plaatse.
Deze (vakman) constateerde dat op 83 meter van mijn woning een "verbinding klapperde".
M.a.w. ik woon in een appartement en in de toevoerkabel naar dat appartement zat op 83 meter afstand een slechte verbinding. Die kabel is eigendom van de appartementbewoners.
Na enig zoekwerk en onder de grond duiken werd de verbinding gerepareerd.
Het probleem is over. De kwaliteit en betrouwbaarheid heeft zich de afgelopen weken tevens bewezen

Conclusie:
Het hoeft niet altijd aan Ziggo te liggen.
De Ziggo helpdesk kan niet alle problemen oplossen.
Woon je in een appartement wijs de monteur dan op een mogelijke toevoer leiding (kabel) die eigenlijk van jouw is.

Bedankt iedereen voor de reacties en het meedenken.
Joop
 
MisterSenseo

Quote

joop7890 schreef:
Beste mensen
Mijn probleem is opgelost.
Dit onderwerp kan dus worden afgesloten (wie doet dat of hoe gaat dat?)


Bij deze............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon en Internet valt uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie