obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen beeld/ontvangst NED1 en NED2 sinds software update
zsejk
Hallo allemaal! Ik ben totaal nieuw hier en een totale digitale TV en alles kabel- en TV-gerelateerds newbie, dus graag hoor ik het als ik te vaag ben of dingen na moet zoeken.

Smile

Een aantal weken geleden (bijna een maand, weet niet precies), zat ik NED1 te kijken. Keurig beeld, HD, niks aan het handje. Omdat ik me verveelde of gewoon niet goed bij m'n hoofd ben dacht ik de software update op mijn Samsung HD receiver (het model nummer moet ik even schuldig blijven) maar eens even te gaan draaien. Alles in orde, keurig geupdate. Maarrrr.... daarna geen ontvangst meer van NED1 HD, NED2 HD, en History Channel HD. Dit zijn althans de kanalen waarvan ik het weet, misschien zijn er meer.

De situatie is aldus: op de beneden verdieping staat een receiver (Cisco), alles werkt daar. Boven staat ook een receiver (de Samsung), daar werken dus NED1, NED2, en History HD niet.

De bekabeling is vanuit het AOP (???) punt met 1 redelijk lange kabel naar de receiver beneden, en met 1 redelijk lange kabel naar een aansluitpunt boven, en met een redelijk lange kabel naar de receiver aldaar. Aan de bekabeling is tijdens de software update natuurlijk niks gedaan. Alles werkte overal, software update gedaan, nu werken alleen boven NED1, NED2, en History HD niet.

Rara....

Smile

Iemand een idee? Suggestie? Hint? Tip? Truuk?

Smile

Alvast bedankt!

-zsejk

[EDIT: pfff.... dit vergeet ik nog helemaal: op de niet werkende kanalen krijg ik afwisselend E17 en E48 te zien...]
Gewijzigd door zsejk op 01-08-2010 21:31
 
zsejk
Je had (helaas) gelijk.

Smile

Het signaal op de HD zenders is (waarschijnlijk vanwege de toch slechte kabels tussen het AOP en de wandcontactdoos boven) dermate slecht dat het net buiten de mogelijkheden van de nieuwe software van de Samsung valt. Ik heb een CI+ card dinges gekocht voor in de TV zelf, en die kan het net wel aan. Voorlopig dus "opgelost", alhoewel het natuurlijk slecht blijft dat een software update de HD zender voor die receiver onbereikbaar maakt.

In ieder geval bedankt voor de hulp!!!

Smile

-zsejk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen beeld/ontvangst NED1 en NED2 sinds software update', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie