obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid trager dan voorgesteld
keskin
Hallo, ik heb 2 dagen geleden mijn alles in 1 plus abonnement gewijzigd naar alles - in 1 extra abonnement, .

Ik heb mijn modem en router uit gezet en na 5 minuten weer aangezet, MAAR wanneer ik een speedtest uitvoer op ziggo.nl , zie ik dat mijn download speed 83mbps is.

Terwijl er toch duidelijk informatie is gekomen dat de snelheden naar 120mbps zouden stijgen. Ik woon in het centrum van Utrecht.

Wat is hier nou aan de hand?>

Heb een linkys 160wrtn v2 router met de laatste firmware, mijn netwerkkaart (intel pro 1000 gt desktop adapter) die ondersteunt 1000 mbps .

Enige hulp zou gewaardeerd worden.
 
MaXMhZ
heb je cat6 bekabeling? (gigabit ethernet)

Als ik het goed heb, heeft de WRT160N geen gigabit poorten maar gaat maar tot 10/100 Mbit/s.

Mijn advies:
Cat6 FTP kabeltje trekken (Cat6FTP is dubbel afgeschermd,normale Cat6 enkel) tussen computer en modem en de router er tussen uit halen, dan nog eens proberen. De WRT320N ondersteund wel gigabit netwerk. - vervang ook het kabeltje tussen kabelmodem en router door een Cat6FTP type als je voor een router met gigabit poorten gaat.


Als je in Windows het netwerk symbooltje in de taskbar (links van de klok) hebt, kun je de snelheid die je netwerk aankan zien door er met de muis boven te zweven (je krijgt dan een pop-up met 100Mbps of 1Gbps) afhankelijk van de kabel op je ethernet aansluiting. (Bij Cat5 gaat het niet sneller dan 100 Mbps). Slechtere kabel kan het zelfs terugbrengen naar 10 Mbps.

Ook bij een netwerk geldt: de zwakste schakel bepaald het breekpunt (of de snelheid in dit geval).

Alsof het nog niet duur genoeg was Frown

Je zou het ook draadloos (802.11n) kunnen proberen. Ik heb met mijn 160N 125 Mbps gehaald tussen 2 computers lokaal; sneller dan met mijn oude Cat5e kabel).
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-08-2010 06:57
 
kezeltje
Het valt allemaal wel mee.
Ik heb CAT5e bekabeling in huis liggen en alle netwerkkaarten die Gb aankunnen draaien ook op gigabit.
en ook de router is ook volledig gigabit.
de bottlenek is het modem.

s6
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Puma
Sowieso kan je router geen 120 Mbit aan. Zie hier:
http://www.smallnetbuilder.com/wirele...ed?start=2

Die router van jou gaat maar tot maximaal 93 Mbit/s, ook al is het met gigabit poorten. V1 versie gaat zelfs een tikkeltje lager en houdt op bij 87 Mbit/s.
Je hebt ook tal van routers met Draft N 300 Mbit wifi. Geen haalt überhaupt 150 Mbit, laat staan 300 Mbit via wifi.

Snelle routers: >200 Mbit
- D-Link DIR655
- D-Link DIR685 (dik 650 Mbit!!)
- D-Link DIR855
- Draytek 2310N
- Netgear WNDR3700

De Linksys 320N (populair) gaat ook maar tot 145 Mbit. Tevens zijn er veel problemen gemeld bij Ziggo-Linksys configuraties.
Gewijzigd door Puma op 25-08-2010 00:08
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid trager dan voorgesteld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie