obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Benaderen eigen netwerk/router via internet
microweb
Zojuist is bij mij mijn Ziggo Alles-in-1 abonnement geinstalleerd. En het werkt.
Ik heb echter nog wel een vraag.

Ik heb een Ubee modem met daar achter een Belkin router.
Wat ik wil, is mijn router (of netwerk) benaderen via het internet (in de router heb ik dmv port-forwarding ervoor gezorgd, dat ik een van de PC's kan benaderen, en die PC heeft in het LAN een fixed IP adres)

Het eerste wat ik deed, na oplevering, was mijn eigen IP adres uitvragen m.b.v. "http://whatismyipaddress.com/". Het IP adres wat ik daar kreeg staat (natuurlijk) ook in de WAN gegevens van mijn router.

Als ik dit IP adres als "http://82.xxx.xxx.xxx/" in mijn browser intik, krijg ik een melding, dat de pagina niet gevonden kan worden.

Ziggo gebeld, maar daar krijg ik te horen, dat de door mij gewenste mogelijkheid niet door Ziggo ondersteund wordt, hetgeen voor mij betekent, dat het technisch wel mogelijk is (dat moet gewoon, met mijn Speedtouch ADSL modem kon het ook!!), maar dat Ziggo dat niet in z'n dienstverlening heeft.

En nu mijn vraag: wie kan me zeggen hoe ik mijn eigen netwerk via het internet en het Ziggo modem kan bereiken?

Met vriendelijke groet, natuurlijk.

edit : dubbele post verwijderd..........Wink
Gewijzigd door MisterSenseo op 21-09-2010 12:25
 
Codemeister
En op diezelfde manier werkte het wel met je oude verbinding? Heb je geen firewall die hier het verkeer blokkeert?
 
microweb
Dank voor de snelle reactie!

Zojuist even (tijdelijk) de firewall in de router uitgezet. Levert geen verandering op.
Ik denk ook niet dat daar de oorzaak zit. Ik heb namelijk dmv port-forwarding een specifieke poort open gezet. Dat zou dan toch een uitzondering voor de firewall moeten zijn (dwz dat de firewall alles blokkeert behalve die ene poort)?
Ik denk dat 'ergens in cyberspace' het benaderen van het WAN IP adres wordt tegengehouden. Anders zou er denk ik zoiets komen als 'HTTP 403: Not Allowed' terug komen. Of zie ik dat verkeerd? (Ik ben tenslotte geen expert, verre van dat).

Gauw weer de firewall aan gezet..... Smile
 
microweb
En oh ja, om de vraag van Codemeister te beantwoorden: het werkte wel met mijn ADSL abonnement van HetNet.
De Speedtouch had ik als bridge modem geconfigureerd, firewall in de router aan, port-forwarding aan gezet voor poort 8090 op de PC met vast IP adres binnen het LAN, en hup: als ik via internet het WAN adres met ':8090' intikte kwam ik gewoon op de website op die ene PC terecht.
Het kan dus wel.......
 
Zippo
Misschien heb je last van het zogenaamde loopback effect van je router. Probeer eens via een proxy je server te bereiken.
 
microweb
Gistermiddag even het probleem laten rusten en de hele handel, dus modem en router, ontkoppeld (ook de stroom er af), om alles netjes op te hangen en de kabel-spaghetti netjes weg te werken.

Daarna weer alles aangesloten, en ra-ra-ra-politiepet: het werkt!!
Voor mij een mysterie. Uit- en aanzetten is natuurlijk een 'reset', maar toch...

Waar Ziggo gisteren zei, dat ze mijn wens niet ondersteunen heeft dus betrekking op het benaderen van het modem zelf. Daar heb ik, zeker nu het gewoon doet wat ik wil, geen behoefte aan, het gaat mij om de router en het netwerk er achter.

Case solved. (Eigenlijk was er geen case).
Hierbij mijn dank aan Codemeister en Zippo voor het meedenken.
 
Codemeister
Haha, dat is nog eens geluk hebben! Fijn om te horen dat je verder kunt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Benaderen eigen netwerk/router via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid : 927 17-04-2021
Advertentie