Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Storing enkele zenders
M@rtin1971
Sinds gisteren in het bezit van een Sony KDL 32EX711 met CI+ module. Alles aangesloten en geinstalleerd volgens gebruiksaanwijzing. Alle zenders zijn oke, behalve o.a NED 3 , Family 7 en Erediisie Live 1. In het scherm komt de volgende informatie te staan: Geen onderdeel informatie en Gekozen programma is niet beschikbaar. In het forum kwam ik informatie tegen over te sterk of te zwak signaal. Weet iemand hoe ok bovenstaande zneders wel kan ontvangen. Ik heb de kabel(Ziggo) rechtsteeks naar de TV lopen ( er zit geen Videorecorder tussen)

mesa57
Heb je het toestel zenders laten zoeken zonder CI+ module er in ? Zo nee, doe dat dan eens.

M@rtin1971
Ik heb deze procedure ook uitgevoerd. Maar dit had niet het gewenste resultaat. Tevens heb ik nogmaals de bekabeling gecontroleerd. Maar nog steeds geen digitaal ontvangst op NED 3, Familiy 7 en Eredivisie live 1. Misschien een te zwak signaal . Ik heb nog bij systeeminfo gekeken , maar daar lijkt alles oke. Ik zie geen verschil in onvangstsignaal tussen b.v. NED 2 en NED 3.

mesa57
De 32EX711 is niet Ziggo gecertificeerd .... Dus dat wordt nog spannend ...
Je vermoed dat het signaal niet goed is, dat zou natuurlijk kunnen.
De meest eenvoudige manier om uit te sluiten of je huisinstallatie het probleem veroorzaakt is het toestel met een aparte losse kabel direct op het AOP (abonnee afname punt, waar de groene kabel binnenkomt) aan te sluiten. Werkt het dan nog niet, kun je proberen of je ergens een decoder kunt lenen. Als die het wel doet, ligt het aan je toestel. Als die het ook niet doet moet je Ziggo bellen, dan is de kans groot dat het aan hun signaal ligt.

M@rtin1971
Ik heb vandaag nogmaals contact met Ziggo gehad. Het probleem is opgelost. Volgens de oude instellingen( volgens postcode) moest het ID netwerk 09700 zijn. Nu in overleg met Ziggo veranderd naar 09600. Alle zenders zijn nu te ontvangen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing enkele zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
storing op haaf 230 Storing : 3 27-08-2017
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017