obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen
kobus1960
LAN geeft dezelfde problemen, de nieuwe WiFi router heeft
dit probleem niet.

Het beste even die linksys resetten naar fabrieksinstellingen.
Dan de gegeven instellingen erin, dus een pc alleen op de
router via LAN aansluiten. Verder niets. Het gaat juist om
de botsing tussen Ubee en Linksys. Dus let op, alles los.

Maak die Ubee in de tussen tijd ook even helemaal vrij
van alle stekkers, compleet schoon, alles eraf, en als je
met de Linksys klaar bent alles opnieuw aansluiten.
Ubee rustig op gang laten komen, dan de Linkys, dan je pc.
 
jvdkolk
@kobus1960

In zie de " post 33" staat:
DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4
WAN Dynamic IP


in "klikkerdeklak" afbeeelding staat
statische DNS 1 208.67.222.222
statische DNS 2 208.67.222.220

Welke zal ik aanhouden?
Wat is de WAN Dynamic IP, de DHCP server inschakelen neem ik aan

Sorry voor de vele vragen maar ik wil nu in 1keer het juiste invoeren
 
kobus1960
De 8 DNS'en zijn van Google, betrouwbaarder.
De 208 DNS'en zijn van Ziggo, wilen weleens trager zijn.

Gewoon testen wat jou het beste bevalt.

Ja, bij internet/WAN zet je dynamic IP aan.
Dan krijgt de router alle info van het modem, daar hoef
je verder niets aan te doen.

En uiteraard DHCP aan, daar is die range voor.
 
jvdkolk
Helaas...
Beide DNS gegevens geprobeerd, alles aangepast en PC heeft verbinding met internet. Bij downloaden lopen threads vast en bij dit forum laden ook twee keer een een Time Out melding in Google Chrome.

Net router er tussen uit gehaald (alles aan laten staan) LAN direct in Ubee en
weer super snelle verbinding.

Af en toe zijn er dus time outs, maar of dit aan de router ligt of iets aan de PC is onduidelijk. Ga nu 3 dagen weg, probeer eventuele tips maandag uit en anders router en PC naar Informatique. De verbinding van Ziggo is volgens mij prima in orde, of is het probleem Ubee-Linksys en niet PC-Linksys?

We dachte het laatste aangezien de installatie van de Cisco Connect software ook vastloopt op "verbinding valideren" gisteravond lukte het opeens wel maar later weer de haperingen in het internet.

Wordt er gek van, een af en toe storing is zo irritant!
 
kobus1960
Wat ik zou doen is alles loshalen, procedure nog een keer volgen en
weer aansluiten, een . of , cq een getal is snel verkeerd gezet.
Fijne dagen in ieder geval.
 
jvdkolk
Zoveelste poging zonder succes...echt om gek van te worden

Linksys goed teruggezet naar fabrieksinstellingen, paar keer achter elkaar voor de zekerheid bij tweede keer ging de taal pas terug naar NL volgens mij.

Daarna instellingen volgens jouw schema en volgorde van opstarten apparaten aangehouden.

PC die met LAN bevestigd is zegt eerst dat PC->Cisco33935 goed is en verbinding van Cisco-->Internet werkt niet. (windows 7 netwerkinstellingen/overzicht)

Met windows "probleem oplossen maken we opeens wel verbinding.
Probleem met haperen downloaden blijft en wat me nu opviel is het uploaden van klein bestand in gmail niet lukte. Naar beneden gelopen, kabel van de PC direct op de Ubee en vervolgens gaat downloaden soepel en uploaden bestandje in gmail ook.

Probleem lijkt dat in PC-->Linksys te zitten en niet in de Ubee of Ziggo verbinding.
en het uploaden werk helemaal slecht.

Ik heb nu volgens mij echt alles geprobeerd, wil wel een de laptop bedraad aan de Linksys hangen, als die wel kan downloaden moet het dus aan de PC liggen.
 
kobus1960
Je hebt niemand op het werk of kennissenkring die er wat meer vanaf weet?
Het is "verdomde" lastig om hier op afstand even te bekijken waar het in je
setup misgaat. Het is ongetwijfeld "in onze ogen hier" een dingetje van niets.
Echter dat kunnen we zo niet zien..............
 
jvdkolk
Als er een oplossing is zal het doorgeven, ga vandaag eens bellen met Informatique en wellicht Windows opnieuw installeren (inmiddels veel zitten "rommelen" in de instellingen) ga eerst proberen de netwerkadapter te verwijderen en opnieuw te installeren en daarna de TCP/IP reset middels Netshell in de opdrachtprompt.

De laptop werkte gisteravond prima via LAN naar de Router !, gewoon kabeltje erin en downloaden maar zonder haperingen, Linksys en Ubee kunnen kunnen dus wel goed met elkaar communiceren.

Zag gister ook een melding in apparaatbeheer onder de Cisco 33935.
Foutmelding van "internet access server" waar geen stuurprogramma voor was geïnstalleerd, en deze was ook niet te vinden door Windows.
 
kobus1960
Windows opnieuw installeren is idd een optie, zet dan even de automatische
updates uit en kijk of het werkt. Er zijn begin augustus wat updates geweest
die de boel bij velen overhoop hebben gegooid. Echter alleen de netwerk-
adapter drivers verwijderen in apparaatbeheer, vervolgens afsluiten, adapter
verwijderen, opnieuw opstarten, weer afsluiten, adapter insteken, weer opnieuw
opstarten, verzekerd je wel van een schone adapter installatie, ook een poging
waard.

Dan nog even het volgende, die laatste melding, ging dat over een VBC of VCB
server poging?? Die fout komt mee met wat download progjes, en is alleen
handmatig te verwijderen met regedit..........Sad Dus misschien is een nieuwe
install nog niet zo verkeerd. Er zwerven foute spotnet en spotgrit versies door
nieuwsgroepen, pak deze progjes alleen van de originele sites. v.w.b. spotgrit,
de portable versie installeert niets, gebruiks z'n eigen DIR en klaar. Ook zo weer
verwijderen als je dat wil.
 
jvdkolk
Hmm, echt fysiek de netwerkkaart verwijderen? dat doe ik maar niet straks krijg ik gezeur met garantie o.i.d

De melding VBC of VCB zeg me niets, onder Apparaatbeheer staat de Cisco33935
hieronder de Internet Access Server met geel uitroepteken.
Bij de Eigenschappen staat:
Apparaattype : Overige
Leverancier : Onbekend
Locatie : http:/192.168.123.254:1780/InternetGatewayDevice.xml

Apparaatstatus:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (Code 28)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 13 2011 09:01:22:
Victorie!
Het ziet er naar uit dat de probelemen zijn opgelost, gister prima kunnen downloaden en Cisco Software was met 1 minuut geïnstalleerd.
Router benaderen ging ook snel dus neem aan dat alles in orde is.

Ik heb een aantal dingen gewijzigd in 1 keer dus weet niet exacte wat de oplossing was :-)
Lag aan de PC dus wellicht niet helemaal op zijn plek in Ziggo forum maar wie weet komt iemand dezelfde problemen tegen.

-Netwerkadapter verwijderd en driver opnieuw van de Cd-Rom geïnstalleerd (geen updates beschikbaar)
-IPv6 uitgeschakeld
-in de "prompt" commando netsh winsock reset en netsh int ip reset reset.log.hit uigevoerd.
dit zijn IP reset commando's, wellicht overbodig door opnieuw installeren van de netwerkadapter, maar omdat dit in het register wat aanpast leek het me wel zinvol. uitleg :http://windows7themes.net/repair-reset-winsock-windows-7.html

Pc opnieuw opstarten en netwerk werd gevonden en werkte stabiel.

Kreeg met Speedtest.net een Download van 95.47 Mb/s en Upload van 9,14Mb/s, met abbo van 120Mb/s en een Cat5 kabel die max 100Mb/s kan verwerken een prima score!
Wat positieve berichten over de snelheid mog ook wel een gepost worden.
Gewijzigd door jvdkolk op 13-09-2011 09:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie