obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen
kobus1960
Hoera!! Goed gewerkt, en nu veel plezier met je snelheid!!
 
linksyse3000
goedemiddag,

ik heb ook nog wat probleempjes met het instellen vam de linksys e3000 met ubee modem evm3200

via cisco software werkt het zo en zo niet die blijft iedere keer hangen bij 25% of hij geeft aan router niet gevonden.

via de webpage instellingen heb ik alles aangepast zoals aangegeven in klikkerdeklak

me verbinding werkt dan meestal een paar minuten via draad in pc en laptop wireless in de router instelling heb ik dan ook steeds time outs als ik wat probeer te veranderen en dan ineens is die de router weer kwijt.
net alsof de boel ineens reset.
ook na een compu restart ligt die er altijd weer uit.

kan dit aan de netwerk kaart liggen ?
iemand nog een tip wat ik kan proberen.
ben al 2 avonden bezig.

of zijn er routers die wel direct goed werken met de evm 3200
mogelijk kan ik hem dan nog ruilen.
 
MisterSenseo
De E3000 is de directe opvolger van de WRT610N Dual Range en die heb ik ook in bezit.
Wat dus de reden van je fouten is weet ik niet precies,maar hij zou het perfect moeten doen in samenwerking met de Ubee EVM3200,welke ik ook als modem heb.

Het zou aan de netwerkkaart kunnen liggen en dan met name een driverupdate zou dan een oplossing kunnen geven.
Wat je wel kunt doen in tegenstelling tot "klikkerdeklak" is je DNS op 0.0.0.0 zetten voor zowel DNS 1 als 2 als 3,op die manier ontvang je de automatische DNS van Ziggo.
Dat zou in theorie sowieso zonder time-outs moeten werken.
Wat wel belangrijk is en zeker met Linksys routers,is dat je je LAN echt op iets anders zet dan 192.168.1.1 want daar zit de ellende met je Ubee modem.
Ik geef altijd als optie 192.168.123.254 maar de 3e en 4e reeks kun je in principe aanpassen naar wens tussen 1-255.
Ik doe altijd 192.168.123.254 want dan kun je je DHCP geheel open laten en kun je never een conflict krijgen tussen pc's en router.
Wel elke verandering saven en je router rebooten dmv knopje en als die er niet is de stroom er 10 seconden uit......
De rest van je routerinstellingen maakt me niks uit hoe je dat doet,het enige werkelijke belangrijke is je interne LAN IP veranderen,met name de 3e reeks.
Let er wel op dat Linksys af-fabriek een OPEN draadloos netwerk heeft,dus beveilig die wel zelf !
Firewall is prima geconfigureerd dus die kun je laten voor wat ie is.

Succes met deze info,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
linksyse3000
top bedankt voor de info ik ga het vanavond proberen zonder de dns

de netwerkkaart heb al een update gehad maar dat hielp ook niet

zodra ik het ip wijzig naar 192.168.123.254 heb die ook altijd erg veel moeite om in de instellingen te komen.
Ja duh,je moet als je het IP van je router wijzigt,ook het IP van je netwerkkaart resetten,of je pc rebooten,zodat je via DHCP een nieuw IP krijgt in de goeie reeks..........Pfft
kom er wel in maar zodra ik iets aanklik valt die weer weg en in windows netwerkmenu blijft die dan hangen tussen identificeren en onbekend netwerk na een hard reset geeft die wel weer linksys e3000 aan.
Zodra je een harde reset doet staat hij weer in fabrieksinstellingen,met het originele IP 192.168.1.1
maargoed zal eerst is proberen de router te rebooten na een verandering misschien lost dat dat probleem wel op.

bij beveiliging kon ik kiezen uit wpa2 gemengde modus en dan een wachtwoord invoeren voor zowel 2.4 als 5ghz
is die dan voldoende beveiligd ?
Ja hoor dat is ruim voldoende,als je,andat alles feilloos werkt ook je MAC filtering doet ben je dubbel beveiligd........Wink

mocht het vanavond niet lukken zal ik wel even screenshots maken van me instellingen
Graag,maar als je de rode regels goed leest,gaat het zeker weten goedkomen,kwestie van goed lezen en in alle rust alles uitvoeren.
Desnoods maak je hier een screenshot van en print je het uit......Wink

Gewijzigd door MisterSenseo op 28-09-2011 16:42
 
MisterSenseo
Overigens moet je daarna wel inloggen op http://192.168.123.254 en dan als loginnaam en wachtwoord "admin" invoeren en daarna in afdeling "beheer" je wachtwoord wijzigen,maar dat laatste kun je het best pas doen als hij helemaal feilloos werkt................heb ik uit eigen ervaring ondervonden....
Elke keer overnieuw beginnen omdat je er niet meer inkomt en moet resetten is ook niet alles,ben ik zelf achtergekomen.........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
linksyse3000
Na lang rommelen en geen succes alles los gehaald.
en alleen de router aangesloten op me pc.
Met het standaard ip inloggen gaat het meestal goed. Soms schiet die binnen een paar minuten en soms binnen een paar seconden alweer op identificeren en geeft die vervolgens aan onbekend netwerk. Pas na een reset kan ik er weer wat mee.

Inloggen op de router na het aanpassen van het ip gaat ook goed maar het duurt altijd maar even
En staat die in het netwerkcentrum weer als onbekend netwerk / identificeren.

Heb het idee dat er misschien wel iets mis was in de bekabeling of toch die netwerk kaart.
of dat de router zichzelf reset want hij vliegt er ook regelmatig uit als ik nog niks heb veranderd.

Laatste optie: heb me oude computer van zolder gehaald met winxp.

Sluit de router hierop aan en na wat zoeken herkend die hem als e3000.

Het inloggen via 192.168.1.1 ook geen probleem lan ip gewijzigd zoals jij aangaf.
Inloggen via nieuw ip ook geen probleem. Alles kunnen instellen als wpa2.
Modem er bij gezet en jawel een perfect verbinding. Ook de laptop en smartphone er wireless bij en de hele avond perfect gewerkt.

Maargoed het is niet voor niks me oude pc natuurlijk dus ik wil dolgraag dat dit op me nieuwe win7 machine ook zo werkt.

Er is dus niks mis met me bekabeling of het router. Er lijkt dus echt een conflict te zijn tussen me pc en router.
Wat zou de beste optie zijn netwerk kaart uit me oude pc halen en deze in me nieuwe pc stoppen ?
Helaas moet ik dan de verzegeling verbreken en vervalt me garantie.

Of misschien toch maar me pc een nieuwe installatie geven heb er ondertussen zoveel mee gerommeld.

Groeten en bedankt voor je tips !!
 
MisterSenseo
Ik zou het laatste doen,die installatie lijkt me de boosdoener.
Als je met een ouwe XP machine direct resultaat hebt is de bron van ellende snel gevonden hè ?
Sowieso is het altijd fijner als je een nieuwe pc hebt om hem direct leeg te donderen en hem zelf opnieuw te installeren,je hebt er als het goed is alle software bij..........je weet nooit wat ermee gedaan is voordat je hem kocht en pre-install ben ik ook geen voorstander van,gewoon met een originele kale OEM versie installeren en met je eigen nummer officieel activeren,werkt altijd het beste.
Op die manier kun je echt alles naar wens instellen en installeren.
Ik ben al blij dat je bekabeling en apparatuur goed zijn,en dat het alleen softwarematig niet goed lijkt te zijn.
We horen heel graag je bevindingen weer als je zover bent.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
veloci
Je kunt natuurlijk ook kijken of er een nieuwe driver voor je netwerk kaart beschikbaar is. Lijkt me veel makkelijker en sneller om dat daar eerst mee te proberen.
 
MisterSenseo

Quote

veloci schreef:

Je kunt natuurlijk ook kijken of er een nieuwe driver voor je netwerk kaart beschikbaar is. Lijkt me veel makkelijker en sneller om dat daar eerst mee te proberen.


Klopt helemaal,behalve dat hij die optie al geprobeerd heeft................Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
linksyse3000
Yep de standaard driver was uit 2008 en na de update was het een driver van een paar maanden oud.

heb wel een driver gevonden op de site van realtek mogelijk kan dat nog helpen want die andere drivers komen denk van micrsoft Cool vandaan kwam binnen via win update
zal dat vanavond nog even proberen.

en anders van het weekend een schone installatie.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 30 2011 10:28:18:
Angry help


nou ook die xp machine toch geen succes. gisteren viel ineens de verbinding weg tijdens het downloaden
de netwerk kaart is wel aan een jaar of 12 oud misschien heb dat ermee te maken.
de snelheid was ook erg laag
de lampjes op modem en router blijven gewoon aan alsof er een verbinding is.
netwerkmodus is ook de router niet kwijt en geeft aan dat er gewoon een verbindig is er komt alleen geen data binnen.

als ik probeer te herstellen blijft die hangen bij netwerkadres verkrijgen.

vanochtend de win7 machine naar een herstelpunt van een week geleden gezet
kon goed op de router inloggen en ip etc aanpassen
modem ertussen gezet en alles bleef werken had dus een goede verbinding.
heb hem maar 10 min kunnen testten toen moest ik naar me werk dus ben benieuwd of het nog werkt als ik thuis kom.
dan kan ik proberen me laptop erbij te zetten.


heb even snel uit router opties wat instelling gekopieerd.

Lokaal MAC-adres: C0:C1:C0:78:5C:77
IP-adres router: 192.168.123.254
Subnetmasker: 255.255.255.0

--------------------------------------------------------------------------------

DHCP-server

DHCP-server: Ingeschakeld
Begin IP-bereik: 192.168.123.1
Einde IP-bereik: 192.168.123.50



via een ander tab bladkreeg ik deze info misschien kan je er iets aan aflezen.

Firmwareversie: 1.0.04 build 6 Dec 6, 2010
Verificatie firmware: 1ad912eecfd4c2226624cc8ff9b43820
Huidige tijd: Vr, 30 SSep2011 08:05:33
MAC-adres internet: C0:C1:C0:78:5C:78
Apparaatnaam: mm
Hostnaam:
Domeinnaam:

--------------------------------------------------------------------------------

Internetverbinding


Verbindingstype: Automatische configuratie - DHCP
IP-adres internet: 83.87.21.65
Subnetmasker: 255.255.248.0
Standaardgateway: 83.87.16.1
DNS1: 212.54.40.25
DNS2: 212.54.35.25

DNS3:
MTU: 1500
Leasetijd DHCP: 3 Dagen 23 Uur 17 Min 17 Sec

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 30 2011 10:31:38:
als dit niet gaat werken ga ik toch echt maar een hele schone installatie proberen.
Gewijzigd door linksyse3000 op 30-09-2011 10:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie