obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Signaalkwaliteit RTL4 HD en Discovery HD Showcase
lento
Hallo,

Al enige tijd woon ik in een nieuwbouw appartement heb daar het HD pakket van Ziggo. Eigenlijk vanaf het begin heb ik al problemen met de kwaliteit van RTL4 en Discovery HD showcase. Beeld wordt soms blokkerig en soms valt ook het geluid weg.

Wanneer ik de status opvraag van deze zenders in mijn TV zie ik:
Signaal sterkte 6 (bij andere HD zenders 10 / 22)
Signaal kwaliteit: wisselend tussen 4 en 20 (bij < 10 doet de storing zich voor). (bij andere HD zenders 80 / 90)

Contact met de helpdesk van Ziggo leerde mij dat een storing op alleen deze zenders best eens binnenhuis gezocht kan worden, dat iets echt op een aantal zenders kan storen. Er werd mij gevraagd om de TV met een korte coax kabel direct in de meterkast aan te sluiten. Dit heb ik gedaan en hiermee was de storing opgelost. Resultaat is:

Signaal sterkte: 0 (wat in theorie gek is). Op andere HD zenders is de sterkte nu 90. Alleen bij RTL4 en Discovery Showcase dus 0.
Signaal kwaliteit: 100, op andere HD zenders is de kwaliteit ook 100

Vervolgens heb ik een lange kabel van ongeveer 20 meter vanuit de meterkast direct naar de tv (op originele plek) getrokken. Resultaat: zelfde al kleine kabel. Wanneer ik de lange kabel op de kleine aansluit is de storing ook weg.

De storing is dus te zoeken in de bekabeling van mijn huis, kan het zijn dat deze te lang is? Zoja, hoe kan ik dit nu nog meten (weet niet precies hoe deze loopt)? Of zou er toch iets kunnen storen?

Verder ben ik op zoek naar tips hoe ik dit kan oplossen. Gaat het bijvoorbeeld helpen om een monteur van Ziggo langs te laten komen zodat deze het e.e.a. kan doormeten?

Alvast bedankt en groet
 
kobus1960
Zit de bekabeling kant en klaar in het huis? Dus door de buizen naar de stekkerdozen?
Het wil weleens gebeuren dat bij het draden trekken in nieuwbouw, met name Coax en/of
UTP kabel, onderweg beschadigd raakt, Het is niet dezelfde harde koperdraad die naar je
normale contactdozen en schakelaar loopt. Laat je een monteur komen en de oorzaak ligt
aan je eigen installatie, zijn de kosten voor jezelf. Eveb nieuwe Coax trekken zal ook niet
meevallen vrees ik.
 
lento
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat de bekabeling kan en klaar werd opgeleverd (zijn door een elektriciƫn getrokken). Wanneer het probleem inderdaad aantoonbaar aan die kabel ligt en de oplossing is een nieuwe trekken, zijn de kosten voor de aannemer natuurlijk.

Vandaar mijn vraag, zal ik een monteur van Ziggo laten komen zodat deze het probleem kan uitlichten? Kan me voorstellen dat wanneer je de kabel op een bepaalde manier doormeet, aan de meting kunt zien dat deze ergens beschadigd is (verlies van kwaliteit)

Ben bang wanneer ik de originele elektriciƫn laat komen, hij aangeeft "kabel is gewoon goed, zit wel wat verlies in maar dat is normaal" of iets dergelijks. Kan daarna natuurlijk altijd nog een onafhankelijke of ziggo monteur laten komen bedenk ik me nu..
 
kobus1960

Quote

Laat je een monteur komen en de oorzaak ligt
aan je eigen installatie, zijn de kosten voor jezelf.


Dus een keuze maken.

Edit(te snel weggeklikt); Je hebt zelf al een test gedaan met 20 meter coax
waaruit bleek dat de storing weg was. Dus lijkt met een redelijke conclusie
dat de bestaande kabel brak is. Kijk wel even de stekkers na of haal even
goeie kwaliteit stekkers, vervang ze dus, je weet het nooit!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalkwaliteit RTL4 HD en Discovery HD Showcase', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwart beeld rtl4 Storing : 2 01-06-2015
Hakkelend beeld bij Discovery HD en Sport1 Digitale radio of televisie storing : 20 20-02-2013
Geen discovery channel! Storing : 3 06-12-2012
ziggo discovery channel heeft nieuwe naam gekregen Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 2 17-06-2012
Storing Discovery HD Klacht over Ziggo : 13 15-06-2012
Advertentie