obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Onjuiste werking digitale ontvangst
Meesters
Onlangs hebben we in huis digitale tv aangeschaft. Zo ver geen problemen gehad. Tot vandaag. Wanneer de TV wordt aangezet verschijnt zoals gewoonlijk eerst de 'analoge ontvangst met enige ruis'. Wanneer de digitale HDTV kabelontvanger aangezet wordt (Homecast Colorado) wordt het beeld scherper (ook zoals gewoonlijk) maar de echte overschakeling naar digitale tv blijft uit. Op het display van de Colorado komt eerst korte tijd noCh te staan, en daarna wordt er overgeschakeld naar een cijfer bestaande uit 3 getallen (lijkend op een gewoon zendernummer). Echter er verschijnt geen andere zender dan die wat op de analoge tv te zien is. Daarnaast kan ik ook alleen tussen de nummers 750-889 scrollen met de pijltoetsen en wanneer ik een zender daarboven of onder invoer (bijvoorbeeld 001, 124 etc) springt het display weer terug naar het laatst gekozen nummer tussen 750-889. Verder is er niks mogelijk, de enige andere verandering op het display is wanneer ik de EPG-toets indruk (elektronische programmagids). Dan verschijnen de letters EPG op het display maar is er verder geen verandering op te merken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt, Dennis.
 
Undertaker
Als je hem nou eens een paar minuten compleet van het stroom haalt, en dan na een minuut of 5 a 10 er weer in doet en hem herstart?!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Meesters
Zojuist geprobeerd. Helemaal uitgezet en stekker uit stopcontact. Na zo'n 10-15 min opnieuw aangezet maar helaas geen succes. Zelfde probleem doet zich nog steeds voor...
 
Meesters
Ook zie ik geen keuzemenu's op het beeldscherm, het is dus niet echt mogelijk om het een en ander in te stellen.
 
Undertaker
Zitten de kabeltjes niet los tussen je decoder en de tv, trek ze eens los en stop ze eens opnieuw erin.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Meesters
Helaas, ook dit is niet gelukt.
Het display blijft na het aanzetten van de Colorado eerst korte tijd "1" weergeven, daarna "rA". dan een korte tijd "noCH", vervolgens "----" en dan springt het op 001.
Iemand verder nog ideeen?
Grt. Dennis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onjuiste werking digitale ontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Slechte Wifi ontvangst WiFi, draadloos netwerk : 8 09-08-2016
Advertentie