obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Slechte Wifi ontvangst
Mul60
Vandaag het nieuwe modem van Ziggo aangesloten...de TC 7210...met abo 300/30. Ookla speedtest gedaan op bedrade PC...prima snelheid....toen met Ipad 4...op een 2 meter afstand download van ca 85 toen 7 meter verder.....zelfde kamer geen muren er tussen, weel een ijzeren balk in plafond....snelheid down 28 ....echter met een Samsung S7 op dezelfde plaats 190 down...vreemd toch...of zijn die ipads zo slecht met Wifi..iemand enig idee
 
Matty
Beste Mul,

Wifi problemen hebben met zo veel factoren te maken dat het heel moeilijk is om daar iets over te zeggen je ziet zelf dat je S7 prima verbinding heeft en je ipad niet.

Zelf denk ik dan altijd heb ik die hoge snelheden nodig op een telefoon of een ipad... (iets om over na te denken misschien.. )

Groetjes

Matty
 
Mul60
Hoi Matty,
Is niet de vraag of je het nodig hebt op je ipad of iets dergelijks....maar de vraag wat je uit eindelijk krijgt/overhoudt wat je koopt.....ik vind dit min of meer hetzelfde klinken als...ik koop/betaal een kilo suiker ....en ik krijg uiteindelijk maar 100 gram uit de verpakking....pannenkoeken bakken heb een theelepel suiker nodig...dus geen probleem...heb toch niet meer nodig...lijkt me een gezondere vraag waar dat alles blijft dan zomaar klakkeloos betalen voor iets waar je niets aan hebt....had achteraf bezien net zo goed mijn oude abo kunnen behouden als het verder geen resultaat oplevert en ondertussen meer geld kwijt bent
 
Matty
Beste Mul,

Ik snap je frustratie wel echter wifi heeft zoveel storende factoren en zoals je zelf al ziet is het ene apparaat beter dan de anderen.

Vandaar dat ik zei : misschien moet je je afvragen of je dat wil.

Ziggo bied de snelheid en je krijgt hem ook maar dat is gezien vanuit een bekabelde omgeving wat altijd anders is dan wifi helaas.

Matty
 
Mul60
Matty, ik begrijp je op,erking echt niet...misschien moet je je afvragen of je dat wil...alle apparatuur waren al in huis ...dus daar kan geen verandering in...het enigste wat ik eigenlijk niet wil is een hoger...lees duurder abo te nemen en er gee steek op vooruit te gaan...dat is hetgeen ik me af moet vragen....gewoon weg gegooid geld.... Maar laar maar...voor mij geen hogere abo's meer als dit verder geen enkel nut herft...misschien dat ik binnenkort wel mijn abo ga verlagen als het geen zin herft...Alleen bekabeld wat omhoog...
 
MisterSenseo
Ik denk dat ik de snelheden wel kan verklaren.
De S7 heeft volgens mij 5Ghz AC WiFi en de iPad4 heeft wel 5 Ghz maar geen AC dus die komt inderdaad niet verder dan 85 Mbit.
Ik ben er daarom van overtuigd dat jouw wensen pakket ver boven het toelaatbare is...........bedraad mag je 300/30 verwachten ( als je tenminste minimaal een i7 hebt ) maar draadloos is het gekkenwerk om meer dan 100 Mbit te gaan eisen, dat kán simpelweg niet.
Mocht je het niet met mijn stelling eens zijn, lees de documentatie er maar eens op na en dan kom je erachter dat de behaalde snelheden gewoonweg fantastisch zijn en volksstammen halen het niet.......... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Mul60
Dat de Ipad geen hogere snelheid haalt dan de 85 op 5ghz was al duidelijk, maar dat heeft niets met mijn wensenpakket te maken...vraag me alleen of wat voor zin het heeft om een abo te nemen als ipad en sommige oudere apparatuur überhaupt niets lunnen met die snelheid...alleen mijn pc....kan ik beter helemaal terug met mijn abo, naar lager...puur financieel...daarnaast blijf ik de omerking van Matty niet begrijpen..."misschien moet jij je wel afvragen of je dat wil"....dat hele volksstammen de snelheid niet halen die ik haal betwijfel ik....als je hetzelfde abo hebt...klachten genoeg hoor....wil maar zo zeggen....als ik een bloemkool koop dan wil ik deze zoveel mogelijk gebruiken en niet de helft omdat die niet goed is...wil waar voor mijn geld en als het niet helemaal goed is wil ik weten waar het aan ligt zodat ik misschien gewoon terug kan schakelen...maar ik sluit hier mee af...
 
bertdef

Quote

Mul60 schreef:

Dat de Ipad geen hogere snelheid haalt dan de 85 op 5ghz was al duidelijk, maar dat heeft niets met mijn wensenpakket te maken...vraag me alleen of wat voor zin het heeft om een abo te nemen als ipad en sommige oudere apparatuur überhaupt niets lunnen met die snelheid...alleen mijn pc....kan ik beter helemaal terug met mijn abo, naar lager...puur financieel...daarnaast blijf ik de omerking van Matty niet begrijpen..."misschien moet jij je wel afvragen of je dat wil"....dat hele volksstammen de snelheid niet halen die ik haal betwijfel ik....als je hetzelfde abo hebt...klachten genoeg hoor....wil maar zo zeggen....als ik een bloemkool koop dan wil ik deze zoveel mogelijk gebruiken en niet de helft omdat die niet goed is...wil waar voor mijn geld en als het niet helemaal goed is wil ik weten waar het aan ligt zodat ik misschien gewoon terug kan schakelen...maar ik sluit hier mee af...

"dat hele volksstammen de snelheid niet halen die ik haal betwijfel ik" ik betwijfel dit niet, draadloos internet WIFI gaat door de lucht en wordt beveiligd, dit kost tijd en er zijn vele storingsbronnen, zoals andere WIFI verbindingen die storen op elkaar, ook de afstand en de bouw doet mee.
Ik haal alleen 150 Mbit/s down met de nieuwste laptop en hierin de nieuwste hardware via WIFI, bedraad heb je al deze invloeden niet en haal ik bij Ziggo 305 down en 31 up.
MVGV Bert
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte Wifi ontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie