obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw Wifi-modem (met router) wordt niet herkend
Henny1934
Ik heb het nieuwe WIFI-modem aangesloten. In huis zijn 4 computers die voorheen op een Sitcom netwerk zaten (draadloos).
Het nieuwe netwerk wordt maar door één laptop gevonden. De ander computers geven de boodschap dat dit modem niet door Windows geconfigureerd kan worden. De laptop kan kiezen uit mijn twee netwerken (ik heb uiteraard de Sitecom-router weer gekoppeld aan de Ubee-modem.
Hoe los ik dit op?
 
MisterSenseo
Je laptop aansluiten met CAT kabel ( netwerkkabel ) op je modem,volgens de handleiding inloggen op je modem.router en je wifi nakijken of hij op 2,4 of 5 Ghz staat.
Als alle machines draadloos 5 Ghz aankunnen dan zet je je wifi op 5 Ghz,anders op 2,4 Ghz.
Geef je netwerk een eigen naam ( SSID ) en dan moet het lukken.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Deze instellingen moeten werken op oudere laptops.

Klik om te vergroten. Klik idd 5 Ghz naar 2,4 Ghz, even getest hier.

Ziggowireless
Gewijzigd door kobus1960 op 22-06-2011 22:23
 
Henny1934
Dank voor reactie!
Ik heb de suggesties opgevolgd, maar helaas...
Ik krijg de melding dat ik WZC moet starten. Ik heb er even naar gekeken, maar kan ik dit zonder problemen doen?
Voor de hogere techniek had ik wat later geboren moeten worden, vrees ik.
Met groet en dank.
 
MisterSenseo
Natuurlijk kun je dat veilig doen,je hebt nu een conflict met je netwerksoftware van je draadloze adapter en er wordt gevraagd of je wilt overschakelen naar de Windows Zero Configuration,niets gevaarlijks aan,dit wil alleen maar zeggen dat je draadloze verbinding wordt overgenomen door Windows,wat meestal beter werkt dan de externe software bijgeleverd bij je adapter.
Eigenlijk heb je alleen de driver voor je adapter nodig maar helaas wordt meestal de software ook geïnstalleerd.
Gewoon deze vraag met "ja" beantwoorden en wellicht krijg je dan wel de verbinding die je graag wilt hebben........Wink

Succes ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Henny1934
Bedankt voor alle moeite. Het werkt!
 
MisterSenseo
Heel graag gedaan........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw Wifi-modem (met router) wordt niet herkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie