obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Internetproblemen sinds Ubee Wifi modem
jellealewijk
Hallo allen,

Deze week heb ik de nieuwe wifi-modem aangesloten en toen ging gelijk alles protesteren.
Met speedtest haal ik een gemiddelde van 40mbps, geen probleem dus. Het punt is alleen dat mijn internet soms gewoon lijkt te stoppen. Het webpages laden simpel weg niet meer en een verbinging krijgen met een server oid lukt dan ook niet. Dit blijft nu ongeveer een minuut zo en dan kan ik weer verder. Dit gebeurt echter elke paar minuten.

Dit is mijn huidige configuratie:
-Een router direct aangesloten op de Wifi-modem. NAT,DHCP, FIREWALL staan uit. IP adres is 192.168.123.5, de wan port is leeg en dus zou het geheel nu als een switch moeten werken. Lan 1 is direct verbonden met een PC, Lan 2 gaat naar de boven verdieping naar een switch waar het signaal wordt gedeeld naar 2 computers.
-Op alle computers haal ik de gemiddelde 40mbps alleen valt mijn verbinding steeds weg.
-De wifi-modem is nu de enige DHCP en deelt van 192.168.123.71 t/m 192.168.123.250. Heeft zelf ip van 192.168.123.1
-2 computers draaien ieder windows 7 en 1 windows vista. Hun IP adressen zijn 192.168.123.71 t/m 192.168.123.73

Iemand een idee wat het probleem is? Had ziggo al gebeld en die zeggen dat ze de juiste poorten hebben opengezet.

EDIT: Datastream is geen probleem, tijdens het online gamen of video streamen houdt ik gewoon een internet verbinding. Als ik echter nieuwe verbindingen wil maken gaat dat 8 van de 10 keer niet gelijk.
Gewijzigd door jellealewijk op 18-07-2011 20:17
 
erwinvos
Ben je al eens begonnen bij de basis?
- Pak je ziggo modem en haal de utp kabel naar je router er uit
- sluit een pc of laptop rechtstreeks aan op je ziggo modem/router
- Geef je pc/laptop een hard ip adres welke in de range van 192.168.178.1 valt
- Start IE en ga naar de configuratie van je modem/router en log in met ziggo/draadloos als je dit niet verandert hebt natuurlijk
- zet DHCP aan
- zet je netwerkinstellingen weer op automatisch (je krijgt dus ip adres van de ziggo router)
- test of de problemen zich nog voordoen.
543451902
 
MisterSenseo
Volgens mij heb je je nieuwe wifi modem ingesteld volgens het "klikkerdeklik" systeem,wat ik natuurlijk toejuich.
Ik denk dus dat het probleem in je DNS ligt..........zet die in je wifi modem op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en test het opnieuw.Dat zijn de DNS servers van Google........
Wel alles saven en de boel restarten natuurlijk !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
jellealewijk
Hey, bedankt voor de tips en tricks maar het was nog veeeeeeeel eenvoudiger. Dat rot ding heeft zelf ook nog een een firewall standaard aanstaan....uitgetrapt en toen deed alles het weer perfect.
 
MisterSenseo
Ja een dubbele firewall zijn ze meestal niet gelukkig mee..........Wink
Fijn dat je het zelf voor elkaar gebokst hebt en veel plezier met je verbinding......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetproblemen sinds Ubee Wifi modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie