obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee Wifi Router enkel als modem gebruiken?
azuil
Hallo,

mijn vraag is precies als de subject, ik heb een prima werkend netwerk uit de tijd van mijn oude ISP en wil mijn nieuwe Ubee router van Ziggo enkel als modem gebruiken zodat ik mijn bestaande router kan blijven gebruiken, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 22 2011 14:28:59:
Update: ik heb alles als out-of-the-box aangesloten en ik heb werkend internet.
Maar nu heb ik dus:
kabel aansluit --> ziggo modem --> linksys router --> PC

internet werkt, maar hij herkent de overige aangesloten apparaten op de linksys router niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?


Quote

azuil schreef:

Hallo,

mijn vraag is precies als de subject, ik heb een prima werkend netwerk uit de tijd van mijn oude ISP en wil mijn nieuwe Ubee router van Ziggo enkel als modem gebruiken zodat ik mijn bestaande router kan blijven gebruiken, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Gewijzigd door azuil op 22-07-2011 14:28
 
kobus1960
Heb je de DHCP van de linksys aanstaan?
Zinvol is wel de klikkerdeklak methode uit het onderschrift te
gebruiken om conflicten te voorkomen. Ik neem aan dat je de
wifi van de linksys gebruikt en niet door elkaar met de Ubee?
 
flatcoated
Geachte foremleden.



Voor installatie van het Ubee evw3200 modem draaide ik met Motorola, met daarachter een Linksys 160N router. Op tv kon ik,v.a. de computer met Windows Mediaplayer foto's, fims en muziek tonen/draaien.

Na het plaatsen van de Ubee vindt de TV m'n computer niet meer. Wel kan ik nog normaal met de tv naar internet. Linksys achter de Ubee, m.b.v."Passtrough Mac Addresses" , en alles draait weer feilloos.

Ik wil echter die router er tussenuit hebben. Moet ik iets in de Ubee instellen om het zonder de Linksys te kunnen laten werken? Alles is trouwens bedraad.

Alvast bedankt voor event. reacties
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee Wifi Router enkel als modem gebruiken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie