obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
voip
javink
Min binnenkomend budgetphone nummer doet het niet meer. Alles geprobeerd.Er moeten wel poorten dichtstaan op het nieuwe wifi modem. Uitgaand voip geen probleem maar binnenkomend niet aan de praat te krijgen . nog met de oude fritzbox nog met nieuwe gigaset n300 . Port forwarding, port triggering , apparaat in de DMZ plaatsen , firwall in de UBEE uitzetten niets helpt.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen ? De ziggo helpdesk beweert dat er nicks dicht staat
 
Puma
Je zou DMZ kunnen proberen. Hiermee zet je alle poorten open voor één apparaat. Mits het nog niet werkt, dan is er iets anders aan de hand. DMZ vind je meestal onder hetzelfde kopje als "portforwarding".

Ik gebruik Budgetphone icm diverse VOIP providers. Echter heb ik ze gecombineerd via Voxalot. Dit maakt het beheren een stuk handiger. Maar zelfs zonder open zetten van poorten doet alles het.
 
javink
Heb DMZ geprobeerd, firewall uit . Gaat wel over maar geen geluid in beide richtingen. Deed het prima achter het oude modem via fritzbox of gigaset n300 .
Uitgaand (xeloq, 12voip, voipalot het meeste ) geen probleem.
Hoe werkt voxalot ?
Jij hebt dus geen probleem met binnenkomend achter de ubee EV 3200
 
Puma
Ik heb zelf geen wifi modem, maar een D-Link. Echter, met firewall en geen poorten open gaan de gesprekken gewoon door. Uiteraard heb ik standaard wel poorten open staan.

Wellicht een poging waard om het wifi modem in bridge te zetten (alleen modem dus) en je Fritzbox te gebruiken als router. Kijk dan of het dan wel werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP? Eigen telefoon netwerk : 31 27-10-2015
Voip icm Ziggo Z1 Eigen telefoon netwerk : 38 20-08-2014
VOIP toestel op Cisco EPC3928 via router Eigen telefoon netwerk : 4 26-04-2014
voip bellen met cisco epc3928as Eigen telefoon netwerk : 3 08-03-2014
VOIP installeren met Cisco EPC3928 Eigen telefoon netwerk : 11 14-08-2013
Advertentie