obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Extreem lage download snelheid overdag
Janno1811
Hallo,

ik weet niet meer wat ik moet doen, heb last van snelheden rond de 1mbs overdag, heb toen gebeld met de helpdesk en er is uiteindelijk een monteur langs geweest. Deze zag dat het signaal erg zwak was van buitenaf en is toen richting de wijkcentrale gegaan. Een half uur later kwam hij terug en bleek alles weer mooi op snelheid te zijn. Een kwartier nadat de monteur vertrokken was heb ik mogen genieten van deze 40mbs download snelheid. Nu is het weer overdag rond de 1 mbs en sávond laat/s'nachts rond de 10mbs. Moet ik nu weer de helpdesk gaan bellen? Of kan ik dit zelf oplossen? we zitten inmiddels al een half jaar bij ziggo, nooit problemen gehad, behalve deze laatste 3-4 weken..

Alvast bedankt
 
BMP
Gewoon weer bellen de helpdesk is er voor Smile die snelheid klopt van geen kant.

Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Janno1811
Ja dat was ik ook al wel van plan, maargoed je krijgt altijd eerst dezelfde antwoorden dus ik denk vraag hier eens wat rond Wink iig bedankt voor je reactie
 
Zippo
Als je ook telefonie van Ziggo hebt dan kun je 1200 bellen. Dat is gratis.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Janno1811
ja ben ik van op de hoogte, maar als ik mijn modem moet resetten valt hij uit en kan ik weer gaan bellen, bel wel gewoon mobiel, de koste maakt me niet zoveel uit als het maar verholpen wordt :p
 
Redyak
Janno toevallig ook in regio 27xx. Ik haal nu al sinds vanavond 19.00- nu 01.00 uur niet meer dan 1-3 mb uit de nieuws groepen (met payserver). 2 weken geleden schommelde het ook al en de buurman heeft zelfs een nieuwe modem gehad. Die had een Ubee en nu een Cisco geloof ik. Ik heb hier z''n arris staan. Al jaren dit AiOeX en nooit problemen.
Pc draait net weer, heb een nieuwe gebouwd dus virussen e.d. kunnen er niet op zitten. Alles van scratch geinstalleerd.
 
Janno1811
Ja het is erg vervelend, snap ook niet dat het snachts wel normaal is en overdag gewoon totaal niks waard. Heb ook een modem van Ubee, maar denk dus ook niet dat het daar aan ligt.
 
Redyak
Inmiddels wat telefoontje gepleegd en Service+ laten weten dat ik alles had gedaan wat mogelijk is. Nu komt er volgende week een monteur.
Speedtest blijft steevast op de 20mbit hangen en mijn downloaden gingen in de middag iets sneller maar de 8 mb per seconde die ik normal haal komt niet blijft op 3,6 steken. Ze moesten wel lkang overleggen want de ARRIS modem die ik heb is schijnbaar erg oud :-). Tot op heden een prima modem gebleken. Eerst was er niets mis met de lijn maar bij het laatste gespek was er iets met de DB 's aan de hand.
 
MisterSenseo
Dat Arris modem is ruim 2 jaar geleden al vervangen voor Ubee dus waarom ze bij jou nou twijfelen is mij een raadsel hoor.
Je had allang een Ubee modem moeten hebben.
Misschien heb je wel geluk en krijg je direct de draadloze Ubee,dan ben je in één keer van alles af en op de toekomst voorbereid..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Redyak
Ik heb idd al lang die arris gelijk met introductie van docis 3 en alles in 1 extra.
Mijn buurman kreeg recentelijk voor zin plus abbo een cisco als vervanging voor zijn gecrachte ubee zonder antenne

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 06 2011 15:44:50:
Nou we zijn weer (geen) stap verder. De monteur komt niet opdagen omdat het inmiddels sinds 3-10 een storing is geworden en ze niet de moeite nemen om dat door te geven.
De storing staat op meer dan 24 uur inmiddels tikken we de 72 al aan. Lijkt mee te vallen ware het niet dat ik al een week geleden doorgaf dat het een storing was. Namelijk wel raar dat de hele straat Ziggo problemen heeft.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 09 2011 17:56:16:
ze hebben het opgelost, vraag me niet hoe maar mijn ziggo lijn is weer 120mbit, alleen nu blijkt lightningusenet ook niet lekker, die tikt de 3,2 mb/s net aan en vroeger 5 mb/s
Gewijzigd door Redyak op 09-10-2011 17:56
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extreem lage download snelheid overdag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie