Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifi volledige bandbreedte
lex483
hallo,

onlangs de ubee van ziggo geplaatst en geconfigureerd. Alles werkt.
alleen:
ik heb twee laptops thuis die via wifi een connectie maken
een aantal apparaten die bekabeld een connectie maken, waaronder een multimedia apparaat.

als ik met een laptop ga downloaden, pakt deze laptop de volledige "wifi" bandbreedte. de andere laptop heeft dan geen internetverbinding meer.
(dat geldt voor beide laptops). De pc waarop wordt gedownload kan dan ook niet meer "internetten" via een browser.

Als er via het multimedia apparaat wordt gedownload kan er met de beide laptops wel geinternet worden.
Downloaden gaat via nieuwsgroepen.

welke instelling moet ik doen op de ubee om niet alle "wifi" bandbreedte te gebruiken bij een download op een laptop?

gr.lex
 
MaXMhZ
Normaal gesproken zou je in de applicaties die aan het down/uploaden zijn de bandbreedte beperken.
Neem (totaal) nooit meer dan 80% van de maximaal gemeten bandbreedte. Als je alles neemt is er geen ruimte meer voor communicatie overhead (QoS en foutcorrecties). Haperingen en beschadigde downloads zijn dan het gevolg.

Een andere oplossing zou de group versie van Net-Peeker zijn. Dit is een zeer interessant programma dat ik zelf al jaren gebruik. Naar mijn mening DIK zijn geld waard. Er is een 30 dagen probeer versie gratis te downloaden.
 
kobus1960
Aanvulling op Max
Een aantal nieuwsgroep progjes gebruiken SABnzbd op de achtergrond.
Daar heb je als je handig bent invloed op, anders niet.
Wat ik doe is het volgende. Ik heb SABnzbd LOS draaien.
SABnzbd daait los van alle progjes, die bepalen niet meer.
Ik pak op sites zoals bv. spotplanet de NZB, welke verbonden zijn
aan de losse SABnzbd. Dan kun je de bandbreedte terughalen naar
zoals Max zegt 80 %, ik doe bv. max 10Mb/s. Zo blijft de rest van
m'n netwerk levendig. Je kan dus in bv. Spotnet de ingebouwde SABnzdb
uitzetten en de losse in plaats daarvan gebruiken. Heb je alle invloed.
Hier (klik) te pakken.
Hier (klik) de handleiding.
 
lex483
hallo,

natuurlijk eerste bedankt voor de reacties.

ik zal kijken of ik daar wat kan instellen.

Het grappige is wel, met mijn vorige modem van ziggo en eigen wireless router had ik daar geen last van.
Dus het is pas naar voren gekomen bij het plaatsen van het ubee modem van ziggo (modem en wireless router ineen).
dus ik heb in mijn downloadprogje niets veranderd.

gr. Lex
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi volledige bandbreedte', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 21-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie