obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Internet traag over draadloos
Basfeijen
Hoi allemaal,
ik heb vandaag geprobeerd een nieuw router aan te sluiten bij een vriend van me. zijn internet was erg traag en hij had een draadloze router staan van Linksys, van zo'n 6 jaar oud.
Wij dachten meteen: die router is oud, dus traag.

bekabeld geprobeerd, en dat ging een stuk sneller.
draadloos haalde we zo'n 15 mbits, bekabeld zo'n 90.
helaas is bekabeld internet in huis geen optie, dus hebben we een nieuwe router gehaald. de Netgear JWNR2000. prima dingetje, heb hem ook zelf hier thuis staan.

eerst bekabeld aangesloten (om de instellingen voor draadloos goed te zetten) en ging prima: 100 mbits verbinding.
daarna draadloos: 20 mbits... ?

De computer is uitgerust met een D-Link DWA 547. deze kaart werkt naar behoren, want toen we de pc aan het assembleren waren bij mij thuis ontvingen we zo'n 110 mbits over draadloos.
Dit vond ik heel raar dus ik heb m'n kleine laptop erbij gehaald. een EEE PC van Asus. zit een draadloos kaartje in die maximaal 150 mbits kan ontvangen, dus dat moet ook wel lopen.
echter ontvang ik hier ook maximaal 20 mbits op!
maar nu het vreemdste: ik ontvang zowel 20mbits als ik de laptop op 10cm naast de router zet, maar al zit ik in de andere kant van het huis dan ontvang ik precies hetzelfde.

Nu zit ik dus te twijfelen wat er hier mis is?
de computer staat goed ingesteld om 120mbits te ontvangen, want dit heeft hij al eerder gedaan bij mijzelf thuis.
De router geeft bekabeld zijn snelheid door, maar draadloos dus niet. ookal staan alle instellingen wel goed.

wat kan er hier aan de hand zijn? misschien pech, en een kapotte router? router die niet doet wat hij hoort te doen? Heb al verschillende keren netwerken aangesloten bij mensen thuis en heb dit nog nooit meegemaakt.
Hopelijk heeft iemand suggesties!
Alvast bedankt.
 
Monteur_kees
wellicht dat de info op onderstaande link je verder helpt
http://www.smallnetbuilder.com/wirele...211n-speed



Quote

Basfeijen schreef:

Hoi allemaal,
ik heb vandaag geprobeerd een nieuw router aan te sluiten bij een vriend van me. zijn internet was erg traag en hij had een draadloze router staan van Linksys, van zo'n 6 jaar oud.
Wij dachten meteen: die router is oud, dus traag.

bekabeld geprobeerd, en dat ging een stuk sneller.
draadloos haalde we zo'n 15 mbits, bekabeld zo'n 90.
helaas is bekabeld internet in huis geen optie, dus hebben we een nieuwe router gehaald. de Netgear JWNR2000. prima dingetje, heb hem ook zelf hier thuis staan.

eerst bekabeld aangesloten (om de instellingen voor draadloos goed te zetten) en ging prima: 100 mbits verbinding.
daarna draadloos: 20 mbits... ?

De computer is uitgerust met een D-Link DWA 547. deze kaart werkt naar behoren, want toen we de pc aan het assembleren waren bij mij thuis ontvingen we zo'n 110 mbits over draadloos.
Dit vond ik heel raar dus ik heb m'n kleine laptop erbij gehaald. een EEE PC van Asus. zit een draadloos kaartje in die maximaal 150 mbits kan ontvangen, dus dat moet ook wel lopen.
echter ontvang ik hier ook maximaal 20 mbits op!
maar nu het vreemdste: ik ontvang zowel 20mbits als ik de laptop op 10cm naast de router zet, maar al zit ik in de andere kant van het huis dan ontvang ik precies hetzelfde.

Nu zit ik dus te twijfelen wat er hier mis is?
de computer staat goed ingesteld om 120mbits te ontvangen, want dit heeft hij al eerder gedaan bij mijzelf thuis.
De router geeft bekabeld zijn snelheid door, maar draadloos dus niet. ookal staan alle instellingen wel goed.

wat kan er hier aan de hand zijn? misschien pech, en een kapotte router? router die niet doet wat hij hoort te doen? Heb al verschillende keren netwerken aangesloten bij mensen thuis en heb dit nog nooit meegemaakt.
Hopelijk heeft iemand suggesties!
Alvast bedankt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
Zoals in dat verhaal ook te lezen is, de traagste schakel in het WiFi netwerk
bepaald de uiteindelijke snelheid van je totale WiFi netwerk. Zit er een B of
een G adapter tussen die er gebruik van maakt, haal je nooit die snelheden.
Zelfs een smartphone kan je totale WiFi snelheid drukken. Een WiFi printer.
 
Basfeijen
Het rare is dus, dat ik bij mij thuis, met dezelfde router + zelfde instellingen wel de volle snelheid haalde een tijdje terug, toen ik de computer aan het assembleren was.
zal morgen nog wel eens proberen alles opnieuw aan te sluiten & in te stellen want ik weet het ook niet meer nu
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet traag over draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie