Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
Harde knal bij tv aanschakelen
|
|
jaca |
Geplaatst op 29-11-2011 19:03
|
Activiteit » Boxtel Berichten: 3 Lid sinds: 05-02-2010 |
Hallo, Ik ben de bezitter van een Philips TV 32 PFL5322/10 en een Cisco 8485 digitale ontvanger met harde schijf. Vorige week is bij een monteur van Ziggo geweest, omdat de telefoon en internet steeds uitviel. Dit probleem is opgelost. Tijdens de reparatie zij hij dat ik mijn tv verkeerd had aangesloten nl met een scartkabel. Een HDMI zou veel mooier beeld geven. Zo gezegd, zo gedaan. Hij heeft gelijk het beeld is veel mooier. Maar………. Als ik de tv aanzet gebeurd dat altijd met een knal uit de speakers. Omdat de TV op kanaal van TV staat moet ik eerst elke keer het HDMI1 kanaal opzoeken. Hierna de andere afstand bediening pakken en het juiste kanaal van de zender instellen. Hier heb ik bij de scart aansluiting nooit geen last van gehad. Weet iemand hoe je deze verschijnselen kunt voor komen? Of hoe je deze goed moet aansluiten? Of misschien staat het op het Forum. Waar? Vast bedankt.. Jaca……. |
|
|
MaXMhZ |
Geplaatst op 01-12-2011 00:28
|
Activiteit » Oldenzaal Berichten: 584 Lid sinds: 12-08-2008 |
Probeer eens het geluid uit te schakelen (Mute) voordat de TV uitgezet wordt. Raar dat die TV dat zelf niet doet trouwens. [Edit] Nog even nagedacht. Probeer eens de 220V stekker van de TV om te draaien in de contactdoos (pinnetjes andersom erin). Klein kansje dat de knal dan niet meer voorkomt. Gewijzigd door MaXMhZ op 01-12-2011 03:18 |
|
|
psxvince |
Geplaatst op 01-12-2011 10:33
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 26-11-2011 |
Quote MaXMhZ schreef: Probeer eens het geluid uit te schakelen (Mute) voordat de TV uitgezet wordt. Raar dat die TV dat zelf niet doet trouwens. [Edit] Nog even nagedacht. Probeer eens de 220V stekker van de TV om te draaien in de contactdoos (pinnetjes andersom erin). Klein kansje dat de knal dan niet meer voorkomt. Weinig zin lijkt me met wissel spanning!? Waar heb je dat verhaal vandaan? |
|
|
ik weet niks |
Geplaatst op 01-12-2011 10:59
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 01-12-2011 |
Quote psxvince schreef: Quote MaXMhZ schreef: Probeer eens het geluid uit te schakelen (Mute) voordat de TV uitgezet wordt. Raar dat die TV dat zelf niet doet trouwens. [Edit] Nog even nagedacht. Probeer eens de 220V stekker van de TV om te draaien in de contactdoos (pinnetjes andersom erin). Klein kansje dat de knal dan niet meer voorkomt. Weinig zin lijkt me met wissel spanning!? Waar heb je dat verhaal vandaan? Wisselspanning zit alleen op de bruine draad (P), op de blauwe draad staat geen spanning (N) (tenzij ze verkeerd zijn aangesloten, dus ik ben niet verantwoordelijk als je besluit de blauwe draad maar eens tegen je tong te houden, en dat je daarna op de grond ligt te shaken). In electrische apparatuur zit een circuit wat de stroom gelijk richt. Hier kan een productiefout inzitten waardoor het omdraaien van de stroomstekker het probleem kan verhelpen. Het probleem blijft alleen toch in de televisie zitten, dus ik zou hem een keer na laten kijken. |
|
|
MaXMhZ |
Geplaatst op 01-12-2011 13:19
|
Activiteit » Oldenzaal Berichten: 584 Lid sinds: 12-08-2008 |
Quote psxvince schreef: [quote]MaXMhZ schreef: Probeer eens het geluid uit te schakelen (Mute) voordat de TV uitgezet wordt. Raar dat die TV dat zelf niet doet trouwens. [Edit] Nog even nagedacht. Probeer eens de 220V stekker van de TV om te draaien in de contactdoos (pinnetjes andersom erin). Klein kansje dat de knal dan niet meer voorkomt. Quote Weinig zin lijkt me met wissel spanning!? Waar heb je dat verhaal vandaan? Er zit een groot verschil tussen theorie en praktijk. In het veld kun je de meest bizarre toestanden tegen komen. In dit geval wordt meer niet dan wel verteld; - Komt de knal uit de TV zelf, of is er een (surround) versterker aangesloten, - Wordt voor alle onderling verbonden apparatuur hetzelfde wand-contact gebruikt en ga zo nog maar een tijdje door. "stekkertje omdraaien" klinkt dan een stuk eenvoudiger en is snel te doen. Theorie als P en N draden is leuk, maar in de praktijk kun je er niet klakkeloos van uitgaan. Alleen al voor P kun je het hebben over R S en T fase als er meer groepen in de kamer aangesloten zijn. Verder heeft geen enkele draad 0 weerstand, zodat op ieder punt in principe een parasitaire spanning kan staan. Zelfs op de aard-draad. Ook zijn er nog leuke dingen als Aardlussen die je dwars kunnen zitten, om maar te zwijgen over slecht ontworpen voedingen en andere onaardigheden van moderne elektronica. Gewijzigd door MaXMhZ op 01-12-2011 13:30 |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 01-12-2011 16:02
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Een condensator van 10 microfahrad in de plus ader van het audiosignaal dempt de plop. Wel beide (stereo) van condensator voorzien. Er zijn ook electronische anti plop schakelingetjes in de handel. De meeste kans maak je denk ik bij conrad.nl |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Harde knal bij tv aanschakelen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Melding harde schijf | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 5 | 01-01-2017 |
Horizon gebruiken als harde schijf voor films | Algemeen | : 2 | 31-07-2016 |
Vraag over Externe harde schijf | Hardware instellingen | : 7 | 07-04-2016 |
Er is een probleem met uw harde schijf (cisco 8485) | Algemeen | : 2 | 19-05-2013 |
Probleem met harde schijf Cisco 8485 | Storing | : 10 | 28-12-2012 |
Advertentie