obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Storing Net5
Kim1981
Ik heb een probleem, waar ik erg van baal. Sinds een aantal maanden heb ik elke keer storing op Net5 als er in HD wordt uitgezonden. Blokkerig beeld, beeld blijft hangen, geluid hapert of het beeld wordt zwart. Zo ook afgelopen maandag. Bij gewone uitzendingen heb ik geen last. Ik heb laatst met ziggo gebeld en die geven aan dat het aan de kabels kan liggen. Dit lijkt mij echt onzin, omdat ik hier eerder nooit last van heb gehad en ik het uitsluitend heb bij Net5 en enkel en alleen als er series in HD worden uitgezonden. Ik kan bij wijze van de klok erop gelijk zetten. In de slaapkamer heb ik gewoon analoog en daar heb ik geen storing. Ik heb een digitale ontvanger van Samsung type DCB-B270R. Herkent iemand dit probleem of heeft er iemand een oplossing?
 
MisterSenseo
Ik denk dat het wel aan de bekabeling ligt.
HD uitzenden vereist veel meer bandbreedte en dus betere kabels.
Check je aansluitingen op slechte of vuile contacten,vervang desnoods die kabel voor een sateliet geschikte kabel,te koop bij de betere electronicawinkel of Gamma/Praxis.
Alles heeft met signaal en frequentie te maken en het klinkt mij redelijk logisch dat het aan de desbetreffende kabel ligt.
Het best digitaal kijken doe je ook met een Tratec FRA-752/N versterker ertussen.
Hieronder een plaatje van deze versterker, zonder afdek kap.
versterker

Deze versterker heeft retourgeschikte in- en uitgangen en dus geschikt voor interactieve tv.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Poupou

Quote

Kim1981 schreef:

Ik heb een digitale ontvanger van Samsung type DCB-B270R. Herkent iemand dit probleem of heeft er iemand een oplossing?


De Samsung B270R is een SD-ontvanger, dus daar kun je echt geen HD mee kijken. Verder denk ik dat inderdaad een slechte binnenhuisinstallatie de oorzaak is van de storing. Je hebt meerdere tv's in huis dus je gebruikt een splitter. Haal de splitter er eens tussen weg en sluit de digitale ontvanger rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting met een kabelkeur coaxkabel, hoe is het beeld op Net5 dan?
 
Kim1981
@ MisterSenseo: Thanx voor de tips. Dan moet ik toch maar een poging doen om de kabels te vervangen en een versterker ertussen zetten.

@Poupou: Ik weet dat dat een SD ontvanger is en ik daar geen HD op kan ontvangen, maar dacht dat het wellicht meer capaciteit zou vragen als er programma's HD worden uitgezonden, maar je geen HD ontvanger hebt...vandaar. Dit omdat ik alleen last heb als er series worden uitgezonden die je ook HD kunt zien. Maar iig bedankt voor de reactie. Zal aan de slag gaan met de bekabeling e.d. Hoop dat ik daarna verlost ben van de storing.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Net5', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
storing op haaf 230 Storing : 3 27-08-2017
Storing Family 7 Storing : 4 21-07-2017
Storing Midden NL Storing : 5 22-06-2017
Storing HD zenders Storing : 3 06-04-2017
Advertentie