obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom WL-342v2 - Quality of Service
christiaanb
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over het bijstellen van QoS (Quality of Service) op mijn router voor mijn Playstation3.
hier een screenshot --> http://screenshots.portforward.com/Sitecom/WL-342v2/Quality_of_Service.htm

Zojuist heb ik mijn Ps3 draadloos verbonden met mijn router dmv een statisch IP en via de website Portforwarding.com de poorten open gezet die speciaal hiervoor bedoeld zijn. Dit vanwege een betere connectie voor CoD: Modern Warfare 3.

Om een lang verhaal kort te maken, in het spel ben ik altijd host vanwege mijn redelijke goede internetverbinding en ben daardoor altijd de sjors Grin wat het spel helaas niet ten goede komt, omdat je dan altijd een seconde achter loopt.

Nu hoorde ik dus dat als je de QoS bijsteld/aanpast etc. dat je hier minder last van hebt...

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen!!!

met vriendelijke groet,
Christiaan
 
MaXMhZ
Ik zou QoS gewoon uit zetten.

QoS neemt extra resouces in beslag, en zal ca. 20% meer bandbreedte verbruiken.
 
christiaanb
De QoS staat al uit volgens mij en je kan um alleen aanpassen als je het aanzet..

dit staat er in mijn router als uitleg:
Quality of Service (QoS) is de mogelijkheid van een netwerk om betere service toe te wijzen aan geselecteert netwerk verkeer. Het primaire doel van QoS is het toewijzen van van prioriteit inclusief toegewezen bandbreedte, verlies controlle (hetgeen vereist is voor sommige real-time en interactieve applicaties). Tevens is het belangrijk dat het toewijzen van prioriteit aan 1 of meer datastromen er niet voor zorgt dat andere datastromen stagneren.

QoS Aan <-- hier kan je het dan aanvinken en daarna moet je van alles invullen

het gaat er in ieder geval om dat ik de upload naar beneden schroef..
 
MaXMhZ
Ja, dat klopt wel.

"verlies controle", ofwel, pakketjes die beschadigt zijn worden opnieuw aangevraagt en opnieuw verzonden.

Dit betekend meer data die verzonden wordt, meer CPU capaciteit nodig, extra pakketjes die mee worden verzonden om de kwaliteit überhaupt te kunnen controleren.

Allemaal leuk en aardig voor een video verbinding zoals skype of het streamen van video over een lokaal netwerk, maar een ramp voor online gaming waar vooral de ping bepaald hoe snel een uitgevoerde actie door de verbonden spelers gezien wordt. Ik weet niet welk protocol CoD gebruikt, maar vaak gebruiken games UDP protocol om de overhead zo laag mogelijk te houden. UDP protocol heeft vrijwel geen fout correctie. Het is zelfs vaak zo dat de data pakketjes niet eens in de juiste volgorde aankomen.

Gewoon ALLE bandbreedte aan het spel toekennen en geen andere applicaties draaien die internet gebruiken tijdens spelen.

Houd er rekening mee dat een TCP verbinding ca. 20% overhead nodig heeft. Dus meet je met een speedtest 10 Mb/s, stel het spel dan op maximaal 8 Mb/s upload in.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-02-2012 20:45
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WL-342v2 - Quality of Service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Slechte service ZIGGO Klacht over Ziggo : 7 04-05-2017
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen : 4 07-03-2016
Advertentie